Kiracı olarak yaşadığınız bu olağanüstü durum, Borçlar Kanununun 301. ve 306. maddeleri kapsamında "ayıplı ifa" veya "kullanıma elverişsiz hale gelme" olarak değerlendirilebilir. Eğer kiralanan yer, kira sözleşmesinden beklenen şekilde kullanılamıyorsa ve bu durum kiracıdan kaynaklanmıyorsa, kiracı sözleşmenin feshi veya kira bedelinde indirim talep etme hakkına sahiptir. Ceset kokusu gibi olağan dışı ve insan sağlığını tehdit eden bir durum, özellikle de uzun süre giderilemiyor ve psikolojik/ruhsal etkiler yaratıyorsa, bu durumun devamı halinde sağlık raporu ve durumu belgeleyen tutanak (örn. apartman yönetiminden yazılı beyan, temizlik şirketi raporu) ile birlikte noter ihtarı çekerek kira sözleşmesini haklı nedenle feshedebilir ve evi terk edebilirsiniz. Bu süreçte taşınma veya psikolojik destek masraflarının kiraya verene yükletilmesi zor olsa da, erken fesih nedeniyle cezai şart istenmesi hukuken geçerli olmayacaktır. Profesyonel destek ve yazılı delillerle süreci ilerletmenizi tavsiye ederim.
1 yıllık kira sözleşmen var. Ev sahibinin bu sözleşme üzerinde hakları var. Kiracının da var tabi sözleşmede belki daha fazla hakları var. Lakin bir çok ev sahibi evden çıkmak isteyen kiracı olduğunda orta yol bulacağını düşünüyorum. Önceden haber verilebilir, ben 2 ay sonra çıkayım o zamanda kadarda siz yeni kiracı bulursunuz gibisinden. Önce yapıcı birşekilde konuşup anlaşmaya bakın, sonrasında iş adliyelik yada arabuluculuk olursa bir avukata danışın derim.
emlakçıyla konuştum, evi temizletecekler, ardından evi ilana koyacak, ev kiralanana kadar oturacağım mecbur