• 02-05-2024, 00:35:52
    #28
    Kötü niyetli isen yasalar tamamen senden yana, ev sahibi bi şey yapamaz çıkaramaz seni.
    Ama o evde huzur ne kadar olur orası muamma.

    İyi niyetli isen muadil evleri kıyaslayarak son kararı verirsin zaten. 12bin teklif etmişsin ev sahibi beğenmemişse muadil kiralar tahminimce 17-20 bandında.

    Ev sahibi kötü niyetli ise o zaman yine dediğim gibi yasalar senden yana...
  • 02-05-2024, 02:32:07
    #29
    kötü niyetli biriysen 2 sene daha oturabilirsin dava süresi içinde bunun bilirkişi kira tespit bedeli, istinafı temziyi derken, ama süreçi çok iyi takip etmen lazım temmuzdan sonra 1 kuruş eksik bile yatırsan sana tedritli dosya açar hem hemen tahliyeni hem yasal tüm faizlerini ister iddaasını ispatlayarak. üste avukat masrafları vs bi ton katara, en iyisi orta yolu bulmak 15 mi istiyor 12ye zorla vermiyorsa ver depozitomu taşınma masrafımı çıkıyorum dersin. dava sonunda finalde her türlü çıkıyorsun nasılsa, hemde resmi borçlu olarak, geneldede avukatlar alacağının peşine düşmek için ilk iş maaş icrası koyuyorlar. bi ömür torununun torununa sirayet edecek kadar faizli borç birikiyor. artık ev sahipleride bu sürecin çözümünü buldu, evi kendim kullanıcam diye sana ihtar çekiyor mecbur boşaltıyorsun normalde dava ile 2 senelik sürecek süreç sözleşme bitimine 1 ay kala ihtar edilip fehis ediliyor, yeni kiracıya ödeyemeyeceği miktarda senet imzalatılıyor, üstüne tahliye taahütlü sözleşme yapılıyor elden ödeniyor herşey bitti gitti. 1 ayda sokakta kalıyorsun, ev sahibide kazanmaya devam ediyor, tembih ediliyor yeni kiracıya denetim gelirse "şu şahıs oturur biz misafiriyiz akrabasıyız" denilecek diye, konu kapanır. bu yüzde 25 olayı hiç olmayacaktı bu kadar arz talep patlamayacaktı.
    • profaks
    profaks bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-05-2024, 03:58:35
    #30
    sen %25 ten bir kuruş fazla verme.kanun senden yana.şimdi 13 verdin temmuzda %25 süresi bitiyor öteki sene sana 25-30 bin lira yıllık demeyeceği ne malum.belki daha fazlasını isteyecek %25 yap öteki sene çıkarsın seni çok çok. en azından o aradaki vereceğin fazladan paralar seneye nakliye ve taşınma paran olur.

    iyi düşün 13 verirsen seneye bu adam sana 30 diyebilir.yerinde olsam %25 ten fazla vermem seneye belki yasal %35 %40 yapılır.öyle devam edersin. her önüne gelen ev sahibine boyun eğerse çok kiracı zarar görür.
  • 02-05-2024, 09:51:21
    #31
    Hiç kimse kimseyi sırtında taşımak zorunda değildir.
    Ülkede enflasyon %25 değildir. Bunu istemek hak gasbıdır.

    Rayiç bedel ne ise kira artışlarında o bedel üzerinden uzlaşılmalıdır, etik olan budur. Bu kriz ortamında zaten kira rayiç bedeli bile reel enflasyon ve döviz kurlarına yaklaşamıyor.

    Burada %25 yap hukuki olarak haklısın vs diyen herbokologlara inanıpta art niyete kapılıp ver mahkemeye diye çıkış yaparsanız sürec aşağı yukarı şöyle gider.

    Arababulucu sürecinde arabulucu rayiç bedel üzerinden bi rakamda anlaşmanızı tavsiye eder, anlaşma sağlanmazsa mahkeme süreci baslar. Olaki mahkeme kiracıyı haklı bulup %25 zam kararı verse bile. Bu sefer ev sahibi, kiracısı ile mahkeme süreçlerinden dolayı husumetli olduğunu belirtelerek tahliye davası açıp kiracısını çıkartabilir.

    Adaletsiz olarak verilmiş olan kararlar ve yasalar gün gelir sizide bular mağdur eder. Etik olmayan yasalara sırf yasal diye sarılmak yerine adil olmak ve etik davranmak gerekiyor.
  • 02-05-2024, 11:09:05
    #32
    Üyeliği durduruldu
    sözleşmede tüfe oranına göre zam yapılır maddesi olması gerekiyor sanki hocam oraya bir bakabilirsiniz
  • 02-05-2024, 12:59:15
    #33
    evin hakkı ne onu tespit edin ona göre pazarlık yapın
  • 02-05-2024, 13:11:50
    #34
    Zaten burda tek suc b*ktan kanunlardir...
    Sozlesme 1 yillik ama yine de kiraci eve ikinci sene de cokebilir!
  • 02-05-2024, 13:50:46
    #35
    %25 değilde %35-40 teklif edin yeterli. Tahliye taahhütnamesi imzalamadıysanız çıkaramaz. Sözleşme yenilenmese de 10 yıllık sayılıyor. Bu süre içerisinde sadece kendisi veya 1. derece yakını oturacaksa sizi çıkarabilir. Onun için de noterden kimin oturacağı ile birlikte ihtarname isteyin. O kişi oturmazsa bu sefer size yeni tuttuğunuz evin 1 yıllık kira farkı taşınma masrafları ödemesi gibi haklar veriliyor.
  • 02-05-2024, 13:51:54
    #36
    profaks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç kimse kimseyi sırtında taşımak zorunda değildir.
    Ülkede enflasyon %25 değildir. Bunu istemek hak gasbıdır.

    Rayiç bedel ne ise kira artışlarında o bedel üzerinden uzlaşılmalıdır, etik olan budur. Bu kriz ortamında zaten kira rayiç bedeli bile reel enflasyon ve döviz kurlarına yaklaşamıyor.

    Burada %25 yap hukuki olarak haklısın vs diyen herbokologlara inanıpta art niyete kapılıp ver mahkemeye diye çıkış yaparsanız sürec aşağı yukarı şöyle gider.

    Arababulucu sürecinde arabulucu rayiç bedel üzerinden bi rakamda anlaşmanızı tavsiye eder, anlaşma sağlanmazsa mahkeme süreci baslar. Olaki mahkeme kiracıyı haklı bulup %25 zam kararı verse bile. Bu sefer ev sahibi, kiracısı ile mahkeme süreçlerinden dolayı husumetli olduğunu belirtelerek tahliye davası açıp kiracısını çıkartabilir.

    Adaletsiz olarak verilmiş olan kararlar ve yasalar gün gelir sizide bular mağdur eder. Etik olmayan yasalara sırf yasal diye sarılmak yerine adil olmak ve etik davranmak gerekiyor.
    5 yıldan önce rayiç bedel davası açamaz.