• 01-09-2025, 01:05:39
    #1
    Alıntı:
    Sevdiğimiz parfümler ve losyonlar sadece koku bırakmıyor… 🧪

    Bilimsel çalışmalar, bu ürünlerin cildimizin doğal koruyucu kimyasal alanını bozarak, zararlı serbest radikallere ve hava kirleticilerine karşı savunmayı azalttığını gösteriyor.

    Bu görünmez kalkan zayıfladığında, DNA hasarı artıyor ve uzun vadede cilt kanseri riskini yükseltebiliyor. ☀⚠

    Güzel bir koku uğruna, vücudumuzun en büyük organı olan cildimizi savunmasız bırakıyoruz.






    ChatGPT’ye kaliteli parfümleri sordum, onlar da zararlıymış,
    sadece bitkisel olanlar hafif, narinmiş.
  • 01-09-2025, 01:07:27
    #2
    ben kıyafete sıkıyorum genelde bir şey olur mu
  • 01-09-2025, 01:12:29
    #3
    videovevideo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben kıyafete sıkıyorum genelde bir şey olur mu
    Ben onu da bıraktım ama tam bilmiyorum, sorun olabilir - YZ sorayım.

    Edit:



    Çok güzel bir soru 👍


    👕 Kıyafete sıkınca ne olur?

    • Cilt bariyerine doğrudan temas etmediği için ciltte DNA hasarı, bariyer zayıflaması, fototoksik leke gibi riskler ortadan kalkar.
    • Bu yüzden “cildin savunmasız kalması” gibi sorunlar kıyafete sıkıldığında yaşanmaz.


    ⚠ Ama dikkat edilmesi gereken noktalar

    • Leke bırakma: Özellikle açık renkli kumaşlarda, yüksek oranda yağ ya da koyu renkli esans içeren parfümler sararma veya leke yapabilir.
    • Kumaşın ömrü: Saf alkol bazı kumaşlarda (ipek, yün gibi) lifleri zayıflatabilir. Pamuklu veya sentetik kumaşlarda bu risk çok düşüktür.
    • Kalıcılık farkı: Cilt ısısı parfümün açılımını ve notaların ortaya çıkışını değiştirir. Kumaşta koku daha “düz” ve daha uzun kalır, ama gelişimi ciltteki kadar zengin olmaz.


    ✅ En iyi yöntem

    • Parfümü doğrudan cilde değil, kıyafetlerinize veya saçınıza çok uzaktan (20–30 cm) hafifçe sıkabilirsiniz.
    • Özellikle boyun ve bilek gibi güneşe açık yerlere sıkmamak, yazın çok daha güvenlidir.



    İsterseniz size hangi kumaşlara parfüm sıkmanın güvenli olduğunu da detaylı yazabilirim. İster misiniz?



    Dedi. Ben yine de cildime gelebilir diye sıkmayacağım. Siz de siz bilirsiniz. Saolun sorduğunuz için.
  • 01-09-2025, 01:14:31
    #4
    Özellikle boyun bölgesine sıkmak sıkıntı. Bende artık sadece kıyafetime sıkmaya çalışıyorum.
  • 01-09-2025, 01:21:23
    #5
    Konfor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özellikle boyun bölgesine sıkmak sıkıntı. Bende artık sadece kıyafetime sıkmaya çalışıyorum.
    Yukarıdaki yanıtımda editledim. Onun sakıncasını da yazdı. Bakabilirsiniz.
  • 01-09-2025, 01:27:06
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bilim dediğiniz şey dayattırmalarla insanları bi yere çeken manipülasyonlarla dolu bir evrendir. Evet pek cok seyin zararlı olduğu bundada zararlar var katılıyorum tabi ki . Ama bana biraz algı yönetimi gibi geliyor. Neden mi bundan bi kac yil önce televizyonlarda radyolarda billboardlarda sigara reklamı yapılıyordu ozaman zararli değildi simdi mi zararlı oldu? Evet zararlı bunu biliyoruz ama neden bu algi yönetimi? İnsanları nereye çekerseniz oraya gelir.
  • 01-09-2025, 01:30:24
    #7
    OdeKullan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilim dediğiniz şey dayattırmalarla insanları bi yere çeken manipülasyonlarla dolu bir evrendir. Evet pek cok seyin zararlı olduğu bundada zararlar var katılıyorum tabi ki . Ama bana biraz algı yönetimi gibi geliyor. Neden mi bundan bi kac yil önce televizyonlarda radyolarda billboardlarda sigara reklamı yapılıyordu ozaman zararli değildi simdi mi zararlı oldu? Evet zararlı bunu biliyoruz ama neden bu algi yönetimi? İnsanları nereye çekerseniz oraya gelir.
    Olsun ya, onun yerine banyo yapıp temiz kıyafetle dolanmak daha iyidir heralde.

    Daha önce zararlarını bilmiyorlardır da onun için söylememişlerdir.
  • 01-09-2025, 07:15:35
    #8
    Hacı yağı kullanıyorum

    Amber çok hoşuma gidiyor deneyebilirsiniz