• 04-11-2024, 21:08:06
    #1
    🔥 AdSense Uzmanı 🔥
    Merhabalar, TOKİ'de dairesi olan bir vatandaştan dairesini satın almak istiyoruz. Dairenin borcu olduğu için tapusu henüz çıkmamış. Tapu olmadığı için e-Devlet üzerinden de herhangi bir belge görünmüyor. Bu vatandaş bizden 50.000 TL kapora istedi. "Kapora gönderin, borcunu kapatıp tapuyu çıkaracağız, daha sonra sizin üzerinize devir yapacağız" dedi. Ancak, kendisini tanımıyorum. Sadece yapı kullanma izni belgesini gösterdi. Bu kişiden nasıl bir belge istemeliyiz ki güven içinde olalım? Bu konuda bilgisi olan var mı?
  • 04-11-2024, 21:10:54
    #2
    takipteyim hocam izninizle
  • 04-11-2024, 21:12:00
    #3
    Kurumsal Üye
    Bende takipteyim izninle bence satısı olmuyor ama varsa yolu öğrenmek isterin
  • 04-11-2024, 21:15:16
    #4
    Bence hiç şüpheye mahal yok doğrudan tokinin yöneticisi kimse onunla bir görüşün durumu daha net olarak öğrenin derim.
  • 04-11-2024, 21:15:57
    #5
    Toki borcu ödediği an tapu üstüne çıkar şuan kendisinde gecici tapu vardır. tapu çıktıktan sonra anca satabilir devir edebilir. Borclu olarak taksitleri devam ediyorsa hakkını size bırakabilir hatta borclu bile alabilirsiniz.
  • 04-11-2024, 21:20:59
    #6
    Şahsi fikrim babanızda olsa dikkat edin
  • 04-11-2024, 21:21:29
    #7
    🔥 AdSense Uzmanı 🔥
    THK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Toki borcu ödediği an tapu üstüne çıkar şuan kendisinde gecici tapu vardır. tapu çıktıktan sonra anca satabilir devir edebilir. Borclu olarak taksitleri devam ediyorsa hakkını size bırakabilir hatta borclu bile alabilirsiniz.
    Hocam bunu biliyorum. Ben şuanda nasıl bir evrak istemeliyim ki bu adama o dairenin sahibi olduğuna kanaat getireyim.
  • 04-11-2024, 21:27:53
    #8
    ByMetiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bunu biliyorum. Ben şuanda nasıl bir evrak istemeliyim ki bu adama o dairenin sahibi olduğuna kanaat getireyim.
    hiçbir şey yapamazsın , banka borc ödendikten 1-2 hafta sonra tokiye bilgi veriyor ozaman zarfı içerisinde tapu gelmeden bir şey olmaz tapu gelse sen bilemezsin. biraz sıkıntılı durum , şöyle olur borcu ile devir etmesi lazım borç ödemeden, hepsi size kalır toki emlak konut üzerinden yapıyor bu bilgiler alt ve orta gelir konutları içindir.
  • 04-11-2024, 22:21:52
    #9
    Senet imzalatın