• 09-10-2025, 14:18:17
    #10
    Abartmayın arkadaşlar. N8n, zapier yoluna devam eder. N8n de açık kaynak kendi sunucuna, pcne kur devam et. Sanki chatgpt çıktı diye diğerleri kullanılamaz hale mi geliyor. Hala işine yarıyor. Hala devam ediyor.
  • 09-10-2025, 14:24:54
    #11
    [QUOTE=Gelistirici;1089924824]
    Yüz binlerce AI otomasyonu ajansı artık hiçbir işe yaramıyor.
    Zapier, Make, MCP'ler, n8n gibi otomasyon araçlarının da zaman içerisinde kullanılmasına gerek kalmayacak bu gelişmeyle beraber.
    /QUOTE]

    Bu kısıma katılmıyorum hocam çünkü her gün yeni güncelleme gelebiliyor, insanların alışkanlıkları değişebiliyor ve bu yenilikleri otomasyona en hızlı
    entegre edilen platform genelde açık kaynaklar oluyor ve hiç bir şey olmasa bile bu otomasyonlar bozulabilir bunları sürekli revize etmek gerekir büyük çaplı işlerde. Bu tarz ai agentları çok kullanmadım ama işin içine yapay zeka girince 100% doğruluğun imkansıza yakın olduğunu düşünüyorum.
  • 09-10-2025, 14:27:16
    #12
    En iyisi sanırım
    [QUOTE=Rashand;1089924919]
    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yüz binlerce AI otomasyonu ajansı artık hiçbir işe yaramıyor.
    Zapier, Make, MCP'ler, n8n gibi otomasyon araçlarının da zaman içerisinde kullanılmasına gerek kalmayacak bu gelişmeyle beraber.
    /QUOTE]

    Bu kısıma katılmıyorum hocam çünkü her gün yeni güncelleme gelebiliyor, insanların alışkanlıkları değişebiliyor ve bu yenilikleri otomasyona en hızlı
    entegre edilen platform genelde açık kaynaklar oluyor ve hiç bir şey olmasa bile bu otomasyonlar bozulabilir bunları sürekli revize etmek gerekir büyük çaplı işlerde. Bu tarz ai agentları çok kullanmadım ama işin içine yapay zeka girince 100% doğruluğun imkansıza yakın olduğunu düşünüyorum.
    AliYucel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abartmayın arkadaşlar. N8n, zapier yoluna devam eder. N8n de açık kaynak kendi sunucuna, pcne kur devam et. Sanki chatgpt çıktı diye diğerleri kullanılamaz hale mi geliyor. Hala işine yarıyor. Hala devam ediyor.
    Tabii ki, eğer güncellemelere ayak uydurabilir, kullanıcıların işine yarayacak ortam sunulursa hala devam ederler.
    ChatGPT gelişse bile, sistemimi OpenAI'a bağlı tutmamak, belki de mahremiyet kaynaklı n8n kullanmaya devam edeceğim.
  • 09-10-2025, 14:38:10
    #13
    açıkçası katılmıyorum. bizim milletimizin bu tarz gelişmeleri yakalama hızına bakacak olursak bence her zaman bu ihtiyaçlar olacaktır. dışarısı hala instagramdan gönderiyi öne çıkar yaparak reklam yaptığını sanan işletmelerle dolu
  • 09-10-2025, 14:59:40
    #14
    Hocam şuna katılmıyorum; YouTube dan bakarak otomasyon yapma işine, işletme sahiplerinin %90'ı yapmaz. Örneğin internette binlerce wordpress site yapma kaynağı var bakıp yapabilirler tabii ama sorun olduğunda yine işin uzmanı kişilere düşüyor. Geçen gün müşteriden Google drive a fotoğraf yüklemesini istedim fakat yükleyemedi, Google drive'a nasıl içerik yüklenir paylaşılır diye video attım zar zor iletti mesela.
    Not: otomasyon ile uğraşmıyorum.
  • 09-10-2025, 15:08:02
    #15
    Eli klavye tutan herkes YouTube’dan bir şeyler öğrenebilir.

    FAKAT,

    Strateji geliştirmek,

    İş süreçlerini anlamak,

    Regülasyon (KVKK, GDPR vs.) uyumunu sağlamak,

    Hataları önlemek, bakım yapmak,

    Ölçeklenebilir sistemler kurmak vs tamamen profesyonellik gerektirir.

    OpenAI’nin Agent Builder’ı aslında alt katmanda çalışan bir platform buna dikkat etmek gerek ki üstünde hala entegrasyon, strateji, danışmanlık katmanı var.

    Bana göre tehdit değil, fırsat.
  • 10-10-2025, 09:32:03
    #16
    Yapay zeka devri bitti, artık yapay zeka agent dönemi başlıyor. Aklını kullanabilenler için çok büyük bir fırsat kapısı bu agent dönemi, devir artık otomasyon devri
  • 10-10-2025, 11:33:44
    #17
    Belli oranda kullanımında azalma olur ama tamamen bitmez.
    İlla ki bir rekabet olacaktır.
    Ama artık 1000 dolarlık otomasyon yaptım dönemi geri de kaldı bana göre.
    ******, freelancer gibi yerlere girin, hintliler aynı otomasyonu size 50 dolara yapar çıkar.
    Kaldı ki, zaten bu otomasyonu kullanabilmek için giriş seviyesinde dahi bu yazılımlar hakkında bilgi sahibi olmak gerekir.
    Hassas verilerin değiştirilmesi, sorun oluşması durumunda aksiyon alınması için şart.
    Yapay zekaya uzak bir firmanın böyle bir şeye para vermesi beklenilemez.

    Ama hangi agent olursa olsun hepsi işletmeler için ciddi bir risk.
    Adamlar maillerini bağlıyor şaka gibi.
    Eskiden sosyal mühendislik vardı, şirket çalışanları kandırılmaya çalışılıyordu.
    Şimdi dijital mühendislik kavramı oluşmaya başladı.
    Bir hacker yapay zeka ile otomatik yanıt veren bir mail adresine mail gönderip tüm maillerin özetini kendisine yollatıp yapay zekayı da mail sahibine bilgi vermemesi konusunda tembihliyor.
    Yapay zeka da kimseye mail göndermedim diyor.

    Şirketim için otomasyon kurayım, işler otomatiğe bağlansın devrine daha var bence.
    Kâra geçelim derken iflasa sürükleyebilir sizi.