• 13-04-2026, 09:30:29
    #1
    Açık konuşmak gerekirse, sahada gücü azalan tarafın “ateşkes” istemesi çoğu zaman insani bir çağrıdan çok taktiksel bir hamle oluyor.
    Cephanesi ve gücü tükenen katliam şebekesi, zaman kazanmak için ateşkes talep ediyor; o sürede toparlanıp ilk fırsatta tekrar saldırıya geçiyor.
    Geçmişte Irak ve Afganistan katliamlarında da benzer süreçler yaşandı. Bugün Filistin Soykırımında da aynı senaryonun onlara karşı da yapıldığını gördük.
    Adamlar büyük zalim! Hitler yanlarında bebek kalır, bunlar bebek katili, çocuk katili hainler!
    Bu yüzden “ateşkes” ve “barış görüşmesi” kavramlarını tamamen iyi niyetli süreçler gibi görmek bana gerçekçi gelmiyor.
    Sahadaki gerçeklik ortadayken, bunların sadece yeniden hazırlanmak için istenen bir ara olduğu açık.
    Artık bu tuzağa düşen de kaybetmeye mahkumdur.
    Kafan yoksa daha çok vururlar sana!
  • 13-04-2026, 09:33:44
    #2
    TASARIM AJANSI
    DiZiNi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Artık bu tuzağa düşen de kaybetmeye mahkumdur.
    Bu tuzağa düşen kim hocam onu anlamadım.
    Filistin'i diyorsanız, yapabilecekleri bir şey yok.
    itrail'le iş birliği yapanları diyorsanız, onların ne olduğu zaten belli.
  • 13-04-2026, 09:39:12
    #3
    Filistinin şuanki halinin esas nedenlerinden biri paragöz olan arap hükümetleriydi 1947 de bm Filistini bölüp İsraili kurdu hemde fikirlerini dahi sormadan o zamanlar neredeydiler.
  • 13-04-2026, 09:39:39
    #4
    Kişisel Rütbe
    Ey inananlar! Sizler daha üstün olduğunuz halde düşman karşısında gevşemeyin ki barış istemek zorunda kalmayasınız; Allah sizinle beraberdir; sizin işlerinizi eksiltmeyecektir. - Muhammed 35
  • 13-04-2026, 09:42:42
    #5
    Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ey inananlar! Sizler daha üstün olduğunuz halde düşman karşısında gevşemeyin ki barış istemek zorunda kalmayasınız; Allah sizinle beraberdir; sizin işlerinizi eksiltmeyecektir. - Muhammed 35
    "Sakın gevşemeyin ve üstün durumda iken barışa çağırmayın. Allah sizinle beraberdir ve amellerinizi asla eksiltmeyecektir. "

    Bak ayet varmış, meğer bu ayeti bir yerlerde okumuşum, içimde yer etmiş, kendimce anlatmaya çalışıyorum ama tam anlatamıyordum, Allah razı olsun @Saitama;
  • 13-04-2026, 09:49:13
    #6
    Bence kafası olmayanlara vuruyorlar hocam. Mesela toprağını satan , teknolojik olarak gelişmeyen devletlerin kafasına vuruyorlar Laf ile peynir gemisi yürümez.
    Bu tüm dünyadaki şuan 2. sınıf devletler için geçerli hepsinin ortak özellikleride çok benzer. Mezhep din vb, çatışmalardan ne gelişmişler nede bir arpa boyu yol gitmişler.
    Hitlerin öldürdü insan sayısı 11–17 milyon arasında tahmin edilir. Gazzede ki şuana kadar ölen insan sayısı 75 bin civarı.
    İnsan aynı insan kan aynı kan, Bir dine inanıyorsanda inandıgınız tanrıda aynı verdıgın ornekler bıle cok acımasızca
  • 13-04-2026, 11:16:47
    #7
    Emreabi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence kafası olmayanlara vuruyorlar hocam. Mesela toprağını satan , teknolojik olarak gelişmeyen devletlerin kafasına vuruyorlar Laf ile peynir gemisi yürümez.
    Bu tüm dünyadaki şuan 2. sınıf devletler için geçerli hepsinin ortak özellikleride çok benzer. Mezhep din vb, çatışmalardan ne gelişmişler nede bir arpa boyu yol gitmişler.
    Hitlerin öldürdü insan sayısı 11–17 milyon arasında tahmin edilir. Gazzede ki şuana kadar ölen insan sayısı 75 bin civarı.
    İnsan aynı insan kan aynı kan, Bir dine inanıyorsanda inandıgınız tanrıda aynı verdıgın ornekler bıle cok acımasızca
    Bu yorumun kötü bir niyetten değil, sadece bilgi eksikliğinden kaynaklı olduğunu düşünmek istiyorum.

