1901 yılında bir gemi batığında bulunan bu mekanizma, bugün dünyanın ilk analog bilgisayarı olarak kabul ediliyor. Üstelik yaklaşık 2000 yıllık. Gezegenlerin konumlarını, Ayın evrelerini ve güneş tutulmalarını hesaplayabiliyordu. Peki sizce bu teknoloji gerçekten ilk kez mi icat edildi
yoksa insanlık geçmişte sandığımızdan çok daha gelişmiş miydi?
https://youtu.be/VJrgIVxlx-o?si=GkZhTqrxRHDwyPvV