Türkiyede yabancı birinden araç alma
18
●566
- 04-03-2024, 15:11:40Hocam benim eşim yabancı uyruklu. Araç satın aldık, sattık. Ayrıca okuldaki yabancı uyruklu arkadaşlarına da defalarca yardımcı oldum. Kullandığı araçları takasa verdik, yenisini aldık vb. Bizzat deneyimlediğim durumları anlatıyorum.
- 04-03-2024, 15:25:32Benim yengem yabancı. Türkiye'de ikamet ediyor. Araç alımı vs nasıl oluyor bilgi vermeniz mümkün mü?gunwebportal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-03-2024, 15:31:03Hocam anlaştığı araç için satıcı ile birlikte notere gidip alış-satış yapacaklar. Sadece yabancı uyruklu olduğu için ikinci el araç ise plaka değişimi yapılıyor (ma, mb, mc) misafir araç plakası alacak. O da basit bir işlem. Sonrasında eğer ehliyeti yabancı ülke ehliyeti ise noterden tercümesi ile birlikte bulundurması gerekiyor. Benim eşim için ehliyet başvurusu yaptık. Biraz uzun sürdü ama Türk ehliyeti aldık.
Noterde sadece yaptığı işlemi bilinçli yapıp yapmadığını öğrenmek için "burada ne işlem yaptığınızı biliyor musunuz" gibi bir soru soruyorlar. "Araç alıyorum" veya "araç satıyorum" gibi bir cevap verirse işlemi tamamlayıp gönderiyorlar. - 04-03-2024, 17:04:37Sizin aldiginiz araclar Turkiye gumruklu araclardir o zaman.. Mesajimda belirttigim gibi yabancilarin Turkiyede aldigi Turk gumruklu araclarda misafir plaka olayini bilmiyorum.gunwebportal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim dedigim yabancilarin yurtdisindan gelirken getirdigi araclar icindi. - 04-03-2024, 18:28:20Yurtdışından gelen araçlarda bırakın yabancıları, Türkler bile alışveriş yapamıyorlar.dev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha önceden Türkiye'deki araçları yabancı uyruklular sadece birbirlerine alıp satabiliyorlardı. Devlete belli bir teminat yatırılıyor, araçlar yabancı uyruklular arasında çok ucuz fiyatlarla el değiştirebiliyordu. Sıfır araçlarda ise ötv ve kdv muafiyeti vardı. Sonradan bu durumu sadece NATO mensubu yabancılara geçerli kıldılar.
Dediğim gibi, Türkiye'de yasal olarak bulunan yabancı uyruklular, tüm Türk vatandaşları gibi kokayca araç alıp satabiliyorlar. Sadece plakaları özel olmak zorunda. Ayrıca sadece kendileri, eşleri, çocukları ve işyeri sahibi iseler çalışanları araçları kullanabiliyorlar.
Ben yurtdışında çalıştığım dönemde yabancı uyruklu eşim Türkiye'de araç satın aldı. MA plaka zorunluluğu hariç tamamen aynı şartlarda alım satım yapılıyor. - 04-03-2024, 19:09:54Ayni noktada bulusamiyoruzgunwebportal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben sizi yabancilar araba alip satmaz demiyorum ki. Yurtdisindan getirdikleri araci Turkler alamaz diyorum o kadar.
- 04-03-2024, 19:12:40Üstat, tartışma maksatlı yazmıyorum ben de, yanlış anlaşılmasın. Arkadaşın sorusuna cevap niteliğindedir yazdıklarım. 👍dev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben sizi yabancilar araba alip satmaz demiyorum ki. Yurtdisindan getirdikleri araci Turkler alamaz diyorum o kadar.