Öğrenmek için bir yere gitmeye gerek yok oldukça basit.
Eski sistemde okuldan gelecek maksimum puan sınavdan en fazla alacağın puanın %16 veya %21'sini oluştururken. Yeni sistemde %13'e indi.
Okuldan 500 geldiğini varsayarsak.
500.15/100=75 puan. 500+75=575 toplam maksimum puan
75.100/575=13 şeklinde hesaplanabilir.
İlk soruna gelirsek okul puanı eskiden 50-100 aralığındaydı şimdi ise 15-75 aralığında.O aralıkta değişen bir şey yok ancak sınavdan alınacak puanın artmasına rağmen okul puanın düşmesi OÖBP'nın sınava etkisini biraz azalttı.
Okuldan gelecek puanın sınava yansımasını x.15/100 şeklinde hesaplayabilirsin.