Hocam anlaştığı araç için satıcı ile birlikte notere gidip alış-satış yapacaklar. Sadece yabancı uyruklu olduğu için ikinci el araç ise plaka değişimi yapılıyor (ma, mb, mc) misafir araç plakası alacak. O da basit bir işlem. Sonrasında eğer ehliyeti yabancı ülke ehliyeti ise noterden tercümesi ile birlikte bulundurması gerekiyor. Benim eşim için ehliyet başvurusu yaptık. Biraz uzun sürdü ama Türk ehliyeti aldık.
Noterde sadece yaptığı işlemi bilinçli yapıp yapmadığını öğrenmek için "burada ne işlem yaptığınızı biliyor musunuz" gibi bir soru soruyorlar. "Araç alıyorum" veya "araç satıyorum" gibi bir cevap verirse işlemi tamamlayıp gönderiyorlar.