Merhaba peki size şöyle bir soru sorayım, müsait vaktinizde yanıtlayabilirseniz sevinirim
Web tasarım işi yapıyoruz. Müşteri ödemeyi 5 Haziran'da gönderdi. Ama işin teslimatı 5 temmuz'da olacak. Bu durumda fatura haziranda mı kesilmesi gerekiyor yoksa temmuzda mı?
Merhaba, Müşterinin ödemeyi ne zaman yaptığı, faturanın kesilmesi gereken tarihi doğrudan etkilemez. Önemli olan, işin teslimatı veya hizmetin yapıldığı tarih ve ay sonu kuralıdır. Vergi Usul Kanunu'na göre, faturaların malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren en geç 7 gün içinde düzenlenmesi gerekmektedir. Ancak, bu süre hiçbir şekilde ay sonunu geçemez. Dolayısı ile Temmuz ayıdır. 5 Temmuzda Teslimat ise fatura en geç 12 temmuzda kesilmelidir.