• 01-11-2025, 16:27:28
    #1
    Arkadaşlar merhaba,

    Şirket üzerine telefon alındığında ileride model yükseltmek için ikinci el olarak satılabilir mi? Faturada ticari bilgilerin yazması satışı engelliyor mu bilgisi olan var mı?
  • 01-11-2025, 16:34:26
    #2
    hayır satışı engellemez fakat, şikayet durumunda ceza yersiniz.
    bu nedenle cihazı satıp parasını gelir olarak kaydetmeniz gerekir.

    Ek bilgi:
    şirket üzerine aldığım telefonu forumda satmıştım. birisi şikayet etmiş beni. ama bende faturasını kullanmamıştım. yani devletin bir KDV yada vergi kaçağı olmadığı için dosya kapandı. ( Hem parasını gönderdi cihaz aldı hemde şikayet etti )
  • 01-11-2025, 17:07:26
    #3
    Sorudata adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hayır satışı engellemez fakat, şikayet durumunda ceza yersiniz.
    bu nedenle cihazı satıp parasını gelir olarak kaydetmeniz gerekir.

    Ek bilgi:
    şirket üzerine aldığım telefonu forumda satmıştım. birisi şikayet etmiş beni. ama bende faturasını kullanmamıştım. yani devletin bir KDV yada vergi kaçağı olmadığı için dosya kapandı. ( Hem parasını gönderdi cihaz aldı hemde şikayet etti )
    Hocam ben genelde takas kampanyalarına veriyorum hb ile. onlar para falan yatırmıyor yeni cihazın faturadan düşüyorlar. bulaşmayayım böyle bir şey varsa.
  • 01-11-2025, 17:28:19
    #4
    sunucuoptimizasyon.com
    Şirkete kayıtlı demirbaşları satarken kendinize ürünün güncel 2.el değerine göre fatura kesip ürünü demirbaştan çıkartmak gerekir fakat ürünün satılıp satılmadığını sizin kullanıp kullanmadığınızı otomatik tespit edecek bir sistem olmadığından genelde kimse bunu yapmaz. Ayrıca şirket demirbaşlarının belirli bir amortisman süresi vardır bu süre dolduktan sonra ürün değeri sıfırlanır yada cüzi bir değere düşer, tabi siz satarken belirlediğiniz satış tutarına göre kendinize fatura kesmelisiniz ancak şirketi kapatırken sıfır değeriyle fatura kesilip demirbaştan çıkartabilirsiniz veya temsili bir fiyat belirleyebilirsiniz demirbaşı kendiniz satın almış olursunuz. Sonuçta demirbaşı satsanız bile o ürün hala sizin demirbaşınızda kalacak şirketi kapatırken yine çıkışını yapacaksınız o yüzden çok kafaya takacak bişi değil.

    Yazdıklarım şahıs işletmesi içindir limited ve anonim şirketlerde bu işler daha sıkıdır.