• 17-07-2024, 00:58:39
    #1
    Selam herkese, yakında Almanya'ya gideceğim.

    Türkiye de üniversiteye gitmiştim ne yazık ki bıraktım kendi üniversitemdeki eğitim kalitesinden dolayı, Almanya benim bölümüm için çok öne çıkıyordu ve bıraktığımda Almanya da okumak için karar almıştım.

    Geçenlerde Schengen sonuçlandı 3 ay vermişler, görmek için başvurmuştum vizeye ama bu kadar uzun çıkmasını beklemiyordum. Akrabalarım var onlarda kalacağım.

    Sorum şu; Almanya da ne yapıp ne edip Almanca'yı halledene kadar nasıl kalabilir genç birisi? Almanca halloldu mu zaten üniversiteye gireceğim. Evlenmek geldi aklıma ama zor ve pek gerçekçi değil genç birisi için geçim sıkıntısı ve bu üniversite konusundan dolayı.

    Türkiye'de pahalı olup orada ucuz olan satın al diyeceğiniz önerilerinize de açığım iPhone 15 Pro Max gibi.
  • 17-07-2024, 00:59:25
    #2
    Yeni Nesil Dijital Ajans
    Geri gelme.
  • 17-07-2024, 01:01:21
    #3
    Vizyonu elden bırakma, daha giderken ucuza ne alırım diye hesap yapma vizyonlu bir bakış açısıyla güzel bir hayat kurmayı planla telefon almayı değil.
  • 17-07-2024, 01:01:59
    #4
    Kurulu Düzen Kur
  • 17-07-2024, 01:08:46
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Üniversitenin hazırlık kursuna yazılabilirsiniz veya dil okuluna böylelikle kalabilirsiniz Almanya için söylemiyorum ben de İtalya'da okuyorum ama AB geneli aynı vize koşulları geçerli
  • 17-07-2024, 01:09:30
    #6
    Hocam okudugunuz bolum nedir?

    birde digerki tavsiyem;

    GERI GELME
  • 17-07-2024, 01:10:51
    #7
    kriptoyazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversitenin hazırlık kursuna yazılabilirsiniz veya dil okuluna böylelikle kalabilirsiniz Almanya için söylemiyorum ben de İtalya'da okuyorum ama AB geneli aynı vize koşulları geçerli
    Bende onlara bakıyorum hocam, çoğu üniversitenin 2 gün önce kapanmış son başvuruları bir TUM var (şu an gördüğüm kadarıyla) ama TUM beni almaz. Son başvuru lisans için hazırlık için farklı mı oluyor?
  • 17-07-2024, 01:14:03
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Finance adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende onlara bakıyorum hocam, çoğu üniversitenin 2 gün önce kapanmış son başvuruları bir TUM var (şu an gördüğüm kadarıyla) ama TUM beni almaz. Son başvuru lisans için hazırlık için farklı mı oluyor?
    Hocam Almanya'daki sistemin adı nedir bilemem ama İtalya'da OFA denilen hazırlık süreci var her üniversitede. Almanya'da da vardır illaki hani istediğiniz üniversite olmasa bile kalacağınız yerdeki tüm üniversitelerin yabancı diller koordinasyon sitelerini incelemelisiniz. Üniversitenin kendi sayfasında yer almaz ancak dil ve hazırlık departmanlarına ait sitelerde bu bilgiler yer alır. Bu arada üniversiteye bağlı hazırlık sınıfı ile isteğe bağlı hazırlık sınıfı farklı. İsteğe bağlı hazırlıkta üniversite başvurusu haricinde liseyi tamamlamış her uluslararası öğrencinin sadece dil eğitimi için başvuru yapma hakkı var. Yani sonuç olarak isteğe bağlı hazırlık programlarına bakın hocam İtalya için Ekim'e kadar sürdüğü oluyor Almanya için spesifik cevap veremiyorum maalesef
  • 17-07-2024, 01:17:48
    #9
    kriptoyazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Almanya'daki sistemin adı nedir bilemem ama İtalya'da OFA denilen hazırlık süreci var her üniversitede. Almanya'da da vardır illaki hani istediğiniz üniversite olmasa bile kalacağınız yerdeki tüm üniversitelerin yabancı diller koordinasyon sitelerini incelemelisiniz. Üniversitenin kendi sayfasında yer almaz ancak dil ve hazırlık departmanlarına ait sitelerde bu bilgiler yer alır. Bu arada üniversiteye bağlı hazırlık sınıfı ile isteğe bağlı hazırlık sınıfı farklı. İsteğe bağlı hazırlıkta üniversite başvurusu haricinde liseyi tamamlamış her uluslararası öğrencinin sadece dil eğitimi için başvuru yapma hakkı var. Yani sonuç olarak isteğe bağlı hazırlık programlarına bakın hocam İtalya için Ekim'e kadar sürdüğü oluyor Almanya için spesifik cevap veremiyorum maalesef
    Öyleyse güzel hocam AB olduğu için tarihler yakındır diye tahmin ediyorum çünkü çoğu ülke de öyleydi İtalya'ya bakmamıştım ama o da öyleymiş.

    Açıkçası bunu hallettim diyelim, akrabalarımda çok uzun süre kalamam ayıp olur. O da farklı bir problem benim için onu çözebilirsem her şey rayına oturacak.