• 01-08-2025, 22:05:43
    #10
    İdam, ancak bağımsız, şeffaf ve adil bir yargı sisteminin olduğu yerde, çok ama çok istisnai durumlarda tartışılabilir bile. Ama hukukun işlemediği, gücün adaletin yerini aldığı bir ülkede idam cezası sadece daha büyük zulümlerin aracı olur. Ve o ülkede suçlular değil, susturulmak istenenler ölür.

    1: Yanlış verilen bir idam kararı telafi edilemez. Masum bir insan öldürülürse, o hayat bir daha geri gelmez. Adaletsizlik varsa, hata da olur.

    2: Mahkemelerin tarafsız olmadığı, torpilin ve güçlünün kazandığı bir sistemde “kim idam edilmeli?” sorusunun cevabı da şaibelidir.

    3: Adaletsiz bir düzende idam cezası genellikle zayıflara, susturulmak istenenlere ya da günah keçilerine uygulanır. Gerçek suçlular ellerini kollarını sallayarak gezer.

    4: İdam, çoğu zaman halkı susturmak için kullanılan bir gösteri olur. Gerçek adaletin yerini, göz boyama alır. İnsan hayatı propaganda malzemesi yapılır.

    5: Hukukun işlemediği bir devlete bu yetkiyi vermek; zaten adaletsiz davranan bir sisteme “ölüm kararı da ver” demektir. Bu, istismar edilir.

    6: Adaletsiz ülkelerde idam, sadece cinayet gibi ağır suçlar için değil, farklı düşünceler için de kullanılabilir. Bir gün bir fikir yüzünden asılabilirsin.

    7: İdam cezası, halkı korkutmak için bir araç haline gelir. İnsanlar artık hak aramaya değil, susmaya başlar.


    Adaletsiz ve hukuğun işlemediği ülkenin ismini kişisel güvenliğim için yazmıyorum.
  • 01-08-2025, 22:06:51
    #11
    Atamın zamanındaki gibi. Sadece mahkeme kararıyla değil meclisinde kararıyla idam olacaksa bende idamı destekliyorum. Adaletin durumu ortadayken bu iş hakimlere bırakılmayacak kadar hassas.
  • 01-08-2025, 22:07:27
    #12
    ZimmeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tek bildiğim idamı isteyip de idam edilecek çok insan var.
    Hahahahahahahahaha Çok doğru

    Evet idamı desteklerim ama kararı kim verecek ? Daha Boşanma davasını yönetemiyorlar
  • 01-08-2025, 22:07:40
    #13
    İdam gelebilir ama idamdan önce yargının düzelmesi lazım rüşvet adam kayırma gibi durumlarda suçsuz insanların idam edilmesi olası bu yüzden idam şu durumda gelmemeli he gelecekse kesin kanıt olanlara.
  • 01-08-2025, 22:10:22
    #14
    Emreabi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İdam, ancak bağımsız, şeffaf ve adil bir yargı sisteminin olduğu yerde, çok ama çok istisnai durumlarda tartışılabilir bile. Ama hukukun işlemediği, gücün adaletin yerini aldığı bir ülkede idam cezası sadece daha büyük zulümlerin aracı olur. Ve o ülkede suçlular değil, susturulmak istenenler ölür.

    1: Yanlış verilen bir idam kararı telafi edilemez. Masum bir insan öldürülürse, o hayat bir daha geri gelmez. Adaletsizlik varsa, hata da olur.

    2: Mahkemelerin tarafsız olmadığı, torpilin ve güçlünün kazandığı bir sistemde “kim idam edilmeli?” sorusunun cevabı da şaibelidir.

    3: Adaletsiz bir düzende idam cezası genellikle zayıflara, susturulmak istenenlere ya da günah keçilerine uygulanır. Gerçek suçlular ellerini kollarını sallayarak gezer.

    4: İdam, çoğu zaman halkı susturmak için kullanılan bir gösteri olur. Gerçek adaletin yerini, göz boyama alır. İnsan hayatı propaganda malzemesi yapılır.

    5: Hukukun işlemediği bir devlete bu yetkiyi vermek; zaten adaletsiz davranan bir sisteme “ölüm kararı da ver” demektir. Bu, istismar edilir.

    6: Adaletsiz ülkelerde idam, sadece cinayet gibi ağır suçlar için değil, farklı düşünceler için de kullanılabilir. Bir gün bir fikir yüzünden asılabilirsin.

    7: İdam cezası, halkı korkutmak için bir araç haline gelir. İnsanlar artık hak aramaya değil, susmaya başlar.


    Adaletsiz ve hukuğun işlemediği ülkenin ismini kişisel güvenliğim için yazmıyorum.
    7. maddeye imza atıyorum

    By_ReFLeX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Atamın zamanındaki gibi. Sadece mahkeme kararıyla değil meclisinde kararıyla idam olacaksa bende idamı destekliyorum. Adaletin durumu ortadayken bu iş hakimlere bırakılmayacak kadar hassas.
    O zaman ki meclis ile şu an ki mevcut meclis arasında sizce fark yok mu?
    Hangi zaman meclise daha çok güvenirsiniz.
  • 01-08-2025, 22:13:07
    #15
    Dredger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    7. maddeye imza atıyorum



    O zaman ki meclis ile şu an ki mevcut meclis arasında sizce fark yok mu?
    Hangi zaman meclise daha çok güvenirsiniz.
    İkisine de güvenim yok hocam. Ama sadece mahkemeye bırakılacak is değil idam.
  • 02-08-2025, 13:00:08
    #16
    Bizim ne istediğimizin pek bir önemi yok. Forumda %77 hayır çıktı diye anayasa iptal mi olacak 🤔
    Anayasa olursa mv sayısına göre meclisten geçebilir ve idam gibi bir şeyin olacağını düşünmüyorum.
  • 02-08-2025, 14:15:50
    #17
    Ülkede adalet sistemi maalesef çökmüş durumda o yüzden idam bu ülke için çok ağır sonuçlara sebep olur. Yandaşları serbest bırak muhalifleri kılına uydur idam et prensibi ile hareket ederler.. lakin örnek minicik çocuklara tecavüz edip katleden kanı bozuklara yada bir yerlere bomba koyup bir sürü masum sivili katleden teröristlere müebbet versen ne işe yarar.. öldürmeyip beslemek doğrumu sizce. Bence değil o da ayrı detay..