• 13-08-2025, 10:47:45
    #1
    2 aydır çalıştığım ofisten kovuldum. Sebep? Sadece 1 saat geç kalmam. İlk haftalarımda ofisin anahtarını verdiler. O günden sonra her sabah 08:30’da ofise ilk gelen ben oldum. Tuvaleti temizledim, bulaşıkları yıkadım, düzeni sağladım. İş tanımım “tasarımcı”ydı ama fiilen proje yöneticisi, temizlikçi, sekreter, planlamacı… ne derseniz oyum.
    Günlük içerik planlarını yaptım, firmalara ne zaman ne çıkılacağını hatırlattım. Çoğu zaman ofiste tek başıma oturdum. Sırf iş yürüsün, ortam düzgün olsun diye uğraştım.
    Patron? Sigorta yok, sözleşme yok, takdir yok. Mobbing zaten günlük rutin. Kimse gülerek ayrılmadı buradan.
    Ve bir gün, işe özel bir durumdan dolayı 1 saat geç kaldım. “Tamam çık, kovuldun.” dendi. Üstüne bir de ölüm tehdidiyle uğurlandım.

    Sizce ne yapmalıyım bu durumda?
  • 13-08-2025, 10:50:03
    #2
    Tasarımcı, temizlikçi, sigorta yok vs. Bir şeylerin normal olmadığını en başından belliymiş sanki hocam
  • 13-08-2025, 10:50:08
    #3
    Hocam işten çıkarmaları iyi olmuş büyük bir dertten kurtulmuşsun. Daha iyi bir iş nasip olur inşallah. Sizde tehdite icraatle karşılık verin hakkınızı arayın, sigortasız çalıştırmak iş tanımı dışında çalıştırmak vs. nereden ne kopartabilirseniz.
  • 13-08-2025, 10:51:27
    #4
    Hayırlısı olmuş gibi.
  • 13-08-2025, 10:52:29
    #5
    AEGenc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tasarımcı, temizlikçi, sigorta yok vs. Bir şeylerin normal olmadığını en başından belliymiş sanki hocam
    Hocam bunları yaparken hiç gocunmuyordum isteğim ofiste çalışanların rahat etmesiydi üzücü olan kısım bunların hiç birinin görülmesi.
  • 13-08-2025, 10:53:17
    #6
    eratalay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam işten çıkarmaları iyi olmuş büyük bir dertten kurtulmuşsun. Daha iyi bir iş nasip olur inşallah. Sizde tehdite icraatle karşılık verin hakkınızı arayın, sigortasız çalıştırmak iş tanımı dışında çalıştırmak vs. nereden ne kopartabilirseniz.
    Emin olun çok düşündüm ama ne yapacağımı tam olarak bilmiyorum nasıl bir yol izleyebilirim diye düşünüyorum.
  • 13-08-2025, 10:54:38
    #7
    Kendinize bir avukat bulun gerisini o halleder . Avukatlar mahkeme sonucundan size çıkan tazminat dan paylarını alıyorlar.
  • 13-08-2025, 10:55:17
    #8
    alacagınız ne kadar hocam?
  • 13-08-2025, 10:56:34
    #9
    retnactemha adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 aydır çalıştığım ofisten kovuldum. Sebep? Sadece 1 saat geç kalmam. İlk haftalarımda ofisin anahtarını verdiler. O günden sonra her sabah 08:30’da ofise ilk gelen ben oldum. Tuvaleti temizledim, bulaşıkları yıkadım, düzeni sağladım. İş tanımım “tasarımcı”ydı ama fiilen proje yöneticisi, temizlikçi, sekreter, planlamacı… ne derseniz oyum.
    Günlük içerik planlarını yaptım, firmalara ne zaman ne çıkılacağını hatırlattım. Çoğu zaman ofiste tek başıma oturdum. Sırf iş yürüsün, ortam düzgün olsun diye uğraştım.
    Patron? Sigorta yok, sözleşme yok, takdir yok. Mobbing zaten günlük rutin. Kimse gülerek ayrılmadı buradan.
    Ve bir gün, işe özel bir durumdan dolayı 1 saat geç kaldım. “Tamam çık, kovuldun.” dendi. Üstüne bir de ölüm tehdidiyle uğurlandım.

    Sizce ne yapmalıyım bu durumda?
    Selamlar;



    Çok geçmiş olsun. Yazdıklarından anladığım kadarıyla zaten baştan beri tamamen emeğinin karşılığını alamadığın, iş tanımın dışında işlerle boğulduğun ve insani koşullardan uzak bir ortamdaymışsın. Sigorta, sözleşme olmaması başlı başına hukuksuz bir durum; üstüne mobbing ve tehdit işin boyutunu çok daha vahim hale getiriyor.
    Bence öncelikle yaşadığın tehdidi mutlaka kayıt altına alıp (mesaj, ses kaydı, tanık vs.) en yakın karakola giderek şikayet etmelisin. Ayrıca sigortasız çalıştırılma ve haksız fesih konusunda da Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na ya da bir avukata başvurabilirsin. Böyle işyerlerinin kimseye aynı zararı vermemesi için adım atmak önemli.
    Sen elinden geleni yapmışsın, hatta fazlasını. Bu yaşananlar senin değil, onların ayıbı. Şimdi önceliğin hem hukuki hakkını aramak hem de kendini böyle toksik ortamlardan korumak olmalı.