Merhabalar.

Yasal olarak kardeşler ortaklıkları oranında şirket üzerinde hak sahibidir.
Çıkmak istemezlerse çıkaramazsınız. Şirkette hiç bir şey yapmamaları
bir anlam ifade etmez. Önemli olan şirket sözleşmesinde ve ticaret sicil
gazetesinde resmi durumlarının ne olduğu.

Ayrıca para babanın olduğu için istediği şekilde tasarruf etme hakkına
sahip. Babanın parasında hak iddia etmeniz için babanın ya vefat etmesi
ya da kendi mal varlığını yönetemeyeceği yasal olarak belgelenmiş olması
lazım.

Ortaklıktaki sistemin resmiyetteki hali ve şirketin yasalar karşısındaki
durumunu inceleyip daha net bir bilgi verebiliriz. İnceleme sonucunda
süreci çalışan kardeşler için daha faydalı bir şekilde sonlandırmak mümkün
olabilir.

Bunun dışında gerçekten hak sahibi olup olmadıklarına bakarsak. Gene
sermaye sahibi evlatlarını işe ortak etmek istedi ise ortak olurlar. Şahıslar
parasını istediği gibi tasarruf edebilir. İster oğluna verir ister uçak yapıp
atar. Sadece başlangıçtaki iş gücü ile sermaye oranı tespit edilip ona göre
bir oranlama yapılabilir.

Genel olarak sermaye ve iş gücü yarı yarıya kabul edilir.(sektörden sektöre
değişir.) Sermaye sahibi kendi payını evlatlarına verebilir. Yani 2 kardeş ile
3 kardeş eşit paylara sahip olmaz. Profesyonel destek almak isterseniz
profilimdeki numaradan ulaşabilirsiniz.

İyi forumlar