• 02-03-2024, 13:06:29
    #19
    uzmanforum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence forum yönetimininin basit kelimesini bir an önce yasaklaması gerekiyor.

    Yasaklı olması gereken bazı kelimeler:

    Basit, kolay, acil, asgari ücret...

    Getirilmesi gereken bazı kurallar:
    1. Yukarıda ki yasaklı kelimeleri kullananların 2.kez ihlali halinde negatif trade 3.kez ihlali halinde ise ticaret kategorilerden men edilmesi
    2. Yazılım ve Tasarım kategorilerinde işleri küçümseyici tavırlara uyarı vermeksizin negatif tradenin kabulü
    3. Ödemeyi iş sonrası isteyenlerin min 5 yıl geçmişi ve iyi bir trade seviyesine sahip olması gerekir. Bu kuralı ezmeye çalışanların 2. uyarıda ticaret kategorilerinde men edilmesi gerekir.
    4. Aynı işi aynı anda birden çok kişiye veren karaktersiz işverenlerin uyarılmaksızın forumdan def edilmesi gerekir.
    5. Fiyatları aşağı çekmeye çalışan freelance çalışanların tespiti yapılması ve tespiti halinde uyarı verilmesi, tekrarı halinde ise forumdan uzaklaştırılması gerekir.
    6. Öğrenciye iş verdiğini iddaa edenlerin aslında ucuz işçi aradığını herkes biliyor bunlar kesinlikle yasaklanmalı.
    @Coşkun Çetin;
    Katılıyorum.
  • 02-03-2024, 13:16:34
    #20
    Growth Manager
    uzmanforum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence forum yönetimininin basit kelimesini bir an önce yasaklaması gerekiyor.

    Yasaklı olması gereken bazı kelimeler:

    Basit, kolay, acil, asgari ücret...

    Getirilmesi gereken bazı kurallar:
    1. Yukarıda ki yasaklı kelimeleri kullananların 2.kez ihlali halinde negatif trade 3.kez ihlali halinde ise ticaret kategorilerden men edilmesi
    2. Yazılım ve Tasarım kategorilerinde işleri küçümseyici tavırlara uyarı vermeksizin negatif tradenin kabulü
    3. Ödemeyi iş sonrası isteyenlerin min 5 yıl geçmişi ve iyi bir trade seviyesine sahip olması gerekir. Bu kuralı ezmeye çalışanların 2. uyarıda ticaret kategorilerinde men edilmesi gerekir.
    4. Aynı işi aynı anda birden çok kişiye veren karaktersiz işverenlerin uyarılmaksızın forumdan def edilmesi gerekir.
    5. Fiyatları aşağı çekmeye çalışan freelance çalışanların tespiti yapılması ve tespiti halinde uyarı verilmesi, tekrarı halinde ise forumdan uzaklaştırılması gerekir.
    6. Öğrenciye iş verdiğini iddaa edenlerin aslında ucuz işçi aradığını herkes biliyor bunlar kesinlikle yasaklanmalı.
    @Coşkun Çetin;
    ülkemizin ekonomik şartları gereği işi yaptırmak isteyen ucuza, işi almak isteyen de hakkını almak istiyor haliyle. taban fiyatlar da ihlal edilmediği sürece forumun daha fazla sorumluluk almaya çalışması ticareti kısıtlayabilir, sizin, benim beğenmediğimiz ücretlere ihtiyacı olan çok fazla insan var.

    elbette hepimiz işin hakkını almak isteriz, herkes bol bol ücret versin iş karşılığı keşke ama bulunduğumuz şartlar da belli.

    forum yönetiminden beklentimiz olmamalı, içerideki insanların algılarını değiştirmeye yardımcı olmalıyız. yıkıcı değil yapıcı yaklaşırsak, iş verenler de durumu anlayabilirler.
  • 02-03-2024, 13:57:43
    #21
    Jorphy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ülkemizin ekonomik şartları gereği işi yaptırmak isteyen ucuza, işi almak isteyen de hakkını almak istiyor haliyle. taban fiyatlar da ihlal edilmediği sürece forumun daha fazla sorumluluk almaya çalışması ticareti kısıtlayabilir, sizin, benim beğenmediğimiz ücretlere ihtiyacı olan çok fazla insan var.

    elbette hepimiz işin hakkını almak isteriz, herkes bol bol ücret versin iş karşılığı keşke ama bulunduğumuz şartlar da belli.

    forum yönetiminden beklentimiz olmamalı, içerideki insanların algılarını değiştirmeye yardımcı olmalıyız. yıkıcı değil yapıcı yaklaşırsak, iş verenler de durumu anlayabilirler.
    Hocam mevzu bahis kısıtlamak değil zaten serbest piyasada böyle kısıtlayıcı faktörler olmamalı ancak benim emeğimle dalga geçmek kimsenin haddine değildir. Basit, kolay vs gibi kelimeler ticareti zayıflatır ve hindistan gibi emeğin hiçe sayıldığı bir yere dönüşürüz. Ucuz diye o zaman suriyeden çevre ülkelerden işçi alalım sizce mantıklı olur mu? Buranın yerlisi nasıl para kazanacak o zaman?

    Özgürlük ve yaşam hakkı başkasının özgürlüğünü ve yaşam hakkını kısıtlamadığın sürece anlamlıdır. Bu bahsettiğim kurallar başkasının özgürlüğünü kısıtlamamak için bir tedbirdir ve elzemdir.

    En basitinden forumda gördüğüm bir çarpıklıktan bahsedeyim:

    Adamın teki geliyor taban fiyatta yapması gereken işe %20 indirim uyguluyor. Taban fiyat 100 liraysa adam 80 liraya iş yapıp haksız rekabet oluşturuyor. Evet bu olay dün yaşandı ve bahsettiğim argümanlarım semboliktir. Bu adama karşı bir yaptırım olmadığı sürece hep haksız rekabet içinde diğer satıcıların hakkını gasp edecektir. Soruyorum size bu özgürlük müdür? Diğer adamın ekmeğine göz diken bu şahısa neden cezai yaptırım uygulanmasın.

    Veya başka bir örnek vereyim bir şahıs çıkıyor bir konu açıyor ve konu başlığı içinde basit, kolay gibi kelimeler kullanıyor. Bu durumda mesleğe karşı bir küçümseme durumu oluyor fiyatlar aşağı çekiliyor sonra bu forumun geneline yansıyor sonra bir basitlik furyası başlıyor. Gelen geçen herkes "basit", "kolay iş", "1 saatte halledersin zaten" vb kelime veya cümleler kurarak etik olmayan davranışlar sergiliyorlar. Normal hayatta bir inşaat işçisine böyle söyleyin bakın size cevabı ne olacak.
  • 03-03-2024, 16:15:52
    #22
    Katıldığım ve katılmadığım noktalar var fikirlerinize, işleri basit görmek vb durumlar yada küçük düşürücü şeyler bencede baltalıyor olarak kabul edilmeli. Fiyat konusunda ise kimsenin kimseye bir şey deme hakkı bulunmuyor. Siz 300₺'ye yaparsınız ben kalitesiyle 1000₺ ye yaparım eskiden birebir aynı işi yapmış elinde hazır olan adam 200₺'der. Bu olaylar bu kadar basittir, serbest piyasanın da amacı budur. Burda dolandırıcılar(her iki taraf) engellendiği durumda sistemlik bir sıkıntı kalmıyor. Ucuza kaçmak isteyen de işi 1 yılda bitiremeyince anlıyor 200₺ ile 1000₺ arasındaki farkı.