• 24-06-2024, 15:10:16
    #10
    kriptokulu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki 20 yıldır o 2 kardeş nasıl geçiniyor?
    ———
  • 24-06-2024, 15:10:38
    #11
    Anil23 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emek vs konuları tamam ama en başta baba sözleşmeye herkesi eklerken bu kişiler kabul ediyor kardeşimizdir diye. Sonra onlar orda çalışıyor diğer 3 kardeş başka yerde çalışıyor şirket bi yerlere geldikten sonra şirketten çıkın demek bana çok doğru gelmedi. Başta kurulan şirket babanın parasından, babanın parasıda tüm çocuklarındır. İlk okumada 2 kardeş emek vermiş etmiş sonra diğer 3 abi üzerine konmak gibi gelebilir ama iyice düşünmek lazım. Bu 2 kardeş 20 yıldır bu işi götürürken bilmiyorlar mıydı diğer 3 abinin ortak olduğunu sanki öyle bakılmalı doğrusu bana göre herkesin payı olacak ama bu emek veren 2 kişinin payı bi tık fazla olacak bana göre adaletlisi bu.
    Değerli zamanınızı ayırıp yanıtlandığınız için teşekkürler 🙏
  • 24-06-2024, 15:11:31
    #12
    Danışman
    Merhabalar.

    Yasal olarak kardeşler ortaklıkları oranında şirket üzerinde hak sahibidir.
    Çıkmak istemezlerse çıkaramazsınız. Şirkette hiç bir şey yapmamaları
    bir anlam ifade etmez. Önemli olan şirket sözleşmesinde ve ticaret sicil
    gazetesinde resmi durumlarının ne olduğu.

    Ayrıca para babanın olduğu için istediği şekilde tasarruf etme hakkına
    sahip. Babanın parasında hak iddia etmeniz için babanın ya vefat etmesi
    ya da kendi mal varlığını yönetemeyeceği yasal olarak belgelenmiş olması
    lazım.

    Ortaklıktaki sistemin resmiyetteki hali ve şirketin yasalar karşısındaki
    durumunu inceleyip daha net bir bilgi verebiliriz. İnceleme sonucunda
    süreci çalışan kardeşler için daha faydalı bir şekilde sonlandırmak mümkün
    olabilir.

    Bunun dışında gerçekten hak sahibi olup olmadıklarına bakarsak. Gene
    sermaye sahibi evlatlarını işe ortak etmek istedi ise ortak olurlar. Şahıslar
    parasını istediği gibi tasarruf edebilir. İster oğluna verir ister uçak yapıp
    atar. Sadece başlangıçtaki iş gücü ile sermaye oranı tespit edilip ona göre
    bir oranlama yapılabilir.

    Genel olarak sermaye ve iş gücü yarı yarıya kabul edilir.(sektörden sektöre
    değişir.) Sermaye sahibi kendi payını evlatlarına verebilir. Yani 2 kardeş ile
    3 kardeş eşit paylara sahip olmaz. Profesyonel destek almak isterseniz
    profilimdeki numaradan ulaşabilirsiniz.

    İyi forumlar
  • 24-06-2024, 15:12:48
    #13
    o 3 kardeş zamanında paylarını para olarak alıp yatırım yapsa belki daha çok kazanacaklardı. Şuanda ise hisseleri ne kadar ediyorsa ödeyip almalısınız gibi geliyor bana.
  • 24-06-2024, 15:20:01
    #14
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.

    Yasal olarak kardeşler ortaklıkları oranında şirket üzerinde hak sahibidir.
    Çıkmak istemezlerse çıkaramazsınız. Şirkette hiç bir şey yapmamaları
    bir anlam ifade etmez. Önemli olan şirket sözleşmesinde ve ticaret sicil
    gazetesinde resmi durumlarının ne olduğu.

    Ayrıca para babanın olduğu için istediği şekilde tasarruf etme hakkına
    sahip. Babanın parasında hak iddia etmeniz için babanın ya vefat etmesi
    ya da kendi mal varlığını yönetemeyeceği yasal olarak belgelenmiş olması
    lazım.

    Ortaklıktaki sistemin resmiyetteki hali ve şirketin yasalar karşısındaki
    durumunu inceleyip daha net bir bilgi verebiliriz. İnceleme sonucunda
    süreci çalışan kardeşler için daha faydalı bir şekilde sonlandırmak mümkün
    olabilir.

    Bunun dışında gerçekten hak sahibi olup olmadıklarına bakarsak. Gene
    sermaye sahibi evlatlarını işe ortak etmek istedi ise ortak olurlar. Şahıslar
    parasını istediği gibi tasarruf edebilir. İster oğluna verir ister uçak yapıp
    atar. Sadece başlangıçtaki iş gücü ile sermaye oranı tespit edilip ona göre
    bir oranlama yapılabilir.

    Genel olarak sermaye ve iş gücü yarı yarıya kabul edilir.(sektörden sektöre
    değişir.) Sermaye sahibi kendi payını evlatlarına verebilir. Yani 2 kardeş ile
    3 kardeş eşit paylara sahip olmaz. Profesyonel destek almak isterseniz
    profilimdeki numaradan ulaşabilirsiniz.

    İyi forumlar
    Eline sağlık avukatım iş daha ciddi sürece girmedi belki bir gün girerse sendeyiz inşallah 🙏
  • 24-06-2024, 15:26:18
    #15
    bence çok haklılar hocam.
    dünya bu şekilde işliyor 5 ortak babaları sayesinde eşit miktarda hak sahibi
    siz iki kardeş işi büyütebilirsiniz yani orayı işletiyor olabilirsiniz.
    alabileceğiniz tek fark kendinize belirlediğiniz maaşlar olur.


    EDİT: bilgim veya tecrübem ile değil kendi mantığım ile yorumladım ...
  • 24-06-2024, 15:28:32
    #16
    ClkOfis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence çok haklılar hocam.
    dünya bu şekilde işliyor 5 ortak babaları sayesinde eşit miktarda hak sahibi
    siz iki kardeş işi büyütebilirsiniz yani orayı işletiyor olabilirsiniz.
    alabileceğiniz tek fark kendinize belirlediğiniz maaşlar olur.
    Değerli zamanınızı ayırıp yanıtlandığınız için teşekkürler 🙏