• 12-08-2024, 01:54:52
    #19
    Bütün ümidim gençliktedir
    Kriptoufuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arka planda yürütülen titiz çalışmalar olduğuna hiç kuşkum yok coşkun hocamızın bu konuda ne kadar hassas olduğunu da forumdaki mesajlarından tanıdığım kadarıyla biliyorum. Benim demek istediğim sizin kimsenin mağduriyetini çözme gibi zorunluluğunuz yok şikayet var kategoriside buna dahil bundan bahsetmiyorum kesinlikle. Mustafa düşünceli isimli arkadaş forumdaki dolandırıcıların en popüleri ve marka değerini zedelediğine inanıyorum. Bu arkadaşı ip block atarak engelleme şansınızda yok proxy değiştirmek 1.5 dolar. Benim bahsettiğim olay bu arkadaşın yargı önünde gözünün korkutulup forumdan doğal yollarla uzaklaştırılması. Rokitonun kurumsal yapısı buna her ne kadar izin vermesede ibret olması açısından bildirim olarak herkese bildirilmesi.

    Sizin demek istediğinizi gayet iyi anladım aslında mustafayı engellesek mehmeti gelir mehmeti engellesek ahmeti gelir bundan bahsediyorsunuz sizde çok haklısınız hocam ancak ibret olması açısından rokitonun birisine haddini bildirip ders vermesi gerekiyor ki diğer hırsızların gözü korksun
    Bu eleman bizi mağdur etmedi ki, neden biz mahkemeye verelim? Benim bildiğim en az 100 kişiyi dolandırdı. Bu 100 kişiden sadece birkaçı bile mahkemeye başvursa, zaten konu çözülecek. Benim anlamadığım, neden bizden bekleniyor bu adım. Kaldı ki zaten biri mahkemeye başvursa, avukatlarımız mahkeme ile gerekli bilgileri paylaşacak. İyi niyetlisiniz anlıyorum ama bu bakış açısı doğru değil. Kim mağdur olduysa o hakkını aramalı. Bunu yaparsa zaten biz elimizden gelen desteği veririz.
  • 12-08-2024, 01:56:12
    #20
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden bunları yapalım? Bunun yerine ticaret yapacak olanlar, ödeme yapacakları isim ve soyismi araştırsa daha iyi değil mi? Şahsen ben biriyle ticaret yapacak olsam, en ince ayrıntısına kadar araştırırım. Diyelim ki biz ip adresini yasakladık. Peki VPN ile girse ne olacak? Hep dediğimiz gibi, herkes kendi tedbirini almalı.
    Haklı olmadığı tek konu yok
  • 12-08-2024, 01:57:54
    #21
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu eleman bizi mağdur etmedi ki, neden biz mahkemeye verelim? Benim bildiğim en az 100 kişiyi dolandırdı. Bu 100 kişiden sadece birkaçı bile mahkemeye başvursa, zaten konu çözülecek. Benim anlamadığım, neden bizden bekleniyor bu adım. Kaldı ki zaten biri mahkemeye başvursa, avukatlarımız mahkeme ile gerekli bilgileri paylaşacak. İyi niyetlisiniz anlıyorum ama bu bakış açısı doğru değil. Kim mağdur olduysa o hakkını aramalı. Bunu yaparsa zaten biz elimizden gelen desteği veririz.
    Gecenin bu saatinde ilginiz için teşekkür ederim. Gerekli olan her şeyi söylemişsiniz zaten 🙏🏻 Umarım bu mesajınızı gören tüm mağdurlar gerekli aksiyonu alırlar. İyi forumlar dilerim
  • 12-08-2024, 01:57:59
    #22
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tekrar söylüyorum, neden forum önlem alsın? Bu elemana dolandırılanlar, yarın sokakta gördükleri herhangi biri tarafından da dolandırılabilirler. O zaman da devlete mi şikayet edecekler, bu adam niye beni dolandırdı diye? Herkes uyanık olmalı. Zor bir dönemden geçiyoruz. Şu an hemen hemen en popüler mesleklerden biri hırsızlık. O yüzden herkes kendi tedbirini almalı. Ayrıca arka planda inanılmaz bir çalışma var. Sizler görmüyorsunuz ama arkadaşlarımız foruma girmeye çalışan dolandırıcıların yaklaşık %90'ını engelliyor. Kalan %10 için de lütfen sizler çaba gösterin.
    Hocam affınıza sığınarak birşey belirtmek istiyorum (avukat vb değilim).

    R10 olarak yer sağlayıcı statüsündesiniz ve kontrolü ya da hukuka aykırı olduğunu araştırmak gibi bir sorumluluğunuz yok ama tespiti halinde kaldırma, erişimini engellenmesi gibi sorumluluğunu var. Bunu da yerine getirmeye çalışıyorsunuz ama bir adım öteye gidip bu tarz olaylara kalıcı çözüm getirmeyi düşünmelisiniz.

    Sonuçta bu tarz olaylar sizin marka değerinizi de düşürüyor.

  • 12-08-2024, 02:01:00
    #23
    İlgi şahıs beni az kaldır dolandırıyordu, ödeme yapmadan önce telefon numarasını, belki bir şey çıkar diye Google'a yazdım.
    Full dolandırılma konuları açılmış telefon numarasına..

  • 12-08-2024, 02:04:47
    #24
    Bütün ümidim gençliktedir
    Hattushil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam affınıza sığınarak birşey belirtmek istiyorum (avukat vb değilim).

    R10 olarak yer sağlayıcı statüsündesiniz ve kontrolü ya da hukuka aykırı olduğunu araştırmak gibi bir sorumluluğunuz yok ama tespiti halinde kaldırma, erişimini engellenmesi gibi sorumluluğunu var. Bunu da yerine getirmeye çalışıyorsunuz ama bir adım öteye gidip bu tarz olaylara kalıcı çözüm getirmeyi düşünmelisiniz.

    Sonuçta bu tarz olaylar sizin marka değerinizi de düşürüyor.

    Elemanın açtığı konularda ya da yazdığı mesajlarda herhangi bir kanun ihlali yok ki. Neye dayanarak işlem yapacağız? Bize çok fazla sorumluluk yüklüyorsunuz, bunu yapmayın.
  • 12-08-2024, 02:10:10
    #25
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elemanın açtığı konularda ya da yazdığı mesajlarda herhangi bir kanun ihlali yok ki. Neye dayanarak işlem yapacağız? Bize çok fazla sorumluluk yüklüyorsunuz, bunu yapmayın.
    Ama bu konular üzerinde milleti dol@ndırıyor hocam.

    Örneğin kişilerin üyelik bilgileri ile belirtileri İban vb bilgileri için profilinde alan açabilir ve doğrulama sağlayabilirsiniz.

    Ayrıca arama kısmındaki büyük küçük harf duyarlılığını kaldırabilirsiniz.
  • 12-08-2024, 02:26:20
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Bu adamın sonu gelmeyecek sanırım.
  • 12-08-2024, 02:40:07
    #27
    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu eleman bizi mağdur etmedi ki, neden biz mahkemeye verelim?