• 31-10-2024, 19:48:36
    #1


    Evet, ekonomi kötü. Ben de aynı fikirdeyim. Fakat maaş ve ücret taleplerinde ben her ilanda bir kere daha şok oluyorum. Sanırım sektörün dinamiklerine 15 yılda ben ayak uyduramadım. İçerik editörlüğü için ayda 50 bin ila 160 bin lira net maaş aralıkları konuşuluyor. Bu maaşlara istihdam eden firmaları ve işverenleri yürekten kutluyorum.

    Bildiğim kadarı ile en alt kademe maaş (tüm sektörler dahil) saatlik net 75 TL.
    • 1 asgari ücret için saatlik net ücret: 75 TL
    • 2 asgari ücret için saatlik net ücret: 150 TL
    • 3 asgari ücret için saatlik net ücret: 225 TL
    • 4 asgari ücret için saatlik net ücret: 300 TL
    • 5 asgari ücret için saatlik net ücret: 375 TL
    • 6 asgari ücret için saatlik net ücret: 450 TL
    • 7 asgari ücret için saatlik net ücret: 525 TL
    • 8 asgari ücret için saatlik net ücret: 600 TL
    • 9 asgari ücret için saatlik net ücret: 675 TL
    • 10 asgari ücret için saatlik net ücret: 750 TL

    Gelen 100 başvurudan 3 tanesi yukarıdaki resim gibi olsa hiç sesimi çıkarmam. 10 tanesi asgari ücret der, 30 tanesi 30 bin TL net der, birkaç tanesi 50 bin net ister, bir iki tanesi 60 70 bin net ister anlarım. Ama gördüğüm kadarı ile ekonominin kötü olması sandığımızdan çok çok daha büyük sorunlara gebe.

    Her şey yolunda diyen arkadaşlara sevgilerimi sunuyorum.
  • 31-10-2024, 19:58:27
    #2
    Bana göre burada bir yanlışlık yok. Asıl yanlış olan şey yıllarca patronların cebini doldurması ve çalışanlarına kırıntı atması. Ben Y kuşağıyım. X kuşağı olanlar daha da iyi anlar ve bilir.

    "Aman işimden olmayayım, aman ekmek param kesilmesin, aman sus" ayağına senelerce sömürüldük. Yahu, işe 1 gün gitmediğinde izin alacağım diye 40 takla atıyorsun. Neden? Böyle aşılandı çünkü. "Aman patron bir şey der mi, aman göze batar mıyım, aman inşallah bir şey olmaz" diye diye önce mental sağlığı, sonra da öz saygıyı insanlara kaybettirdiler. Buna bende dahilim.

    Şuan gerçekten piyasanın ne olduğunu gören, geçinmek için hakkını isteyen tüm herkese sonsuz saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum.
  • 31-10-2024, 20:03:24
    #3
    MythDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana göre burada bir yanlışlık yok. Asıl yanlış olan şey yıllarca patronların cebini doldurması ve çalışanlarına kırıntı atması. Ben Y kuşağıyım. X kuşağı olanlar daha da iyi anlar ve bilir.

    "Aman işimden olmayayım, aman ekmek param kesilmesin, aman sus" ayağına senelerce sömürüldük. Yahu, işe 1 gün gitmediğinde izin alacağım diye 40 takla atıyorsun. Neden? Böyle aşılandı çünkü. "Aman patron bir şey der mi, aman göze batar mıyım, aman inşallah bir şey olmaz" diye diye önce mental sağlığı, sonra da öz saygıyı insanlara kaybettirdiler. Buna bende dahilim.

