• 12-01-2026, 17:22:37
    #1
    Merhaba arkadaşlar,
    yaşadığım ilginç bir deneyimi paylaşmak istiyorum.
    Yaklaşık 2 yıl önce Norton antivirüs aboneliği satın almıştım. Ödemeyi Ziraat Bankası sanal kartı ile yaptım.
    Bu 2 yıllık süreçte o sanal kartı sildim. üzerine defalarca yeni sanal kart oluşturdum.


    2025 Aralık ayında Norton aboneliğim bitmiş.
    Yenileme için birçok kez ücreti çekme denemesi yapmışlar, hepsi başarısız olmuş. spam denecek düzeyde eposta adresime mail dizmişler sağolsunlar o sayede öğrendim.

    Neyse konuya gelelim..
    Derken 26 Aralık günü gelen bir mail gözüme ilişti. “Aboneliğiniz başarıyla yenilendi, tebrikler”


    Dedim ki "nasıl yani?" Hemen Ziraat Mobil’i kontrol ettim, aktif sanal kartlarımı kontrol ettim.
    Ücretin çekildiği söylenen kart numarasından bir kart yok.
    Sanal kartların bağlı olduğu kredi kartımda da hiçbir işlem yok.


    “Herhalde nortonla alakalı sistem hatası” dedim.
    AMA…
    Ekstre gelince şok oldum 😐

    Silinmiş sanal karttan 500 küsür TL Norton abonelik ücreti çekilmiş.

    Kart mobilde görünmüyor bile aktif değil. benim erişimim yok
    Ama ödeme çat diye geçmiş.
    sanırım aboneliklerde kart token ile saklanabiliyormuş. kart silinse bile banka, eski abonelikleri “yetkili” sayabiliyormuş. yani kartı silmek aboneliği iptal etmiyor.

    şu an norton aboneliğini sistem üzerinden iptal ettim. ücreti iadesi bekliyorum.
    bazı yenilemeyi düşünmediğiniz aboneliklerde benim gibi “kartı sildim, kurtuldum” sanan varsa dikkat etsin diye yazmak istedim.

    bu durum yasal mı? bilmiyorum ama bence etik olmadığı kesin.


    iyi forumlar!!
  • 12-01-2026, 17:26:16
    #2
    Limit olmayan karttan nasıl para cekebiliyor
  • 12-01-2026, 17:27:44
    #3
    Djstation adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Limit olmayan karttan nasıl para cekebiliyor
    hocam kart yok diyorum xd
    asıl soru şu değil mi? silinmiş bir karttan nasıl para çekebiliyor?

    tahminimce sanal kartın bağlı olduğu ana kart üzerinden işlem yapıyor.
  • 12-01-2026, 17:28:18
    #4
    Ana kredi kartınıza bağlıymış gibi sanki ordan çekim yetkisi veriyor. Aynısını işbank ta yaşadım. Asıl kredi kartınız yurtiçi ve yurtdışına kapatın başka şekilde kurtulamazsınız.
  • 12-01-2026, 17:32:00
    #5
    Yabanacı firmalar "Kazara" bu şekilde para çekiyor Amazon bende çok sık yapıyor
  • 12-01-2026, 17:34:55
    #6
    Saçmalık o zaman sanal kartın ne esprisi kalıyor. Banka ne diyor peki bu konuya?
  • 12-01-2026, 17:53:15
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Globalde güven sağlamış markalar 3D kod istemeden tarayıcınız güvenli ise doğrudan ödemeyi onaylıyor, kartı silseniz bile ana karttan çekiyor ve banka bu konuda yardımcı olmuyor Google Clloud'da bunu yaşadım
  • 12-01-2026, 18:11:47
    #8
    Denizbank kullanıyorum aradım şimdi öyle bir şey mümkün değil dediler olduki öyle bir şey var arayın bizi hemen iadenizi yapalım dediler.