Esnaflar neden insan kandırmaya çalışıyor?
92
●5.086
- 12-08-2024, 00:17:14Geçen senenin parasıyla 180 TL'ye kırılmaz cam taktırmıştım onu da yamuk takmışlardı yarısı ön kameraya gelecek şekilde yamuktu. Birkaç gün önce eskidiği için Temu'dan 3 tanesini 60 TL'ye hayalet olanlarından aldım ve kendim çok daha düzgün şekilde taktım. Mümkün olduğunca her şeyi internetten alıyorum artık. Yeri geliyor kargo parasıyla daha pahalıya geliyor ama bu fırsatçılara para kaptırmaya gerek yok
- 12-08-2024, 00:58:53Selam olsun,
Bu tartışmaların esnaflık ya da müşteri olmakla ilgisi yok.
Fakir bir millet olduk ve bunu kabullenmek yerine esnaflar pahalı, müşteriler cimri vs. tartışıyoruz. - 12-08-2024, 01:43:49ankaradan konuşmak kolay demi adam diyorki kücük bir ilçedeyim kimi şikayet ediyorsun kücük bir ilcede bir şikayet et başına gelecekleri sıralarım o memlekette bir daha iş yaptıramazsın kımseye işini yapmaz ankarada kaç. dişci var? birini şikayet etsen öbürü tanırmı seni kücük bir ilçede 3 tane dişci olur 3 tane avukat olur işin düştügündede paşa pşa bu 3üne gidersin.seosel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-08-2024, 08:56:13Üyeliği durduruldu
- 12-08-2024, 16:07:10Selam olsun,
Sadece aşağıda yazdığım kıyaslamayı yapanlar üzerine alınırsa sevinirim.
Tüm yorumları okuyunca tuhaf bir bilgi noksanlığı gördüm.
Kirası olmayan, çalışanı olmayan, stopaj vs fatura dahil gideri olmayan stoksuz çalışıp tek kuruş para bağlamadan üzerine 10 20 TL koyup günde milyonlarca kişinin ürününü gördüğü kişilerle dükkanına peşin para ürün alıp parasını bağlayan, elektrik vs faturaları olan, kira ödeyen, maaş veren ve dükkanına sadece yoldan geçenlerin görüp geldiği esnafın fiyatını kıyaslamak en hafif ve kibar şekilde bilgisizliktir.
Esnaflar kendi fiyatlarını belirler ister alırsınız ister almazsınız ama 3 5 çocuk pazaryerinde ve temu gibi tüm dünyaya yüksek satış yapan yerler internetten sıfıra yakın masrafla gideri olmadığından satılmayacak rakama satıyor diye ben bir esnaf olarak neden o satılırsa batacağım rakamlara ineyim?
Milyon TL ya da 200 300 bin para yatırıp ürün alacağım ve stoksuz çalışan, gideri olmayan insanlara göre fiyat ayarlayacağım. - 12-08-2024, 16:53:16Çünkü dünya değişiyor. Dünyaya ayak uydurmak lazım. Matbaa var iken hâlâ basımları el ile yapmak mantıklı değil. Aynı şekilde belgeleri dosya şeklinde dolaplara dizmek yerine bilgisayarda tutmak daha mantıklı. Kısaca devir değişiyor ve insanlar devire uygun işler yapmalı. Bana 350 TL denilen bir ürünü ben masrafsız şekilde 80 TL ye bulabiliyorsam tabiki ordan alacağım. Diğer türlü mantıksız olur.serterefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle