Hemen sarhoş olmak eziklik midir??
32
●1.994
- 11-07-2025, 22:00:28Biz bu muhabbetleri çocukken yapıyorduk sanırım sizde o yaşlardasınız. Alkolün bünyeyle alakası yoktur sigaradan örnek vereyim günde 2 pakete yakın içiyorum. 1 aylığına bıraktığım zaman olmuştu sonrasında 1 dal sigara içtiğimde başım döndü. Yani demem o ki alışkanlıklarla alakalı bu durum. Bu çocukca saçma kıyaslamaları yapıp birbirinizi aşırı alkole özendirmeyin 4 bira içip başınız dönmeyecek kıvama gelirseniz, kısa süre sonra karaciğeri elinize alırsınız.
- 12-07-2025, 00:08:36En güzel cevabı ben verebilirim diye düşünüyorum. Arkadaşınızın söylediği şey nispeten doğru fakat tamamen doğru değil. Yıllardır düzenli alkol kullanıyorum. Hatta bu mesajı yazarken de bardağımdan Cin yudumluyorum.
Eğer düzenli alkol kullanımı varsa, vücut belirli bir süre sonra alınan alkolü tolere etmeye başlıyor ve daha fazlasını arıyor. Yani örnek veriyorum düzenli olarak her gün 3 şişe içiyorsa ve kafası güzel oluyorsa, belirli bir süre sonra olmamaya başlıyor ve daha fazlasını içmeye başlıyor. Tabi sarhoş olma eşiği de bununla beraber artıyor.
Şimdi bunu asla böbürlenmek, övünmek vs. için söylemiyorum ama, ben her içişimde 50'lik Cin'i tek başıma bitiren birisiyim. Üzerine de 1 - 2 bira içtikten sonra tamam oluyorum. Sarhoş olduğumu kendim hissediyorum. Ama mesela 2 -3 bira bana su gibi geliyor ve asla sarhoş olmuyorum. Çünkü vücut fazlasına alışkın. Eşik yüksek oluyor. Hatta çevrem vs. ben söylemediğim sürece ne içtiğimi anlıyor, ne de en ufak sarhoşluk belirtisi görüyor.
Özcümle ile, olay tamamen düzenli içip içmemesi. Düzenli içiyorsa dediği doğru. Ama düzenli içmiyorsa dediği yanlış. - 12-07-2025, 04:24:09klasik türk erkeği muhabbeti, dünyanın neresine gidersen git bir yerde bir mekanda yada bi arkadaşın "tamam siz oldunuz hesap getirelim isterseniz" yada "sesiniz çok yükseldi" diye ikaz edilirse hemen bi rahatsızlık verdik özür dileriz hemen gidiyoruz moduna geçerken bizde tam tersi efelenme modu açılıyor...
bilimsel olarak boy yaş kilo metabolizma hızın, vicudundaki kan miktarın, karaciğerin ne kadar büyük ne kadar taşıyabiliyorsun içtiğin alkol türü ne, ne gibi rahatsızlığın var ruh halin açlık tokluk durumun o bile etken. hiç alışık olmayan biri şeker - diyabetik hastalığı olsun 2 birada takla bile atabilir hayatı bile sorgulayabilir nalları bile dikebilir mayalı şekerli bi içecek tüketirse. kimi insan vardır bi şişe viski diker kafasına iyi akşamlar der efendi gibi kalkar gider. önemli olan ne kadarını taşıyabiliyorsun ?
asıl rezalet nerede başlar biliyormusun ? ben sarhoş değilim muhabbeti dönmeye başladığında, alınmadığın mekana zorla girmeye çalışmakta, mekanın kapanış saatinde son 1-2 masa kalmakta, hır gür çıkartmakta tad kaçırmakta.
içebilmek bi meziyet değil, ağzınla içebilmek bi meziyettir. ben tamamım, bundan sonrası beni bozar dediğin an bırakamıyorsan, sıkıntı çıkartmaya meyilleniyorsan o ezikliktir. alkol alıpta sıkıntı çıkaran adam, hele alkolün arkasına saklanan ben alkollüydüm diyen adam kusura bakmayında eziğin dibidir. ben maskemi düşürdüm bi anlığına kendime geldim, sıvama moduna geçtimin kibarcasıdır. çok blackout olacaksan safe zone'da olacaksın, bi sosyal ortamda değil...
1 şişe dandirik bişey içeceğine çok net 2 duble kaliteli single malt viski yuvarla akşamcı hesabı, ne bileyim yemeğinin yanına bi kaç kadeh şarap ısmarla ayarınca devamını getirme bi prestijin kaliten olsun. alkol alabilmek bi kültürdür, eğlence bi kültürdür. eğlenmeyi bilmeyen insanlarla masanızı paylaşmayın, ya küfelik ya küfe olursunuz en kötüsü adamına denk gelirseniz kefenlik olursunuz.