• 03-02-2026, 18:33:44
    #10
    KimsesizBurak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günün sözü de benden gelsin
    Fakire Şükür Etmeyi Öğrettiler Zenginin Düzeni Bozulmasın Diye

    Kimsesiz Burak 👍
    Kuran-ı Kerim zengin ve fakir ayırt etmeksizin cümle mahluk içindir. Kendimize çelme takmayalım

    Bismillah (Allahın adı ile) ile başlar, minel cinneti ven nas. (cinler ve insanlardan) diye biter.



    https://sorularlaislamiyet.com/kime-...-sozu-hadis-mi
    • KimsesizBurak
    KimsesizBurak bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-02-2026, 18:38:00
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kuran-ı Kerim zengin ve fakir ayırt etmeksizin cümle mahluk içindir. Kendimize çelme takmayalım

    Bismillah (Allahın adı ile) ile başlar, minel cinneti ven nas. (cinler ve insanlardan) diye biter.



    https://sorularlaislamiyet.com/kime-...-sozu-hadis-mi
    Hocam güzel kalbiniz varolsun
    Tek diyeceğim Fakire Şükür Etmeyi Öğrettiler Zenginin Düzeni Bozulmasın Diye Sen Şükür Ettikçe Onlar Sayende Daha da zengin oluyorlar.
  • 03-02-2026, 18:49:42
    #12
    KimsesizBurak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam güzel kalbiniz varolsun
    Tek diyeceğim Fakire Şükür Etmeyi Öğrettiler Zenginin Düzeni Bozulmasın Diye Sen Şükür Ettikçe Onlar Sayende Daha da zengin oluyorlar.
    estağfirullah, insanın imanı eğer kamile erdi ise muhakkak şükrü de imanına denk gelir.
    zira şükür, yoklukta isek dertlere göğüs gerecek bir iman gerektirir. eğer bir insan yoklukta şükür halinde ise zengin olan o'dur.

    “Dünyada bir garib (kimsesiz) gibi yabancı gibi hatta bir yolcu gibi ol! Kendini kabir halkından biri gibi kabul et.” (Tirmizi, Zühd, 25)
    “Sen burada misafirsin ve buradan da diğer bir yere gideceksin. Misafir olan kimse, beraberce getiremediği bir şeye kalbini bağlamaz.” (Mesnevî-i Nuriye)

    https://sorularlaislamiyet.com/bu-du...lip-gecici-bir

    "Îsâ aleyhisselâm: "Dünya bir köprüdür. Köprüyü geçin, onu tamir/imar etmekle uğraşmayın."
    dünya kıyametin gelmesi ile son bulacak bir köprüdür, köprüye ev yapılmaz.

    https://www.hakikat.com/takvim-yapra...et-bizim-olsun


    @KimsesizBurak;
    • KimsesizBurak
    KimsesizBurak bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-02-2026, 20:13:01
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hak olan elbet aşikar olur canınızı sıkmayın. dini doğru yaşamak endişeniz var ise en başta kendi kalbinizi ve aklınızı yoklayın. Allah'tan hidayet dileyin. hidayet verici odur.

    https://www.youtube.com/shorts/NWR-nnAi_O4
    Öncelikle bu adamın söylediklerinin kaynağını görmek isterim hocam, özellikle deizmi övdüğünü söylediği kitabı.. vahiy olmadan din olmaz diyen adam, nasıl deizmi övsün..
  • 03-02-2026, 22:02:20
    #14
    SosyalMedyac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle bu adamın söylediklerinin kaynağını görmek isterim hocam, özellikle deizmi övdüğünü söylediği kitabı.. vahiy olmadan din olmaz diyen adam, nasıl deizmi övsün..
    Varın delilleri siz arayın, çünkü sevdiğiniz biri belli ki.

    Bizim için feraset ve basiret, hatta ehli sünnet olarak bildiklerimiz tarafından böyle şeylerin söylenmesi bile delil olarak yeterlidir.
    Allah'ın benim ayım buyurduğu ay Recep, peygamberimizin ayı Şaban, ümmetin ayı ise Ramazandır.

    Peygamberimiz'in ramazandan sonra en çok oruç tuttuğu aylardan biri Şaban imiş. Şaban ayı, amellerin arz edildiği ay olarak bildirilmiş. Bu ay içerisinde ibadetlere daha fazla önem verenler var imiş.
    Normal geçirilen günlerin aksine bu ay ve bu gecede kandilleri yanan evler daha bol imiş.

    Dolunayın olduğu gece ise bizler tarafından kutlaması daha doğrusunu söylemek gerekir ise icrası gerçekleştiriliyor.
    İslam takvimi "Kameri" dir. Oruç / Hac / Kandil geceleri / Bayram gibi zamanlar ayın hareketi ile bilinir. Kameri ayların 13-14-15 inde nafile oruç tutmak için bizleri peygamberimiz teşvik etmiştir.
    İslam kültüründe dolunay, peygamberimiz için yapılan benzetmelerde çok kullanılmıştır. Dolunay gibi yüzü nurlu, parlak anlamında.

