• 31-07-2024, 22:48:53
    #1
    Silecek arızası için giden aracın motoru inecek diye mizah videoları çekiyorlar ya o geldi aklıma bugün,
    110 cc tvs jupiter motosikletim var, bir ara komşu düşürdü egzoz kısmında bir vida kırıldı yenisini takmıştım ama egzozu motor bloguna bağlayan saplama vidasıda ozaman kırılmış 2 tane bunlar 1 i kırılmış, dün baktım egzoz kısmından çok ses geliyor , kalan 1 vida düşmek üzere , bugün arkadaşın yanına vidayı sıkmaya giderken o vidada kırıldı 2 saplama vidası yuvasında kırık şekilde kaldı, evin karşısındaki motorcuya gösterdim” abi motor bloğu sökülecek o saplamanın olduğu yer değişecek vsvs” dedim şaka mı ne, bu 2 vida arkadaşlar egzozsu sabit tutmaya yarıyor sadece, neyse tornacı dedim çözer , götürdüm dedi abi yaparız şu fiyat, dedim tamam , oda oksijen müşürünü sökemedi vs motorcuda söktür gel dedi, gittim başka tanıdık vasıtasıyla motorcuya gelmişken komple burada yaptırayım, adam baktı dedi yok 1 gün kalacak motor, egzoz çıkışısa gitmiş bunun vsvs, dedim kaç para ; fiyat veremem çok iş olabilir, haydaa dedim, aldım motoru tornacıya geriye, tornacıya dedim sensörü kablosundan sökelim, neyse egzozu bir şekilde söktük, adam kaynakla punto ata ata vidaları söktü , 10 ₺ ye 2 vida aldım yenilerinide taktık, toplamda 600₺ gitti helali hoş olsun, 2 vida için motor indireceklerdi neredeyse. Anlatmak istedim.
  • 31-07-2024, 22:59:40
    #2
    Sosyal çürümüşlük kimsede iş ahlakı kalmamış özellikle tamir işi ile uğraşanlarda.
  • 31-07-2024, 23:00:52
    #3
    Bloğu sökse de çok şey olmazdı ufacık motorlar zaten 1 günde bitiyor da genel olarak motorsiklet tecrübemden şunu anladım elde ne varsa onunla idare etmek bakımını yaptırıp geçmek lazım yok bir yerleri sallanıyo yok ses geliyo falan diye ustaya gidersen o sorunu çözemezsin bide üstüne para verirsin. Kabullenip motor ölene kadar kullanmak lazım.
  • 01-08-2024, 01:14:00
    #4
    motorsikletin motorunu sökmek basit iş hocam, araba gibi değil, bugün 0.9 motorlar 1.2 tsi motorlar. 1.3 tce motorlar filan dikiş makinasından bile küçük, hele motorsikletin yarısı kadar, hemen hemen tornacının tezgahı boşsa yarım günde bile komple sökülüp dağıtılıp toplanır. işçilik pek yazabilecek masrafı yok, motorcuyada hemen hemen aynı parayı verecektin az çok. ha etik mi değilmi o tartışmaya açık bak...