Dolar ve Euro yatırım aracı değil, sadece para birimi / dövizdir. Amerika'da yıllık 3,4 enflasyon var yani dolar tutsanız her yıl %3,4 kaybınız var demektir. Ben buna yatırım diyemediğim gibi doları değer saklama aracı olarak görmüyorum. Dolarınızı yine dolar bazında yıllık %3,4 arttırabiliyorsanız o zaman yatırım haline dönüşür işte. Midas gibi aracı kurumlar bile %4 dolar faizi veriyor en basitinden hadi yatırım fonları veya hisselerden anlamıyor olsanız bile, artmadan sadece sayısal değerini koruyan dolar sizi enflasyondan korumaz. Bu tüm para birimleri için geçerlidir hemen hemen, deflasyon olan bazı para birimleri var ama anlamlı bir getiri sağlanamaz o şekilde, bana göre en iyi yatırım Nasdaq da sürekli dolar enflasyonu üzerinde artış gösterip her çeyrekte temettü dağıtmasına rağmen büyüyen şirketlerin hisseleri alınabilir. Ben daha yerli hisselerdeyim yabancı hisselere geçecek kadar büyük bir tasarrufa sahip değilim ama olsaydı böyle yapardım.