Marketlerdeki fiyat saçmalığı
14
●446
- 08-07-2025, 11:18:49Eskiden 1kg ile 2kg ürün alırken 2kg ürün daha uyguna geliyordu. Örnek X bir ürünün 1kg fiyatı 50tlyken 2kg 75-80 civarı oluyordu. Fakat uzun zamandır şunu fark ettim 1kg 100liraysa 2kg ürünün fiyatı ya direkt 200tl ya da 199,50 gibi bir fiyata satılıyor. Hatta 5-6kglik ürünlerde de aynı matematik hesabıyla satış yapılıyor. Ayrıca bir markette yumurta,tavuk vs. indirimdeyse, diğer markette de indirimde ve aynı fiyatla oluyor. eskiden fiyat düşürmek için birbirleriyle yarışan marketler, şimdi "anlaşmış" gibi her şeyi kuruşuna kadar aynı satıyor. bu saçmalıkların artık denetlenmesi gerekmiyor mu? ya da yeni bir kanun vs. mı çıktı benim haberim yok?
- 08-07-2025, 11:22:45Onlar arka planda iyi arkadaşlar bakma rekabet filan diye bize lanse ediyorlar sadece. Dediğine bende defâtle vakıf olduğum bir konu; A marketine gidiyorum yumurta 200 TL, B marketine gidiyorum yumurta 200 TL. Aradan 1 hafta sonra yine aynı marketlere gidiyorum ikisinin de fiyatları 230 TL olmuş. Burada bir tesadüflük durumu yok. Açıkça direk biz ortak bir fiyatlandırma prosedürü uyguluyoruz diyorlar benim anladığım bu yani daha doğrusu.
- 08-07-2025, 11:25:26uzun zamandır 99tlye düşüyor 30luk yumurtalarOsmanlihitafi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-07-2025, 11:26:06Hocam dediklerinde haklısın. Fakat ben şeyi farkettim.
Marketler artık en uygun ürün olarak kendi çıkardığı ürünleri satıyorlar. Hem kaliteli hem hesaplı.
Migros market, carrefour market, gimsa market, çağdaş market.
Ve hemen hemen her marketin bir uygulaması veya web satış sitesi var.
Haftalık alışveriş listesi yap. Hangi markette hangisi ne kadar belirle ve onları o marketlerden al.
İnan haftalık en az 500 tl civarı ayda ise 2000 tl civarı daha uygun bir alışveriş yaparsın. - 08-07-2025, 11:28:23hocam zaten öyle yaparak hayatta kalıyoruzSEBTURKA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
alışveriş yaparken en az 3 marketin poşeti olmuş oluyor elimizde... sabunu bir yerden, detarjanı bir yerden alıyoruz. İyi ki çoğu market yanyana açıyor da uğraşmıyoruz o kadar fazla
- 08-07-2025, 11:31:04bizim burda iki kolisi 149tl mediumhakanayas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-07-2025, 12:07:20Tanesi 13 liradan yengemin beslediği tavukların yumurtasını alıyorum doğadan sofraya 😅 biraz pahalı ama en azından doğal ne yediklerini biliyoruz😂biber maydonoz domates bahçeden büyük şehirde yaşamak zor hocam bu devirde kiralarda 8-9 bin tl valla markete ne için gidiyorum bende bilmiyorum çay şeker gibi ihtiyaçlar dışında çok nadir.
- 08-07-2025, 12:23:38nere hocam ora kiralar 8-9kNariyuka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