    Ek olarak,
    Mekkeli müşrikler Peygamberimizden (sav) bir mucize isteyince, Allah’ın izniyle ayın ikiye ayrıldığı ve sonra tekrar birleştiği rivayet edilir.
    Bu olay Kur’an’da da işaret edilir
    Alıntı
    “Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı.” ( Kamer Suresi, 54/1 )
    Allah’ın rahmeti gazabını aşmıştır. Bu 3 aylar rahmetin daha çok umulduğu, tövbenin daha çok yapıldığı bereketli zamanlardır.
    Peygamberimiz hürmetine bu ayın hayrı Allah'tan dileniyor.
    Alıntı
    Rabbinizin bağışına ve genişliği göklerle yer arası kadar olan, Allah´tan gereği gibi korkanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun! (Ali İmran 133).
    Ayrıca bu her gece, gecenin son kısmında (son üçte birinde) Allah’ın rahmetinin tecellisiyle ilgili anlatılan hadistir.
    Alıntı
    Dünya semasına rahmetiyle teceli edip nida eder: yok mu mağfiret isteyen onu bağışlayayım, yok mu rızık isteyen ona rızık vereyim, yok mu bir derde düşen ona afiyet vereyim?

    https://sorularlaislamiyet.com/blog/...e-berat-gecesi

    Müslümanlara düşen ibadet etmektir, itikadı ve özellikle birliği bozmadıkça bunda bir sakınca yoktur.
    Alim olan vardır olmayan vardır. Fitne olan vardır olmayan vardır. Sırf bir samimiyet var diye bir kula bel dahi akıl bağlanmaz.

    Birliği bozan bizden değildir. Selamet ile.
  • 03-02-2026, 22:20:42
    #15
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Varın delilleri siz arayın, çünkü sevdiğiniz biri belli ki.

    Bizim için feraset ve basiret, hatta ehli sünnet olarak bildiklerimiz tarafından böyle şeylerin söylenmesi bile delil olarak yeterlidir.
    Allah'ın benim ayım buyurduğu ay Recep, peygamberimizin ayı Şaban, ümmetin ayı ise Ramazandır.

    Peygamberimiz'in ramazandan sonra en çok oruç tuttuğu aylardan biri Şaban imiş. Şaban ayı, amellerin arz edildiği ay olarak bildirilmiş. Bu ay içerisinde ibadetlere daha fazla önem verenler var imiş.

    Dolunayın olduğu gece ise bizler tarafından kutlaması daha doğrusunu söylemek gerekir ise icrası gerçekleştiriliyor.
    İslam takvimi "Kameri" dir. Oruç / Hac / Kandil geceleri / Bayram gibi zamanlar ayın hareketi ile bilinir. Kameri ayların 13-14-15 inde nafile oruç tutmak için bizleri peygamberimiz teşvik etmiştir.
    İslam kültüründe dolunay, peygamberimiz için yapılan benzetmelerde çok kullanılmıştır. Dolunay gibi yüzü nurlu, parlak anlamında.

    Ek olarak,
    Mekkeli müşrikler Peygamberimizden (sav) bir mucize isteyince, Allah’ın izniyle ayın ikiye ayrıldığı ve sonra tekrar birleştiği rivayet edilir.
    Bu olay Kur’an’da da işaret edilir
    Allah’ın rahmeti gazabını aşmıştır. Bu 3 aylar rahmetin daha çok umulduğu, tövbenin daha çok yapıldığı bereketli zamanlardır.
    Peygamberimiz hürmetine bu ayın hayrı Allah'tan dileniyor.
    Ayrıca bu her gece, gecenin son kısmında (son üçte birinde) Allah’ın rahmetinin tecellisiyle ilgili anlatılan hadistir.


    https://sorularlaislamiyet.com/blog/...e-berat-gecesi

    Müslümanlara düşen ibadet etmektir, itikadı ve özellikle birliği bozmadıkça bunda bir sakınca yoktur.
    Alim olan vardır olmayan vardır. Fitne olan vardır olmayan vardır. Sırf bir samimiyet var diye bir kula bel dahi akıl bağlanmaz.

    Birliği bozan bizden değildir. Selamet ile.