    Mesela toprağını satan >>> Filistin'in satılan toprağı %1-2'yi geçmez, İngiliz işgali döneminde ise birçok arazi yasa dışı yollarla Yahudilere para karşılığı devredilmiştir. Tüm bunlarla oran %5-6 civarını bulmaktadır. Sonrası zaten gasp, işgal şeklinde %80'ine yakın bir oranda Filistin toprakları ele geçirilmiştir. (Velev ki satmış olsunlar, oradaki zulme bu tür bir şeyi gerekçe göstermek tam da onların istedikleri argüman)

    Teknolojik olarak gelişmeyen >>> Hiçbir şekilde gıda maddesi bile üretmesine müsaade edilmeyen, bu konuda sayısız baskıya, sindirmeye ve katledilmeye maruz bırakılan bir halktan, teknoloji olarak gelişmelerini beklemek ve bunun sorumluluğunu beceriksizlikmiş gibi onlara yüklemek tam da siyonistlerin dizayn etmek istedikleri düşünce yapısının bir ürünü

    Gazze'de ölen insan sayısı 75.000 civarı >>> Orada yaşanan katliamları son 3 seneden ibaret sanmak konusunda da ne söyleyeyim bilemedim gerçekten. Orada yaşanan bu tür olaylar ilk İngiliz Mandası döneminde başlamakla beraber tam 100 yıldır devam ediyor. Varın kalan 97 senede neler yaptıklarını da siz hesaplayın.
  • 13-04-2026, 11:20:54
    #8
    Konu filistin konusu değil hocam, Filistinlilere yapılan katliam, soykırım zaten su götürmez gerçek, bunu kimse inkar edemez ve üstünü örtemez.
    İsrail bunun hesabını Amerika'yla birlikte verecek. Bu ayrı bir konu.
    Hatta bakın İngilizler hiç ben katılmıyorum savaşa diyerek İran'ı yanında tutmaya çalışıyor, mayın temizleme gemisi vereceğiz ortalığı temizleyeceğiz diyerek el altından destekliyor.

    Bunların ağa babası İNGİLİZLERDİR.

    Burada dikkat çekmek istediğim bu soykırımcı korkaklar anlaşma, barış, gibi kelimeler söylediğinde, az daha füze toplayalım bize süre tanıyın demek buna ayık olmalı insanlar yoksa daha çok bomba yersiniz demek istedim açıkçası.
  • 13-04-2026, 15:59:13
    #9
    Vitruvius adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu yorumun kötü bir niyetten değil, sadece bilgi eksikliğinden kaynaklı olduğunu düşünmek istiyorum.

    Mesela toprağını satan >>> Filistin'in satılan toprağı %1-2'yi geçmez, İngiliz işgali döneminde ise birçok arazi yasa dışı yollarla Yahudilere para karşılığı devredilmiştir. Tüm bunlarla oran %5-6 civarını bulmaktadır. Sonrası zaten gasp, işgal şeklinde %80'ine yakın bir oranda Filistin toprakları ele geçirilmiştir. (Velev ki satmış olsunlar, oradaki zulme bu tür bir şeyi gerekçe göstermek tam da onların istedikleri argüman)

    Teknolojik olarak gelişmeyen >>> Hiçbir şekilde gıda maddesi bile üretmesine müsaade edilmeyen, bu konuda sayısız baskıya, sindirmeye ve katledilmeye maruz bırakılan bir halktan, teknoloji olarak gelişmelerini beklemek ve bunun sorumluluğunu beceriksizlikmiş gibi onlara yüklemek tam da siyonistlerin dizayn etmek istedikleri düşünce yapısının bir ürünü

