1901 yılında bir gemi batığında bulunan bu mekanizma, bugün dünyanın ilk analog bilgisayarı olarak kabul ediliyor. Üstelik yaklaşık 2000 yıllık. Gezegenlerin konumlarını, Ayın evrelerini ve güneş tutulmalarını hesaplayabiliyordu. Peki sizce bu teknoloji gerçekten ilk kez mi icat edildi
yoksa insanlık geçmişte sandığımızdan çok daha gelişmiş miydi?
https://youtu.be/VJrgIVxlx-o?si=GkZhTqrxRHDwyPvV
Elektrik olmadan çalışan bilgisayar bulundu
6
●280
- 14-05-2026, 08:44:12Bor madeninden bir ilaç tableti kadar küçüklükte enerji tabletleri üretilmişti , bilgisayarın arkasındaki sıvı dolu tüpe atıyorsun 24 saat çalıştırıyordu ,
Sene sanırım 2012 falan , o zamanın enerji bakanı gidip incelemiş tv da baya reklam olmuştu, sonra ortadan kayboldu 😁 - 14-05-2026, 08:54:05Bunu araştıracağım belkide bir sonraki videonun konusunu verdiniz hocam çok teşekkürlerdijitalkaptan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-05-2026, 17:28:27tvdekilerin çoğu yalan dolan hocam.dijitalkaptan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-05-2026, 18:07:36Haber doğru idi hocam, maliyet ve alt yapının olmamasından sebep rafa kalktıSigma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-05-2026, 20:56:17Herşeyden biraz hocambattal_merk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle