Turtle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

🔹 1. Belediyeye Şikayet (Yerel Yönetim)

  • En yaygın ve etkili yöntemdir.
  • Her il ve ilçe belediyesi, kendi sınırları içindeki ruhsatsız işletmeleri denetlemekle yükümlüdür.
  • Nasıl şikayet edilir?
    • Belediyenin resmi web sitesi üzerinden şikayet formunu doldurarak,
    • Alo 153 (Belediye İhbar Hattı) üzerinden,
    • Doğrudan belediyenin zabıta müdürlüğüne giderek.

🔹 2. CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi)

  • CİMER üzerinden online olarak şikayette bulunabilirsiniz.
  • İlgili kurumlara yönlendirilir ve resmi işlem başlatılır.
  • Kimlik bilgilerinizi gizleyerek de başvuru yapabilirsiniz.

🔹 3. Vergi Dairesi / Gelir İdaresi

  • İşletme vergi kaydı olmadan çalışıyorsa (fiş/fatura kesmiyorsa), vergi kaçakçılığı şüphesiyle şikayet edebilirsiniz.
  • Alo 189 (Vergi İhbar Hattı) üzerinden ya da gib.gov.tr adresinden ihbarda bulunabilirsiniz.

🔹 4. Ticaret İl Müdürlükleri

  • Özellikle ticari faaliyet gösteren ancak kayıt dışı çalışan işletmeler için uygundur.
  • Tüketiciyi mağdur eden veya yasal yükümlülükleri yerine getirmeyen işletmeleri de bu kuruma şikayet edebilirsiniz.

🔹 5. Alo 175 Tüketici Hattı

  • Eğer kaçak işletme sizi doğrudan mağdur ettiyse (hizmet/ürünle ilgili sorun), bu hat üzerinden de destek alabilirsiniz.
Yapay zekayı bende kullanıyorum. Bunu atarak konuyu kirletmeyin.