    Şuan gerçekten piyasanın ne olduğunu gören, geçinmek için hakkını isteyen tüm herkese sonsuz saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum.
    Doğru cümle kuruyorsunuz ama konuyu incelemediniz sanırım hocam. Saatte 1000 TL ödüyorsanız ben size çalışayım.
  • 31-10-2024, 20:07:42
    #4
    MrFectum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru cümle kuruyorsunuz ama konuyu incelemediniz sanırım hocam. Saatte 1000 TL ödüyorsanız ben size çalışayım.
    Ah, ben yorum yazarken bunu görmemiştim. Görsel yüklenmemişti. Saatlik 1.000TL istemek tamamen şov. Bunların troll olduğunu sanıyorum. Ya da döviz bazlı düşünüp ona göre mi söylüyorlar acaba diyeceğim de yok. Bu tamamen şov. Pollyanna olmanın lüzumu yok yani
  • 31-10-2024, 20:13:01
    #5
    Kişisel Rütbe
    Saate 700 TL'ye çalışırım.
  • 31-10-2024, 20:15:10
    #6
    Saitama adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saate 700 TL'ye çalışırım.
    Ben de
  • 31-10-2024, 20:16:57
    #7
    Kurumsal PLUS
    MrFectum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


    Evet, ekonomi kötü. Ben de aynı fikirdeyim. Fakat maaş ve ücret taleplerinde ben her ilanda bir kere daha şok oluyorum. Sanırım sektörün dinamiklerine 15 yılda ben ayak uyduramadım. İçerik editörlüğü için ayda 50 bin ila 160 bin lira net maaş aralıkları konuşuluyor. Bu maaşlara istihdam eden firmaları ve işverenleri yürekten kutluyorum.

    Bildiğim kadarı ile en alt kademe maaş (tüm sektörler dahil) saatlik net 75 TL.
    • 1 asgari ücret için saatlik net ücret: 75 TL
    • 2 asgari ücret için saatlik net ücret: 150 TL
    • 3 asgari ücret için saatlik net ücret: 225 TL
    • 4 asgari ücret için saatlik net ücret: 300 TL
    • 5 asgari ücret için saatlik net ücret: 375 TL
    • 6 asgari ücret için saatlik net ücret: 450 TL
    • 7 asgari ücret için saatlik net ücret: 525 TL
    • 8 asgari ücret için saatlik net ücret: 600 TL
    • 9 asgari ücret için saatlik net ücret: 675 TL
    • 10 asgari ücret için saatlik net ücret: 750 TL
    Gelen 100 başvurudan 3 tanesi yukarıdaki resim gibi olsa hiç sesimi çıkarmam. 10 tanesi asgari ücret der, 30 tanesi 30 bin TL net der, birkaç tanesi 50 bin net ister, bir iki tanesi 60 70 bin net ister anlarım. Ama gördüğüm kadarı ile ekonominin kötü olması sandığımızdan çok çok daha büyük sorunlara gebe.

    Her şey yolunda diyen arkadaşlara sevgilerimi sunuyorum.
    Bir kira 20bin, 20 bin de yemek fatura vs olsa. 40bin TLye çalışan biri karın tokluğuna çalışıyor demektir.
  • 31-10-2024, 20:18:16
    #8
    ben saati 40 tl ye çalışıyordum hocam. İşten çıktım şimdi Freelance işler bulmaya yapmaya çalışıyorum. Öğrenciyim üstelik giderlerim ve ödemelerim var. Durumlar kötü
  • 31-10-2024, 20:20:59
    #9
    runo10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir kira 20bin, 20 bin de yemek fatura vs olsa. 40bin TLye çalışan biri karın tokluğuna çalışıyor demektir.
    Aynı fikirdeyim. Aile evinde kalmak ya da 2 kişi yaşama oranı gittikçe artıyor. Maaş artmıyorsa gider düşürülür gibi bir denklem kurulmak zorunda kalmış.
    Bir de işveren tarafından baktığınızda 40 bin net verdiğiniz kişi asla mutlu değil. 50 bin verseniz 10 bin lira ile haftada 1 kere yemeğe çıkabilir en fazla. 60 verseniz yine bir şey değişmiyor.

    Böyle bir durumda işveren olmak da işçi olmak da mantıksızlaşıyor. Vizenin önünü kapatmasalar şimdi sadece mülteciler kalırdı sanırım. Onlar da meçhul.