Merhabalar, Kısa / uzun vadede hangisini tercih ederdiniz?
Sizce;
Euro mu,
Altın mı,
Dolar mı,
Diğer mi? (Belirtin lütfen.)
Sizce hangi yatırım tercih edilir?
7
●152
- 23-05-2024, 20:12:45Dolar ve Euro yatırım aracı değil, sadece para birimi / dövizdir. Amerika'da yıllık 3,4 enflasyon var yani dolar tutsanız her yıl %3,4 kaybınız var demektir. Ben buna yatırım diyemediğim gibi doları değer saklama aracı olarak görmüyorum. Dolarınızı yine dolar bazında yıllık %3,4 arttırabiliyorsanız o zaman yatırım haline dönüşür işte. Midas gibi aracı kurumlar bile %4 dolar faizi veriyor en basitinden hadi yatırım fonları veya hisselerden anlamıyor olsanız bile, artmadan sadece sayısal değerini koruyan dolar sizi enflasyondan korumaz. Bu tüm para birimleri için geçerlidir hemen hemen, deflasyon olan bazı para birimleri var ama anlamlı bir getiri sağlanamaz o şekilde, bana göre en iyi yatırım Nasdaq da sürekli dolar enflasyonu üzerinde artış gösterip her çeyrekte temettü dağıtmasına rağmen büyüyen şirketlerin hisseleri alınabilir. Ben daha yerli hisselerdeyim yabancı hisselere geçecek kadar büyük bir tasarrufa sahip değilim ama olsaydı böyle yapardım.
- 23-05-2024, 20:51:26Bilindik sağlam bir şirkete atın , dolardan fazla getireceği kesin.
Yada yastık altı altın. - 23-05-2024, 22:41:43halka arzlardan baslayabilirsiniz. yarın var bir tane ogleden once alım girilebilir. halka arzlara 400-500 tl ile dahi katılım olur hatta 100 tl ile dahi
fonlar da alınabilir.
ben altın da alıyorum 3 taksitle netten oneririm ama fiyatlama bir duzeltme yapabilir acele etmemeli parca parca almalı acele etmeden ufak ufak topluyorum ben.
ceyrek yarımı da takı versiyonuyla netten 3 taksitle alıp kenara atıyorum boyle taksitle oldukca da
insanı yormaz. hatta hesap kesim tarihinin hemen ertesi gun alıp vadeden biraz daha kazanıyorum.24 ayar takı olarak satanlar da var nette.ç
hisse dersen grafiği acacaksın surunenleri toplayacaksın ama tabi bilancoları karda veya kar yazacak durumda projeleri olacak
yumurtaları aynı sepete koymamak adına ugrasıyorum.