    Gazze'de ölen insan sayısı 75.000 civarı >>> Orada yaşanan katliamları son 3 seneden ibaret sanmak konusunda da ne söyleyeyim bilemedim gerçekten. Orada yaşanan bu tür olaylar ilk İngiliz Mandası döneminde başlamakla beraber tam 100 yıldır devam ediyor. Varın kalan 97 senede neler yaptıklarını da siz hesaplayın.
    Kafamıza göre tarih uydurmayalm her şeyin kaydı var Yazdıklarında olayları hep işine gelen tarihten başlatıp klasik bir mağduriyet edebiyatı yapıyorsun. Siyonist argümanı falan dediğin şey aslında çok acı bir uluslararası hukuk ve devlet aklı gerçeği.
    Kim neyi gaspetti hocam ... Olayları 1948'den başlatarak okumak tarihi çarpıtmaktır. 29 Kasım 1947'de BM 181 sayılı kararıyla bir taksim planı sundu. Yahudiler bunu rasyonel bir devlet aklıyla masada kabul etti Arap liderler ise reddedip 14 Mayıs 1948'de 5 düzenli orduyla topyekün bir yok etme savaşı başlattılar. Kendi başlattığın savaşı sahada kaybedersen masada da toprak kaybedersin. Bunun adı gasp değil, bal gibi de savaşın faturasıdır. Üstelik o toprakların çoğu şahıs malı falan da değildi, 1858 Osmanlı Arazi Kanunnamesine göre zaten devlete ait olan arazilerdi. Devleti kuran gücü eline aldı, olay bu.
    abluka var, gıda bile ürettirmiyorlar diyorsun . Ağustos 2005 kayıtlarına git bir bak İsrail tek taraflı çekilme planıyla Gazzedeki bütün yerleşimlerini yıktı askerini çekti tek bir kişi bırakmadı. Dönemin elçisi James Wolfensohn, Yahudilerden 14 milyon dolara satın aldığı ileri teknoloji 3.000 adet serayı üretsinler diye Filistinlilere devretti. Orada abluka falan yoktu kalkınacak, ihraç yapacak devasa bir teknolojik altyapı vardı. Peki ne oldu? 2007'de Hamas kanlı bir darbeyle başa gelip ilk iş o seraları yağmaladı. Gazze ablukası da zaten o darbeden sonra başladı öncesinde değil. Katar'dan, AB'den yağan milyarlarca dolar halkın teknolojisine veya tarıma değil, liderlerin lüksüne ve yerin altındaki kilometrelerce tünele gömüldü. İsrail kendi halkı için Demir Kubbeyi yaparken, Gazze'yi yönetenler o paralarla yerin altına beton döküp kendi halkını yüzeyde canlı kalkan yaptı.
    100 yıllık süreçten bahsediyorsun ama asıl vizyon farkını kaçırıyorsun. İsrail ortada daha devlet bile yokken 1912de teknoloji üretsin diye Technion Üniversitesini, 1920'de işçi sendikasını falan kurdu. Aynı dönemde Filistin liderliği örneğin Kudüs Müftüsü Emin elHüseyni okul ve kurum inşa etmek yerine gidip 2. Dünya Savaşında Nazilerle ittifak peşinde koşuyordu. Bugün 75 bin ölüden bahsediyorsun. Yahudiler 2. Dünya Savaşında 6 milyon insanını kaybetti ama oturup bize zulmettiler diye 100 yıl mağdur edebiyatı yapmadılar. Gittiler nükleer askeri ve teknolojik bir imparatorluk kurdular
    Ben lafla peynir gemisi yürümez derken tam da bunu kastediyorum. Karşımızda devlet aklı ve bilimle hareket eden bir yapı var diğer tarafta 100 yıldır , başlattığı her savaşı kaybedip faturayı da sürekli dış güçlere veya ablukaya kesen bir vizyonsuzluk var. Sonuç sadece tarihsel bir gerçeklik.


    https://www.un.org/unispal/history/
    https://history.state.gov/milestones...ab-israeli-war
    https://www.cambridge.org/core/journ...9B507F3E9E918B
    https://www.voanews.com/a/a-13-2005-...32/295462.html
    https://reliefweb.int/report/occupie...as-greenhouses
    https://chemeng.technion.ac.il/en/history/