• 08-01-2025, 03:13:28
    #1
    1 haftada bitmesi planlanan işin 2.ay 5.gününden yazıyorum.

    3 kasım tarihinde, 11 maddeli bir iş geliştirmesi üzerine, 2 ortak olarak iş yapan bir ekiple 1 haftada teslim olacak şekilde teklif sunuldu.

    Ortak A: Koordinatör
    Ortak B: Teknik İşler

    fiyatta anlaşma sağlandı. Bu, ekibin ilk ve tek projesi, hibe almaya çalışılıyor, bir açık pazar sitesi.

    Ortak A:

    11 maddelik teklife gelen anlamsız yanıt.. Yaş aralığı 40-45,

    Ardından tekrar yapılan bir görüşmede anlaşılan bu iş 14 maddeye çıkmış ve ekstra maddeler konusunda bir bilgilendirme yapılmadı. Son text olarak 14 maddeli işe başlandı.

    |||||||||||||
    İlk teklif verilen textte olan madde
    2) Admin panelden tüm satıcıların dahil olabileceği ya da tercihli olabilecek şekilde kampanya
    sisteminin kurulması.
    Sistem admini genel bir kampanya oluşturabilsin ve bu kampanyaya katılımlar zorunlu ya da
    tercihli olabilsin. Kampanyadaki indirimlerden doğacak maliyet site admini ve satıcı tarafından
    paylaşılabilsin ya da %100 tek taraflı karşılanabilsin.

    Aynı madde ikinci text bu halde
    3) Admin panelden tüm satıcıların dahil olabileceği ya da tercihli olabilecek şekilde kampanya
    sisteminin kurulması.
    Sistem admini genel bir kampanya oluşturabilsin ve bu kampanyaya katılımlar zorunlu ya da
    tercihli olabilsin. Kampanyadaki indirimlerden doğacak maliyet site admini ve satıcı tarafından
    paylaşılabilsin ya da %100 tek taraflı karşılanabilsin.

    Detay : Kampanyaların aşağıdaki modellerde olması ve bu modellerin hem mağazalar hem de site yöneticisi tarafından belirlenebiliyor olması önemli. Ancak eğer bir ürünü bir mağaza herhangi bir kampanyaya dahil etmişse yönetici kampanyası da aynı ürünü içeriyorsa yöneticinin kuralları geçerli olmalı. Kampanyalara kurallar koyulabilmeli. Kampanyalarda bazı ürünler kampanya dışında tutulabilmeli. Toplam satış adeti ya da toplam kişi adetiyle sınırlandırılabilmeli (ilk 100 ürün ya da ilk 100 müşteri). Şirketlere özel maillere özel indirim yapılabilmeli.

    Kapmayna modelleri : Bir alana bir bedava / 3 alana 1 bedava / X alana Y bedava / X alana %20 indirim / X alana 20TL hediye / X alana Y %50 indirimli / X alana Y 20TL indirimli / X kategoriden ürün alana Y hediye / X kategorideki ürünler %10 indirimli / X kategorideki ürünler 20 TL indirimli /

    X marka ürünler %10 indirimli / X marka ürünler 20 TL indirimli
    X ürününden alana Kargo Ücretsiz
    |||||||||||||
    Gibi arada farklar var.

    Ödemenin yarısı peşin alınması beklenirken 1/3 kısmı alındı,

    Ortak A:

    Açıklama bu şekilde oldu.

    İş 24 kasım tarihinde “aciliyeti yok” olarak belirtilen bir madde hariç, test edilmek üzere test sitesine yüklendi.

    Ortak A:

    Ve süreç başlıyor, bundan sonraki süreçte işin tümünün aciliyeti yok çünkü para yok denildi ve iş aralık başına ertlendi.

    Ortak A:

    Bu süreden sonra iki ortaktan 20 gün süreyle haber alamadım, aramalara ve mesajlara yanıt gelmedi.
    Ortak B:


    Ortak B ile yapılan bu konuşmadan sonra, Ortak A’nın lösemi teşhisi ile hastaneye yattığını öğrendim, gelen arama ile.



    Geçen sürede Ortak B ile konuşma tamamen kesildi. 5 gün sonra tekrar bir görüşme sözleşmesi oldu.

    Bugün itibarıyla hala iş tamamlanamadı.

    Yapılan işin kullanımının zor olduğu, son kullanıcının kolay kullanması için özellikler eklenmesi gerektiği, “yarım yamalak“ olduğu söyleniyor. Oysa isteklerin ne kadar açık uçlu, örneksiz ve yoruma açık olduğunu kampanya örneğinden görebilirsiniz. Bu örnekte tam istendiği bir konsept yapıldı ve bunu karmaşık bulduklarını söylediler, yapı olarak sorunsuz çalışmasına rağmen.

