• 04-05-2024, 16:56:13
    #19
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden 30'lu 40'lı yaşlarda evde tek yaşayan biri olsunlar?
    İçe kapanık değillerse 40 yaşında da beraber yaşayacak birilerini bulurlar.
    Yani herkesin hayali ya da hedefi aile kurmak, çoluk çocuğa karışmak olmayabiliyor.
    Adam ezdiği için yurtdışına kaçırmak zorunda kalacağı bir çocuğu yapmaktansa kedilerle yaşamayı tercih edenler de olabiliyor.
    Benim çevremde evlenmiş, aile kurmuş, çocuk yapmış, eşiyle bir birine sadık bir hayat yaşayan ama mutlu olmayan çok örnek de var.
    Her ciddi ilişki ve evlilik mutluluğu ve huzuru garanti etmiyor, her yalnız insan da depresyon içinde kötü bir hayat yaşamıyor.
    Özellikle bekar kadınlar evli kadınlardan daha uzun ve sağlık bir hayat sürüyorlar.
    Bekar erkekler ise evli erkeklerden önce ölüyorlar, yani evlilik kurumu bakıma muhtaç olan erkeğin işine gelen bir kurum aslında.
    İşi gücü olan bir kadının bir erkeğe pek ihtiyacı yok, kadın istediği zaman kolayca beğendiği bir erkeği ayartabilir ve evlilik dışı bile çocuk yapabilir.
    Ama bir erkeğin bir kadını çocuk yapmaya ikna etmesi hiç kolay değildir.

    Ama bir gerçeği ifade edeyim.
    45 yaşındayım ve şu bir gerçek yaş ilerledikçe sağlıklı aile kurma ihtimali düşüyor.
    20-30 yaş arasında bu kızla evlenilir aile kurulur dediğim onlarca kız vardı.
    Şu anda yüzlerce kız tanıyorum ama aile kurulur evlenilir çocuk yapılır dediğim arızasız kız neredeyse yok.
    Çünkü doğru düzgün erkekler ve kızlar 30-35 öncesi evlilik ve aile kurma işini bitiriyorlar.
    Geriye genelde boşanmış, çocuklu, hedonist, uzlaşmaz, kariyerine ya da kendine çok öncelik veren veya farklı türde sorunları olan insanlar kalıyor.
    Muhtemelen ben de düzgün kızlar için sorunlu bir tip olarak görünüyor olabilirim.
    Yani yaş ilerledikçe 2 düzgün insanın bir birine rastlaması ve nadiren rastlasalar da bir birine ilgi duyması ihtimali çok azalıyor.
    Selamlar.
    Değerli hocam güzel yorumunuz için teşekkür ederim, "Ama bir gerçeği ifade edeyim" diye başlayan alttaki kısımdaki birkaç maddeyi düşünerek o cümleyi demiştim aslında.
    Diğer dediklerinizden bazıları aklıma gelmedi fakat okudukça anladım ki böyle düşünmek için gayet haklı nedenleriniz var.
    Duygularıma tercüman olmuşsunuz.
  • 04-05-2024, 17:04:47
    #20
    Monster adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hahahaahah çok güldüm
    Ne alaka güzel kardeşim iyi misin?

    İlla türkçe to türkçe çeviri mi yapayım özel sana, peki yapayım.

    Konuyla dediklerinin uzaktan yakından alakası yok, ben yaşantıları nasıl olur sizce diyorum sen diyorsun ki yargılama!
    Ya nasıl olur dedim. N-A-S-I-L O-L-U-R bak senin için harflerine de ayırdım.

    Bak diğer üyelere herkes görüşünü belirtmiş, sen gelip cık cık alakasız laflar ediyorsun. Ortada yargılama yok yani. Senin ki şuan duyar kasmak oluyor ki, okuduğunu anlasan halen buna ısrar etmezdin bence.

