• 26-03-2024, 22:36:21
    #10
    vermemek en iyisi
  • 26-03-2024, 22:45:20
    #11
    Yavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günümüzde bankalar bile kredi verirken, geri alıp alamayacakları konusunda endişeler yaşıyor ve çeşitli konularda süzgeçten geçiriyorlar. Sizin arkadaşınıza vereceğiniz paranın geri alınmasını garantileyecek tek şey, ona ne kadar güvendiğinizdir. Eğer güvenmiyorsanız, isterseniz noterde sözleşme yapın boş. Ancak ödeme günü geldiğinde, bir anda en iyi arkadaşınız düşmanınız olabiliyor.
    Bu adam çok doğru söylemiş.
  • 26-03-2024, 22:46:45
    #12
    TASARIM AJANSI
    Hukuki süreç hakkında bilgim yok ama size samimi bir tavsiye vereyim.
    Borcunuzu tam vaktinde alabileceğinizden emin olamayıp da böyle bir konu açma ihtiyacı hissediyorsanız, borç falan vermeyin ne gerek var
  • 26-03-2024, 22:52:47
    #13
    fthy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bildiğim kadarıyla ödemeyi garantiye almanın 3 yolu var. Yine uzman arkadaşlar da yanlış eksik olursa düzeltsinler.
    1-Çek
    2-Tarihsiz ödeme taahhüdü almak
    3-Borca karşılık ipotek
    1. ve 2. de ödeme yapılmazsa hapis cezası söz konusu diye biliyorum. (şikayet halinde)
    3.'de zaten borç ödenmezse mala el koyulabiliyor.
    Ha bir de memura verilen borç her türlü geri alınır. Borcu ödememe durumunda disiplin cezası alması itibar kaybetmesi vs. gibi sıkıntılı durumlar var.
    En yakınınız bile mevzu bahis akçeli işler olduğunda hiç tanımadığınız bir insana veya düşmanınıza dönüşebilir. Bunu unutmayın. Verecekseniz de geri ödenmeme halinde canınızı yakmayacak bir miktar verin derim.
    Teşekkür ederim ayrıntılı açıkladığınız için

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Senet.
    tek çözüm bu galiba

    farukturgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çevrenizde herhangi bir kişiye aile dostları dahil alamayacağınız kadar borç vermeniz. Düşünmediğiniz sizi zarara sokmayacak kadar verirseniz kafanız daha rahat olur sözleşme yapsanız senet imzalatsanız bile hukuki süreç uzun sürecektir
    Hukuki süreçler can sıkıcı gerçekten

    T_PLaMeN_R adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tavsiyem sözleşme gibi birşey yapın adını unuttum odemesse hapis yatar
    Senet filan odemesse icraya verirsiniz oda maaş yoksa birşey çıkmaz
    maaş var ama bilmiyorum tam olarak alınabilir mi

    Yavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günümüzde bankalar bile kredi verirken, geri alıp alamayacakları konusunda endişeler yaşıyor ve çeşitli konularda süzgeçten geçiriyorlar. Sizin arkadaşınıza vereceğiniz paranın geri alınmasını garantileyecek tek şey, ona ne kadar güvendiğinizdir. Eğer güvenmiyorsanız, isterseniz noterde sözleşme yapın boş. Ancak ödeme günü geldiğinde, bir anda en iyi arkadaşınız düşmanınız olabiliyor.
    Haklısınız

    yigityavuzy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İbandan atılacaksa açıklama kısmına yazılabilir, elden verilecekse kağıt imzalattırılabilir

    XXX tarihinde X kişisine X.XXXTL borç verilmiştir. en geç XXX tarihinde verdiğim borcun tamamını almak üzere borcu veriyorum vs. vs. tamamen salladım işin ehli kişiler daha düzgün yazabilir.
    Yeterli olmaz diye düşünüyorum hocam o şekilde

    fermayil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vermemek en iyisi
    Kafa daha rahat


    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuki süreç hakkında bilgim yok ama size samimi bir tavsiye vereyim.
    Borcunuzu tam vaktinde alabileceğinizden emin olamayıp da böyle bir konu açma ihtiyacı hissediyorsanız, borç falan vermeyin ne gerek var
    Hocam geri alabileceğimden emin olursam vereceğim zaten . Şu an kesin değil
  • 26-03-2024, 22:54:17
    #14
    FiKRAL adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hukuki süreç hakkında bilgim yok ama size samimi bir tavsiye vereyim.
    Borcunuzu tam vaktinde alabileceğinizden emin olamayıp da böyle bir konu açma ihtiyacı hissediyorsanız, borç falan vermeyin ne gerek var
    Çok doğru söylüyorsunuz
  • 26-03-2024, 22:58:05
    #15
    2 sene önce ben tl verdim pişman oldum hem paramın büyük bir kısmını alamadım hem değerini kaybetti.Bence vermeyin
    • yunusemreyilmaz
    yunusemreyilmaz bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 26-03-2024, 22:58:17
    #16
    yunusemreyilmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim ayrıntılı açıkladığınız için

    tek çözüm bu galiba


    Hukuki süreçler can sıkıcı gerçekten

    maaş var ama bilmiyorum tam olarak alınabilir mi


    Haklısınız


    Yeterli olmaz diye düşünüyorum hocam o şekilde


    Kafa daha rahat



    Hocam geri alabileceğimden emin olursam vereceğim zaten . Şu an kesin değil
    Hocam arkadaşlardan uyaranlar oldu. Borcunu ödemeyen memur vs. de olabiliyormuş. Bir de borçlu senedini "ödeyemiyorum durumum yok" dediği zaman ciddi bir müeyyidesi yok diye biliyorum. Uzun süreçler söz konusu olabiliyor. Siz en iyisi bulunduğunuz yere yakın bir avukata 10 dk uğrayıp sorun öyle karar verin. İçinize sinmiyorsa da vermemeyi tercih edebilirsiniz. Kararınızda kolaylıklar dilerim.
  • 26-03-2024, 23:15:37
    #17
    Hocam şöyle yapacaksınız. Eğer borç vermeye kendinizi mecbur hissediyorsanız. Bu işlerin artık ayıp olur mu şu bu olayları kalmadı. Parayı kesinlikle banka hesabı üzerinden ve açıklamasına da borç olarak yazıp göndereceksiniz. Yanında da senet alacaksınız. Borcu vermezse gerisini avukat hallediyor. Bunların hepsi olsa bile yine de paranın gitme ihtimali yüksek.
  • 26-03-2024, 23:44:36
    #18
    Bu konuyu açıyorsanız bu vermemeniz gereken bir borçtur. Kişi memur falan değilse haczedilebilecek sabit geliri yoksa hiç bir sözleşme senet paranızı alacağınızı garanti edemez. İcra rakibi başlatırsınız borçlu kaçmak isterse parası olmadığını iddia ederek kaçmaya devam edebilir.

    Ayrıca şunu unutmayın. Bu ülke senelerdir rezerv satarak kuru baskılıyor. Stabil bir ülkede değiliz .

    Yaşanabilecek bir kur atağı borcunu iyi niyetle ödemek isteyen insanları bile bu borcu ödeyemez hale getirebilir.

    Hayır demeyi öğrenmelisiniz. Eğer icra takibi başlatabileceğiniz, senet sepet yapabileceğiniz kadar mesafeli bir tanıdık ise hayır deyin. Seçim sonrası kurda değişiklik olma ihtimali var. Parayı altına tutmak istiyorum diyebilirsiniz.

    Yok icra takibi başlatamayacağınız bir aile üyesi ise zaten senet sepet sözleşme bir işe yaramaz.