    İş hayatında abi abla denerek mesafe kaldırıldığında mı konu buralara geliyor acaba diye düşünmeden edilemiyor.
  • 08-01-2025, 03:22:42
    #2
    Buna benzer bir olay bende şuan yaşıyorum 4. ay'a gireceğiz dava etmemek için kendimi zor tutuyorum, açsam garanti kazanırım kaybetmediğim bir dava yok ama işte. Aslında hiç acımayacaksın böylelerine, en başından yüz vererek hata yapıyoruz sanırım.
  • 08-01-2025, 03:23:29
    #3
    Sorun aslında bir tık sende gibi yanlış anlamazsan sözleşmenin olduğu yerde abi/abla/dayı/kanka gibi konuşmalar işi sadece yokuşa sürür. Sana kendi şirketimden örnek verecek olursam 11 madde çıkıyorsa toplam ücreti 11 maddeye bölerim her basamak için ödeme isterim. Ödeme yapılmaması durumunda tık diye icra gönderirim. Alacağın 100-200 bin için peşinden koşuyorsun yaptığın işle rezil oluyorsun. Ha 11 madde olayı sana mantıklı gelmiyor olabilir herkesin ticari anlayışı farklıdır fakat sözleşmede ucu açık maddeler olmamalı. Yazman gerekiyor site şu dille şu veri tabanında şu tarihte şu şekilde yapılacak tarzında zaten bu şekilde yazdıktan sonra karşı tarafla konuşmana gerek bile kalmıyor ekstra madde isterse kardeşim sözleşmemizde bu durumlar için madde gereği kaç gün uğraştıracaksa gün başına ücret alman gerekiyor. Yazdıkça yazarım ama uzayıp gider iyi forumlar.
  • 08-01-2025, 03:25:23
    #4
    Bu sebeple ben şahsen aracı sitelerle çalışıyorum fiyat + site komisyonu şeklinde
  • 08-01-2025, 03:26:42
    #5
    xmartogo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorun aslında bir tık sende gibi yanlış anlamazsan sözleşmenin olduğu yerde abi/abla/dayı/kanka gibi konuşmalar işi sadece yokuşa sürür. Sana kendi şirketimden örnek verecek olursam 11 madde çıkıyorsa toplam ücreti 11 maddeye bölerim her basamak için ödeme isterim. Ödeme yapılmaması durumunda tık diye icra gönderirim. Alacağın 100-200 bin için peşinden koşuyorsun yaptığın işle rezil oluyorsun. Ha 11 madde olayı sana mantıklı gelmiyor olabilir herkesin ticari anlayışı farklıdır fakat sözleşmede ucu açık maddeler olmamalı. Yazman gerekiyor site şu dille şu veri tabanında şu tarihte şu şekilde yapılacak tarzında zaten bu şekilde yazdıktan sonra karşı tarafla konuşmana gerek bile kalmıyor ekstra madde isterse kardeşim sözleşmemizde bu durumlar için madde gereği kaç gün uğraştıracaksa gün başına ücret alman gerekiyor. Yazdıkça yazarım ama uzayıp gider iyi forumlar.
    Yüz yüze görüşüp tanıştığımız, daha önce iş yaptığımız bir ekip, tabi dediğiniz gibi hocam hatayı ben yapmışım. Yorucu bir tecrübe oldu
  • 08-01-2025, 03:28:33
    #6
    Y10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yüz yüze görüşüp tanıştığımız, daha önce iş yaptığımız bir ekip, tabi dediğiniz gibi hocam hatayı ben yapmışım. Yorucu bir tecrübe oldu
    Çok daha beterleriyle uğraştım açıkçası o yüzden canını sıkmana hiç gerek yok parayla satın alamayacağın tecrübeyi 2 ayda almış oldun daha kötülerde olabilirdi
  • 08-01-2025, 03:39:20
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Çok kansız ve emek hırsızı var maalesef
  • 08-01-2025, 04:21:54
    #8
    Bunun bir benzerini yaşadım, allahtan çok kısa sürede belli etti kendini lavuk. Yazılım firması varmış güya çok iş geliyormuş yetiştirememiş bana verdi işi. Nodejs ile api yazmışlar ama allaha emanet endpointlerin yarısı çalışmıyor frontend projeyle ve veritabanıyla tamamen alakasız responselar ingilizce vs vs. Ben mal gibi aldım bu işi baştan sonra tekrar yazdım api'yi adama attım, frontend de düzenlemelere başladım api'yi implement ediyordum ki her şey çok iyi gidiyordu ve bi anda dedim ki la ben nodejs'in parasını istiyim atsın öyle frontendi yapiyim. Adam tamam atıcam dedi yokuşa sürdü sonra test etmem lazım dedi ben frontendi de attım bitirdiğim kısımları aldı. Sonra muhasebeye illettim ibanını ödemeyi atacaklar dedi. Sonra mesajlara cevap vermedi. Sonra aradım açmadı, bir süre geçti bi mesaj attı "kardesim kıbrısta casinodayım kusura bakma yazamadım döncem sana" ama aradan günler geçmiş. Ben dedim ki yeter abi yani ya paramı atarsın ya da ben bu projeyi public olarak paylaşacağım paramı vermiyorsun dedim ve bu lavuk bana gelip fatura kes o zaman senle mi uğraşacağım şikayet edeceğim seni faturaz iş yaptığın için vs dedi. Ben de tamam kesiyim fatura dedim çıkardım faturayı yine kayboldu ortadan baktım cevap mevap vermiyor en son da dedim sadakam olsun aq çingenesine bıraktım peşinden koşmayı. Ücret de öyle yüksek değil ha şaşırırsın 2000 tl bu kadar uğraştığım için ben utandım o ödeyememekten utanmadı.