En güzel cevabı ben verebilirim diye düşünüyorum. Arkadaşınızın söylediği şey nispeten doğru fakat tamamen doğru değil. Yıllardır düzenli alkol kullanıyorum. Hatta bu mesajı yazarken de bardağımdan Cin yudumluyorum.
Eğer düzenli alkol kullanımı varsa, vücut belirli bir süre sonra alınan alkolü tolere etmeye başlıyor ve daha fazlasını arıyor. Yani örnek veriyorum düzenli olarak her gün 3 şişe içiyorsa ve kafası güzel oluyorsa, belirli bir süre sonra olmamaya başlıyor ve daha fazlasını içmeye başlıyor. Tabi sarhoş olma eşiği de bununla beraber artıyor.
Şimdi bunu asla böbürlenmek, övünmek vs. için söylemiyorum ama, ben her içişimde 50'lik Cin'i tek başıma bitiren birisiyim. Üzerine de 1 - 2 bira içtikten sonra tamam oluyorum. Sarhoş olduğumu kendim hissediyorum. Ama mesela 2 -3 bira bana su gibi geliyor ve asla sarhoş olmuyorum. Çünkü vücut fazlasına alışkın. Eşik yüksek oluyor. Hatta çevrem vs. ben söylemediğim sürece ne içtiğimi anlıyor, ne de en ufak sarhoşluk belirtisi görüyor.
Özcümle ile, olay tamamen düzenli içip içmemesi. Düzenli içiyorsa dediği doğru. Ama düzenli içmiyorsa dediği yanlış.