Selamlar evet soru açık ve net en hızlı sonucu alabilmek için kaçak işletmeyi yani vergi levhasız işletmeyi nereye şikayet ederim? Lakin açık adresi tam olarak bilmiyorum ama denetçiler yanımda geldiğinde elimde tarif edebileceğim kadar dip dipeyiz. Bu konuyla ilgili bana yardımcı olan üyeye yemek ısmarlayacağım.
Not : işlem tamamlandıktan sonra yemek veya aile ise aile boyu yemek ismarlarım
Kaçak işletmeyi nereye şikayet edebilirim. Hediyeli
18
●926
- 04-07-2025, 23:20:31
🔹 1. Belediyeye Şikayet (Yerel Yönetim)
- En yaygın ve etkili yöntemdir.
- Her il ve ilçe belediyesi, kendi sınırları içindeki ruhsatsız işletmeleri denetlemekle yükümlüdür.
- Nasıl şikayet edilir?
- Belediyenin resmi web sitesi üzerinden şikayet formunu doldurarak,
- Alo 153 (Belediye İhbar Hattı) üzerinden,
- Doğrudan belediyenin zabıta müdürlüğüne giderek.
🔹 2. CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi)
- CİMER üzerinden online olarak şikayette bulunabilirsiniz.
- İlgili kurumlara yönlendirilir ve resmi işlem başlatılır.
- Kimlik bilgilerinizi gizleyerek de başvuru yapabilirsiniz.
🔹 3. Vergi Dairesi / Gelir İdaresi
- İşletme vergi kaydı olmadan çalışıyorsa (fiş/fatura kesmiyorsa), vergi kaçakçılığı şüphesiyle şikayet edebilirsiniz.
- Alo 189 (Vergi İhbar Hattı) üzerinden ya da gib.gov.tr adresinden ihbarda bulunabilirsiniz.
🔹 4. Ticaret İl Müdürlükleri
- Özellikle ticari faaliyet gösteren ancak kayıt dışı çalışan işletmeler için uygundur.
- Tüketiciyi mağdur eden veya yasal yükümlülükleri yerine getirmeyen işletmeleri de bu kuruma şikayet edebilirsiniz.
🔹 5. Alo 175 Tüketici Hattı
- Eğer kaçak işletme sizi doğrudan mağdur ettiyse (hizmet/ürünle ilgili sorun), bu hat üzerinden de destek alabilirsiniz.
- 04-07-2025, 23:24:17Yapay zekayı bende kullanıyorum. Bunu atarak konuyu kirletmeyin.Turtle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-07-2025, 23:25:29Hocam biraz dönüşler geç oluyor diye cimeri kullanmak istemedim açıkçası haklısınız dönüş oluyor ama hızlı değil.Luckywoman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-07-2025, 23:26:32hiç bir devlet kurumu istediğimiz kadar hızlı değil hocam.CodeDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-07-2025, 23:30:00Sigortasız personel bile çalıştırıyorlar hocam. Konu vahim çözümleme yapmamız gerek.Luckywoman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-07-2025, 23:31:30bu konu için ALO 170 i arayın şu an bile arayabilirsiniz. En hızlı işleme alırlar.CodeDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle