• 18-07-2025, 20:43:48
    #10
    MaiHes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dava açarsa ne gibi sorunlar olur hocam
    Neyin davası hocam ya yasanilabilecek yer var yasanamayacak yer var sonuçta ceset kokusu var diyorsun herkes basinin çaresine bakacak. kimse için o ceset kokusunu çekmek zorunda değilsin. Bu sorun kiraciya mâl edilemez. Zaten olağanüstü bir durum bu kapıyı açtığında ceset kokusu almıyoruz hiçbirimiz
  • 19-07-2025, 06:04:48
    #11
    Gecmişte Yaşadığım apartmanda intihar olayı olmuştu 1 ay eve gidemedim sizi cok iyi anlıyorum Ben olsaydım Karakola gider durumu anlatırdım eve polis cağırır tutanak tuttururdum ev sahibiyle mahkemelik olursak diye elinizde mahkemeye sunabileceginiz delil olur.
  • 21-07-2025, 01:20:46
    #12
    Kiracı olarak yaşadığınız bu olağanüstü durum, Borçlar Kanunu’nun 301. ve 306. maddeleri kapsamında "ayıplı ifa" veya "kullanıma elverişsiz hale gelme" olarak değerlendirilebilir. Eğer kiralanan yer, kira sözleşmesinden beklenen şekilde kullanılamıyorsa ve bu durum kiracıdan kaynaklanmıyorsa, kiracı sözleşmenin feshi veya kira bedelinde indirim talep etme hakkına sahiptir. Ceset kokusu gibi olağan dışı ve insan sağlığını tehdit eden bir durum, özellikle de uzun süre giderilemiyor ve psikolojik/ruhsal etkiler yaratıyorsa, bu durumun devamı halinde sağlık raporu ve durumu belgeleyen tutanak (örn. apartman yönetiminden yazılı beyan, temizlik şirketi raporu) ile birlikte noter ihtarı çekerek kira sözleşmesini haklı nedenle feshedebilir ve evi terk edebilirsiniz. Bu süreçte taşınma veya psikolojik destek masraflarının kiraya verene yükletilmesi zor olsa da, erken fesih nedeniyle cezai şart istenmesi hukuken geçerli olmayacaktır. Profesyonel destek ve yazılı delillerle süreci ilerletmenizi tavsiye ederim.
  • 21-07-2025, 01:30:00
    #13
    Bazı arkadaşlar şaka gibi hukuktan bir haber kontratın hiçbir geçerliliği yokmuş
  • 21-07-2025, 08:50:43
    #14
    1 yıllık kira sözleşmen var. Ev sahibinin bu sözleşme üzerinde hakları var. Kiracının da var tabi sözleşmede belki daha fazla hakları var. Lakin bir çok ev sahibi evden çıkmak isteyen kiracı olduğunda orta yol bulacağını düşünüyorum. Önceden haber verilebilir, ben 2 ay sonra çıkayım o zamanda kadarda siz yeni kiracı bulursunuz gibisinden. Önce yapıcı birşekilde konuşup anlaşmaya bakın, sonrasında iş adliyelik yada arabuluculuk olursa bir avukata danışın derim.
  • 21-07-2025, 15:12:11
    #15
    fatihozdemir1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kiracı olarak yaşadığınız bu olağanüstü durum, Borçlar Kanunu’nun 301. ve 306. maddeleri kapsamında "ayıplı ifa" veya "kullanıma elverişsiz hale gelme" olarak değerlendirilebilir. Eğer kiralanan yer, kira sözleşmesinden beklenen şekilde kullanılamıyorsa ve bu durum kiracıdan kaynaklanmıyorsa, kiracı sözleşmenin feshi veya kira bedelinde indirim talep etme hakkına sahiptir. Ceset kokusu gibi olağan dışı ve insan sağlığını tehdit eden bir durum, özellikle de uzun süre giderilemiyor ve psikolojik/ruhsal etkiler yaratıyorsa, bu durumun devamı halinde sağlık raporu ve durumu belgeleyen tutanak (örn. apartman yönetiminden yazılı beyan, temizlik şirketi raporu) ile birlikte noter ihtarı çekerek kira sözleşmesini haklı nedenle feshedebilir ve evi terk edebilirsiniz. Bu süreçte taşınma veya psikolojik destek masraflarının kiraya verene yükletilmesi zor olsa da, erken fesih nedeniyle cezai şart istenmesi hukuken geçerli olmayacaktır. Profesyonel destek ve yazılı delillerle süreci ilerletmenizi tavsiye ederim.
    profaks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 yıllık kira sözleşmen var. Ev sahibinin bu sözleşme üzerinde hakları var. Kiracının da var tabi sözleşmede belki daha fazla hakları var. Lakin bir çok ev sahibi evden çıkmak isteyen kiracı olduğunda orta yol bulacağını düşünüyorum. Önceden haber verilebilir, ben 2 ay sonra çıkayım o zamanda kadarda siz yeni kiracı bulursunuz gibisinden. Önce yapıcı birşekilde konuşup anlaşmaya bakın, sonrasında iş adliyelik yada arabuluculuk olursa bir avukata danışın derim.
    emlakçıyla konuştum, evi temizletecekler, ardından evi ilana koyacak, ev kiralanana kadar oturacağım mecbur