Merhaba peki size şöyle bir soru sorayım, müsait vaktinizde yanıtlayabilirseniz sevinirim
Web tasarım işi yapıyoruz. Müşteri ödemeyi 5 Haziran'da gönderdi. Ama işin teslimatı 5 temmuz'da olacak. Bu durumda fatura haziranda mı kesilmesi gerekiyor yoksa temmuzda mı?
Merhaba,
Fatura hizmet ifası gerçekleştikten sonra kesilmelidir. İşletme defterinde, nakit esası geçerli olduğundan ödeme yapıldığı anda gelir kaydedilir. Ancak fatura hizmet tamamlandıktan sonra düzenlenir. Bilanço esasına göre defter tutan işletmelerde ise tahakkuk esası geçerli olup, ödeme alındığında bu tutar avans olarak kaydedilir; hizmetin tamamlandığı ayda ise gelir olarak tahakkuk ettirilir ve fatura düzenlenir.