Merhaba arkadaşlar,
yaşadığım ilginç bir deneyimi paylaşmak istiyorum.
Yaklaşık 2 yıl önce Norton antivirüs aboneliği satın almıştım. Ödemeyi Ziraat Bankası sanal kartı ile yaptım.
Bu 2 yıllık süreçte o sanal kartı sildim. üzerine defalarca yeni sanal kart oluşturdum.
2025 Aralık ayında Norton aboneliğim bitmiş.
Yenileme için birçok kez ücreti çekme denemesi yapmışlar, hepsi başarısız olmuş. spam denecek düzeyde eposta adresime mail dizmişler sağolsunlar o sayede öğrendim.
Neyse konuya gelelim..
Derken 26 Aralık günü gelen bir mail gözüme ilişti.
Aboneliğiniz başarıyla yenilendi, tebrikler
Dedim ki "nasıl yani?" Hemen Ziraat Mobili kontrol ettim, aktif sanal kartlarımı kontrol ettim.
Ücretin çekildiği söylenen kart numarasından
bir kart yok.
Sanal kartların bağlı olduğu kredi kartımda da
hiçbir işlem yok.
Herhalde nortonla alakalı sistem hatası dedim.
AMA
Ekstre gelince şok oldum 😐
Silinmiş sanal karttan 500 küsür TL Norton abonelik ücreti çekilmiş.
Kart mobilde görünmüyor bile

aktif değil. benim erişimim yok
Ama ödeme
çat diye geçmiş.
sanırım aboneliklerde kart token ile saklanabiliyormuş. kart silinse bile banka, eski abonelikleri yetkili sayabiliyormuş. yani kartı silmek aboneliği iptal etmiyor.
şu an norton aboneliğini sistem üzerinden iptal ettim. ücreti iadesi bekliyorum.
bazı yenilemeyi düşünmediğiniz aboneliklerde benim gibi kartı sildim, kurtuldum sanan varsa dikkat etsin diye yazmak istedim.
bu durum yasal mı? bilmiyorum ama bence etik olmadığı kesin.
iyi forumlar!!