• 21-07-2025, 14:24:40
    #1
    Arkadaşlar selamlar. Almanyada yazılımcı olarak çalışmak istiyorum. 8 yıl yazılım geçmişim ve iyi referanslarım var. Araştırdığım kadarıyla iş bulma vizesi diye bir vize varmış. Bu vizeyle yararlanmak istiyorum. 7-8 bin euro lazımmış bu vize için ve gerekli belgeler diye okudum. Para konusunda sıkıntı yok istenenin 2-3 katını da halledebilirim. Tek amacım hayatıma orda devam etmek istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?

    Not: Sadece yardımcı olacak arkadaşlar cevap verirse memnun kalırım. Almanya eski almanya değil diyecekler, kurulu düzeni olanlar almanyada geçinemiyorum diyenler cevap vermezse mutlu olurum.
  • 21-07-2025, 14:26:32
    #2
    aynı şekilde ben de bilgi alabilirim, konu sahibinin işi hallolduktan sonra tabii ki
  • 21-07-2025, 14:27:12
    #3
    Eşimin kardeşi aynı durum için gitti orada iş başvuru yaptı ki doğum hakkı ile Almanya vatandaşlığı dahi var hocam. İleri seviye İngilizcesi olmasına rağmen Almanca bilmediği için nereye başvurduysa red aldı. Çoğu firma zaten uzaktan online görüşme yapıyor. Amacım oraya gelmek ve orada yaşamak dediğinizde, iyi bir CV'niz varsa görüşüyorlar ancak Almanca konusunda aşırı katılar. Aklınıza gelebilecek en global firmalar bile Almanca sebebi ile eliyor. Size verebileceğim yegane tavsiye ilk iş olarak Almanca odaklanmanız, ne yazık ki ingilizce sizi öne geçirse de tek başına işe yaramıyor.
  • 21-07-2025, 14:31:04
    #4
    DokuzAlti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eşimin kardeşi aynı durum için gitti orada iş başvuru yaptı ki doğum hakkı ile Almanya vatandaşlığı dahi var hocam. İleri seviye İngilizcesi olmasına rağmen Almanca bilmediği için nereye başvurduysa red aldı. Çoğu firma zaten uzaktan online görüşme yapıyor. Amacım oraya gelmek ve orada yaşamak dediğinizde, iyi bir CV'niz varsa görüşüyorlar ancak Almanca konusunda aşırı katılar. Aklınıza gelebilecek en global firmalar bile Almanca sebebi ile eliyor. Size verebileceğim yegane tavsiye ilk iş olarak Almanca odaklanmanız, ne yazık ki ingilizce sizi öne geçirse de tek başına işe yaramıyor.
    peki ne yaptı hocam iş buldu mu yoksa geri mi geldi
  • 21-07-2025, 14:32:32
    #5
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    peki ne yaptı hocam iş buldu mu yoksa geri mi geldi
    Geri geldi hocam, Almanca çalışıyor şuan. Çünkü çok dolu bir CV'si vardı, firmalar işimize yarıyorsun ancak dil öğren dediler 2 aydır Almanca kursunda.
  • 21-07-2025, 14:33:46
    #6
    DokuzAlti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geri geldi hocam, Almanca çalışıyor şuan. Çünkü çok dolu bir CV'si vardı, firmalar işimize yarıyorsun ancak dil öğren dediler 2 aydır Almanca kursunda.
    O zaman bugünden itibaren ben de başlayayım bu gerçekten güzel bilgi oldu hocam
  • 21-07-2025, 14:38:10
    #7
    Eğer kendimden emin bir yazılımcı olsaydım kendim sürekli Almanya da ki şirketlere mail atar iş başvurusu yapardım şirket de işe girdikten sonra şirket ofis de çalışmaya çağırdığında sağlam şirket ise vize problemlerini halledebilir diye düşünüyorum
  • 21-07-2025, 14:41:27
    #8
    selimbey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer kendimden emin bir yazılımcı olsaydım kendim sürekli Almanya da ki şirketlere mail atar iş başvurusu yapardım şirket de işe girdikten sonra şirket ofis de çalışmaya çağırdığında sağlam şirket ise vize problemlerini halledebilir diye düşünüyorum
    Sanırım şuan tek sorun almanca bilmemek 😊
  • 21-07-2025, 14:44:02
    #9
    Üstad bir zamanlar çok araştırdım denkliğim de var okuduğum bölümün. İş bulma vizesi var doğru. Bankada belli bir tutar bloke ediyorsun devlet sana her ay onu veriyor atıyorum 12 bin euro bloken varsa 1.000 euro aylık sana ödüyor ki geçimini idame ettirebilesin diye. Ev tutuyorsun vesaire bunlar için yani. Normal bir iş bulana kadar part time işlerde çalışma şansınız var kuryelik pizzacılık gibi. Ancak cvniz ne kadar dolu olursa olsun dil konusunda çok kuralcılar. Biz daha hiç işlemlere başlamadan hanımla almanca çalışıyoruz şuan. Muhakkak belli bir seviyede diliniz olsun. Başarılar.