• 22-07-2009, 15:32:23
    #1
    Bu yeni sistemin açıklanması soruları bitirmek yerine daha da çoğalttı.Meslek ve imam hatiplerin önü açıldı tamam da okuldan gelen puanlar nasıl hesaplanacak anlayamadım.
    1)0kuldan gelen puanların 100-500 arasında olacağı söyleniyor böyle hesapladığımızda en kötüsü 15 alırken en iyisi 75 alacak ve bu okuldan gelen puan farkını daha çok artıracaktır ama ösym okuldan gelen puanlar arasındaki farkı azallttıklarını söylüyorlar burda tam bir çelişki var.
    2) ÖSS sonrasında ham puanlar 100-500 arasında olacak ve okuldan gelen puanlar 0,15 le çarpılacak diyorlar kafam iyice karıştı ya bilen ya da dershaneye gidip yerinde öğrenen varas bizleri de bilgilendirir mi?
  • 22-07-2009, 16:18:09
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Öğrenmek için bir yere gitmeye gerek yok oldukça basit.
    Eski sistemde okuldan gelecek maksimum puan sınavdan en fazla alacağın puanın %16 veya %21'sini oluştururken. Yeni sistemde %13'e indi.
    Okuldan 500 geldiğini varsayarsak.
    500.15/100=75 puan. 500+75=575 toplam maksimum puan
    75.100/575=13 şeklinde hesaplanabilir.
    İlk soruna gelirsek okul puanı eskiden 50-100 aralığındaydı şimdi ise 15-75 aralığında.O aralıkta değişen bir şey yok ancak sınavdan alınacak puanın artmasına rağmen okul puanın düşmesi OÖBP'nın sınava etkisini biraz azalttı.
    Okuldan gelecek puanın sınava yansımasını x.15/100 şeklinde hesaplayabilirsin.
  • 22-07-2009, 17:45:58
    #3
    Onları anladım da puan farkının azalacağı söylendi arttı buna sinir oldum. tamam puan aralığıda 500 e çıktı da en kötünün 15 alacağı puan diliminde yine binlerce kişi bu öğrenciyi geçecektir...
  • 22-07-2009, 17:55:44
    #4
    harslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onları anladım da puan farkının azalacağı söylendi arttı buna sinir oldum. tamam puan aralığıda 500 e çıktı da en kötünün 15 alacağı puan diliminde yine binlerce kişi bu öğrenciyi geçecektir...
    Kimse kolay kolay 15 puan alamaz. Hem okulun öss başarısının çok kötü hemde kendisinin okulda sonlarda yer alması gerekir. Zaten öyle bir öğrencinin sınavla işi olmaz.