Açık konuşmak gerekirse, sahada gücü azalan tarafın “ateşkes” istemesi çoğu zaman insani bir çağrıdan çok taktiksel bir hamle oluyor.
Cephanesi ve gücü tükenen katliam şebekesi, zaman kazanmak için ateşkes talep ediyor; o sürede toparlanıp ilk fırsatta tekrar saldırıya geçiyor.
Geçmişte Irak ve Afganistan katliamlarında da benzer süreçler yaşandı. Bugün Filistin Soykırımında da aynı senaryonun onlara karşı da yapıldığını gördük.
Adamlar büyük zalim! Hitler yanlarında bebek kalır, bunlar bebek katili, çocuk katili hainler!
Bu yüzden “ateşkes” ve “barış görüşmesi” kavramlarını tamamen iyi niyetli süreçler gibi görmek bana gerçekçi gelmiyor.
Sahadaki gerçeklik ortadayken, bunların sadece yeniden hazırlanmak için istenen bir ara olduğu açık.
Artık bu tuzağa düşen de kaybetmeye mahkumdur.
Kafan yoksa daha çok vururlar sana!