    Ayrıca madem ben sana göre boş biriyim gelip o değerli vaktini bana laf yetiştirerek burada harcama istersen. Bana iyilik yapmış olursun.
    Yahu şu toplumdaki insanlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktak zor. Nasıl olur, kınamıyorum gibi laflar edince her şey oluyor bitiyor değil mi? Sosyoloji mi kasmak istiyorsun gel burdan kasalım. Öncelikli olarak insanların sürekli olarak partner değiştirmesine dikkat ediyorsun ve insanların özel hayatını takip ediyorsun ki nefes alır gibi partner değiştirdiklerini biliyorsun. Bu durum sana yanlış geliyor. Olgun bir davranış değil gibi yorumluyorsun ki bunları yazmışsın. Bu insanları düzgün biri olarak yorumlamıyorsun ki bunuda yazmışsın. Bak bunlar hep senin kendi elinden çıkma YARGILAR. Hani bana Türkçe to Türkçe dersi veriyorsun ya. Kınamıyorum deyip insanların ilişkilerini nasıl yargıladığına bir dön bak isterim. Gel gelelim senin hakkındaki düşünceme. Madem sen genç insanların geleceği hakkında yorum yapabiliyorsun ee bizde senin hakkında yapalım yahu ne olacak. Normalde seni hiç ilgilendirmemesi gereken başkalarının özel ilişkilerine duyduğun ilgiye bakılırsa, onlar gibi bir hayat yaşamak isterdin. Ancak aile, insan çevren, inançların, ideolojilerin yüzünden bunları yanlış bulmak zorunda kalıyorsun ve öyle hayatlar yaşayanların gelecekte depresif, mutsuz, anne, baba bile olamayacak profillerde olacağına kendini inandırıyorsun. Bunun üzerine tekrar düşünsen bile başka türlüsünü kabul edemiyorsun. Bak bunlar hep senin yazdıkların. Araya kınamıyorum, yargılamıyorum, Allah, kitap, din güzellemesi serpiştirmek işe yaramıyor. Neyse gerçekten toplumsal olarak bazı büyük dersleri almamız lazım. Ama nafile...
  • 04-05-2024, 17:08:45
    #21
    Başkalarının hayatlarının sizi bu kadar ilgilendirmesi ve beyninizi meşgul etmesi çok üzücü.
  • 04-05-2024, 17:14:27
    #22
    ibrahimyakutt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başkalarının hayatlarının sizi bu kadar ilgilendirmesi ve beyninizi meşgul etmesi çok üzücü.
    İlgilendirdiğini kim söyledi hocam, herkes her şeyi yaşamakta özgür de konuyla yorumunuzun alakasını anlamış değilim.
  • 04-05-2024, 17:16:17
    #23
    FrknYLMZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yahu şu toplumdaki insanlara laf anlatmak deveye hendek atlatmaktak zor. Nasıl olur, kınamıyorum gibi laflar edince her şey oluyor bitiyor değil mi? Sosyoloji mi kasmak istiyorsun gel burdan kasalım. Öncelikli olarak insanların sürekli olarak partner değiştirmesine dikkat ediyorsun ve insanların özel hayatını takip ediyorsun ki nefes alır gibi partner değiştirdiklerini biliyorsun. Bu durum sana yanlış geliyor. Olgun bir davranış değil gibi yorumluyorsun ki bunları yazmışsın. Bu insanları düzgün biri olarak yorumlamıyorsun ki bunuda yazmışsın. Bak bunlar hep senin kendi elinden çıkma YARGILAR. Hani bana Türkçe to Türkçe dersi veriyorsun ya. Kınamıyorum deyip insanların ilişkilerini nasıl yargıladığına bir dön bak isterim. Gel gelelim senin hakkındaki düşünceme. Madem sen genç insanların geleceği hakkında yorum yapabiliyorsun ee bizde senin hakkında yapalım yahu ne olacak. Normalde seni hiç ilgilendirmemesi gereken başkalarının özel ilişkilerine duyduğun ilgiye bakılırsa, onlar gibi bir hayat yaşamak isterdin. Ancak aile, insan çevren, inançların, ideolojilerin yüzünden bunları yanlış bulmak zorunda kalıyorsun ve öyle hayatlar yaşayanların gelecekte depresif, mutsuz, anne, baba bile olamayacak profillerde olacağına kendini inandırıyorsun. Bunun üzerine tekrar düşünsen bile başka türlüsünü kabul edemiyorsun. Bak bunlar hep senin yazdıkların. Araya kınamıyorum, yargılamıyorum, Allah, kitap, din güzellemesi serpiştirmek işe yaramıyor. Neyse gerçekten toplumsal olarak bazı büyük dersleri almamız lazım. Ama nafile...
    Yine siz yine güzel şakalar, ağzınıza sağlık
  • 04-05-2024, 17:18:21
    #24
    Her kafasına göre yaşayan zibidi ya da kötü kız olmuyor, herkes orta çağ Türk ve din geleneklerine göre yaşamak zorunda değil hocam..
  • 04-05-2024, 17:20:18
    #25
    SEOHUNTER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her kafasına göre yaşayan zibidi ya da kötü kız olmuyor, herkes orta çağ Türk ve din geleneklerine göre yaşamak zorunda değil hocam..
    Değil tabi ki, ondan bahsetmedim ki. Bahsetsem bile bence dedikten sonra yargılamak anlamına da gelmiyor.
  • 04-05-2024, 17:26:16
    #26
    @Gerrard; Sayın Hocam o yorumu silmeyecektin
  • 04-05-2024, 18:35:20
    #27
    2 Göz 1 gerçek.