    Dediğim gibi hadislere bakacak olursak en sahih hadisci buhari bile yanlış şeyler söylüyor. Yaşar hocanın kitabına baktım ancak öyle bişey bulamadım ben.. saygılar
  • 03-02-2026, 22:21:46
    #16
    huzura varınca buhari böyle demiş idi, yaşar hocaya uymuş idik demezsiniz umarım. saygılar islam yaşar beyin bilgi birikiminden ibaret değildir. Allah üzerinizdeki hidayeti artırsın. selamet ile.
  • 03-02-2026, 23:43:32
    #17
    SosyalMedyac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konudan bağımsız, Berat gecesi diye birşeyin olmadığına dair düşüncelerde var. Üstelik Yaşar Nuri gibi İslam hocaları söylüyor bunu.
    Bu dediğinizi gördükten sonra Yaşar nuri hocanın %100 selefi olduğunu düşündüm ki araştırma yapınca selefi/selefiliğe yakın birisi olduğunu gördüm yani selefi düşünceye sahip olanlar için bu durum normal.
    Selefilerin tamamı zaten çoğu kandili kutlamıyor, oy verenleri tekfir ediyor, şeriata karşı tüm kanunları yok sayıyor vs.
    Selefiler, çok radikaldir ama şu anda dünya genelinde İslam içerisinde aşırı derecede bir yükselişleri var. Mesela Afganistan, Suriye yönetimi tamamen selefilerin eline geçti. Türkiyede'de yükseliyorlar.
    Selefiler radikal oldukları için Kuran'da görmediklerini reddeder. Selefi görüşünü benimseyen tüm hocalar zaten bunu savunur.
    Ben selefiliği mantıklı bulmuyorum, aşırılık her zaman sıkıntıdır ve selefiliğe göre zaten çoğu insan dinden çıkıyor.
  • 03-02-2026, 23:56:05
    #18
    Aras21 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu dediğinizi gördükten sonra Yaşar nuri hocanın %100 selefi olduğunu düşündüm ki araştırma yapınca selefi/selefiliğe yakın birisi olduğunu gördüm yani selefi düşünceye sahip olanlar için bu durum normal.
    Selefilerin tamamı zaten çoğu kandili kutlamıyor, oy verenleri tekfir ediyor, şeriata karşı tüm kanunları yok sayıyor vs.
    Selefiler, çok radikaldir ama şu anda dünya genelinde İslam içerisinde aşırı derecede bir yükselişleri var. Mesela Afganistan, Suriye yönetimi tamamen selefilerin eline geçti. Türkiyede'de yükseliyorlar.
    Selefiler radikal oldukları için Kuran'da görmediklerini reddeder. Selefi görüşünü benimseyen tüm hocalar zaten bunu savunur.
    Ben selefiliği mantıklı bulmuyorum, aşırılık her zaman sıkıntıdır ve selefiliğe göre zaten çoğu insan dinden çıkıyor.
    bununla alakalı cuma da vaaz de verildi ancak hatırlatalım
    "Dinde aşırılıktan sakının. Sizden öncekileri, dinde aşırılıkları helâk etmiştir!"

    Sahih ve kudsi Hadisler
    Kuran-ı Kerim ayetleri
    Sünneti seniyye

    Bunlardan 1 tanesinin olmadığı yerde diğerleri hayat bulmamıştır.
    Allah müslümanların cümlesini bu karanlığa düşmekten kurtarsın.

    Bugün müslüman olduğunu iddia edenlerden bazıları, kaleminin tozu bile olamayacağı alimlerin kaleme aldığı sahih hadisleri inkar ediyorlar.
    Emir buhari hazretleri, peygamberimizin soyundan bir seyyid dir. Buhara da dünyaya geldiğinden asıl adı "Muhammed Buhari".

    Öyle alimler, öyle müslümanlar vardır ki bir hadis zikredildiğinde doğruluğuna şüphe duymazlar.
    https://www.islamveihsan.com/hadis-c...-nelerdir.html

    Sahih olmayan hadis ise mümin'i şüpheye düşürür ve araştırmasına girer. Şüphe ettiği hadisi hayatında tatbik etmez, mümkün ise paylaşmaz veya paylaşırken zayıflığını bildirir. Emin kılınmadı ise inkar da edemez.

    Kendini alim ve dosdoğru sanan cinlenmiş insanların şerlerinden Allah bizleri muhafaza eylesin..

    ---------------------------

    Kütüb-i Sitte https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C3%BCt%C3%BCb-i_Sitte
    Baş tacıdır, birbirlerini doğrulayıcıdır. Öğrenme ihtiyacınız var ise doğrudan, doğru kaynaktan şaşmayın.
    Tercüme sağlayanlardan Kuran-ı Kerim meali bile olsa okuduğunuzu birebir doğru olarak kabul etmeyin. Her şeyin en doğrusunu yalnız Allah bilir.

    Zariyat 30.
    Alıntı
    Kalu kezaliki kale rabbuk innehu huvel hakimul alim
    Misafir melekler: «Evet bu böyledir. Rabbin böyle buyurdu. Gerçekten O hüküm ve hikmet sahibidir. Herşeyi hakkıyla bilir.» dediler.
    Araştırın, karşılaştırın, doğrulayın. Soruşturun. Kendinizi, kendi ayaklarınız ile karanlığa götürmeyin.
    • Aras21
    Aras21 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.