• 17-02-2024, 17:28:45
    #55
    Ti3590 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kiracı olsun ev sahibi olsun iyi niyetli olan bir şekilde zarar görüyor. İşi kolaylasın diye betona su katan insanlar bile var... Herkes bir şekilde çakallık, kurnazlık peşinde ekonomik zorluklar oluştukça yükü bir alttakine güçsüze aktarma peşinde. %25 kira kuralı biraz mantıklı bir uygulama ama insanlarımız kurallara uyan insanlar değil. Ülkedeki bir çok insanın harcamalarını büyük bölümü konut ve gıda konuta getirilen bu sınırlama gerçekçi olmadığı gibi bir çok insanı da mağdur etmeye başladı.
    Tepeden tırnağa herşeye %200 zam gelirken %25 kira zammı normal öyle mi?
  • 17-02-2024, 18:00:22
    #56
    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mantıklı dediğin karar yüzünden bu tarz konular açılıyor.
    İşte sizin gibi düşünen milyonlarca kiracı olduğu için, senet, tahliyet taahhütnamesi filan isteniyor.
    winner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tepeden tırnağa herşeye %200 zam gelirken %25 kira zammı normal öyle mi?
    Enflasyonun yüksek olmasındaki en büyük kriterlerden biride konut olması lazım. Bu enflasyon ortamında herkes zarar görüyor. Mantığı var ama gerçekçi olmadığını da belirtim. Ev sahibi imkanı olduğu kadar enflasyondan etkilenmek istemiyor bu yüzden oda bu etkiyi gücü yettiği kadar kiracıya yüklemeye kalkıyor. Bir toplumda yaşıyoruz ve bu etkilerden en çok etkilenenler neden en alt gruptakiler olmalı... Ev sahibisiniz ama sadece kendinizi düşünerek bir yere varamayacağınızı anlamanız lazım. Kiracı ve ev sahibinin karşı karşıya kaldığı bu zorlukta herkes haklı gibi sorunu bulmaya odaklanmak ve çabalamak gerek. Enflasyonun yükü sadece alta değil herkese eşit olmalı zenginde payına düşeni bir zahmet çeksin...
  • 17-02-2024, 18:30:47
    #57
    Ti3590 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enflasyonun yüksek olmasındaki en büyük kriterlerden biride konut olması lazım. Bu enflasyon ortamında herkes zarar görüyor. Mantığı var ama gerçekçi olmadığını da belirtim. Ev sahibi imkanı olduğu kadar enflasyondan etkilenmek istemiyor bu yüzden oda bu etkiyi gücü yettiği kadar kiracıya yüklemeye kalkıyor. Bir toplumda yaşıyoruz ve bu etkilerden en çok etkilenenler neden en alt gruptakiler olmalı... Ev sahibisiniz ama sadece kendinizi düşünerek bir yere varamayacağınızı anlamanız lazım. Kiracı ve ev sahibinin karşı karşıya kaldığı bu zorlukta herkes haklı gibi sorunu bulmaya odaklanmak ve çabalamak gerek. Enflasyonun yükü sadece alta değil herkese eşit olmalı zenginde payına düşeni bir zahmet çeksin...
    Kural manupule ediliyor. O kural hiç bir işe yaramıyor. Zaten zam yapmak isteyen her türlü yapıyor.

    Bu kurala uyan kesim zaten genel olarak saf masum kirayı ucuza veren kesim 20k olan daireyi 4-5kya vermiş üstüne birde %25 zam mı yapacak. Kural milleti enayi yerine koymaktan farksız. .

    Burada görüyoruz 2k kirayı 6k yapıyor diye ev sahibine etmediği küfür hakaret kalmıyor. Emsal kirayı soruyorsun 20k diyor. Bakarsan %300 zam oranı fazla gözüküyor %500 yapsa yine emsallerin altında kalıyor.

    O kural için istisna durum diye ekleme yapmaları lazımdı. Emsal 20k iken kirası 12k olan %25 zam yapsında kirası 3k olan %25 yapamaz. Bunun yerine yiyen birbirinizi köpekler gibi bir duruma döndü iş.

    Bizim bir sürü daire piyasanın 3-4 kat altında. Çevredede böyle çok var. Eski kiracıların çoğu piyasanın rahat %50 altındadır.
  • 17-02-2024, 18:58:25
    #58
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kural manupule ediliyor. O kural hiç bir işe yaramıyor. Zaten zam yapmak isteyen her türlü yapıyor.

    Bu kurala uyan kesim zaten genel olarak saf masum kirayı ucuza veren kesim 20k olan daireyi 4-5kya vermiş üstüne birde %25 zam mı yapacak. Kural milleti enayi yerine koymaktan farksız. .

    Burada görüyoruz 2k kirayı 6k yapıyor diye ev sahibine etmediği küfür hakaret kalmıyor. Emsal kirayı soruyorsun 20k diyor. Bakarsan %300 zam oranı fazla gözüküyor %500 yapsa yine emsallerin altında kalıyor.

    O kural için istisna durum diye ekleme yapmaları lazımdı. Emsal 20k iken kirası 12k olan %25 zam yapsında kirası 3k olan %25 yapamaz. Bunun yerine yiyen birbirinizi köpekler gibi bir duruma döndü iş.

    Bizim bir sürü daire piyasanın 3-4 kat altında. Çevredede böyle çok var. Eski kiracıların çoğu piyasanın rahat %50 altındadır.
    Bazı konularda haklısınız. İki tarafı da karşı karşıya getiren bir sisteme dönüştü. Kimin gücü kime yeterse. Eksikler ve yanlışlar bir araya gelince herkes mağdur. Misal 4K piyasası olan ev %25 ile 5K olması gerek ama diğer bir ev sahibi kiracıyı çıkarınca 10K ilana koyduğu zaman olaylar oluşuyor(5K veren kendini enayi gibi hisseder). Denetim yok baştan savma işler ile bu şekilde olmaz. İnsanlar birbirine zarar vermeye başladı. Resmi verilere göre %50 (Misal) enflasyon var iken %25 razı gel demekte olmuyor ama kiracı maaşına ne kadar zam aldı. 17K alan biri 10K kiraya verse 7K ile nasıl çocuklarını besleyecek. (Karın doyurmaktan bahsetmiyorum Kuru ekmek ile su ile karınları doyar da ne kadar sağlıklı).

    Hem ev sahibini hem de kiracıyı çok mağdur etmeyecek ayrıca fırsatçı ve uyanıklara da fırsat vermeyecek bir sistem lazım.
  • 18-02-2024, 12:17:47
    #59
    Ti3590 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enflasyonun yüksek olmasındaki en büyük kriterlerden biride konut olması lazım. Bu enflasyon ortamında herkes zarar görüyor. Mantığı var ama gerçekçi olmadığını da belirtim. Ev sahibi imkanı olduğu kadar enflasyondan etkilenmek istemiyor bu yüzden oda bu etkiyi gücü yettiği kadar kiracıya yüklemeye kalkıyor. Bir toplumda yaşıyoruz ve bu etkilerden en çok etkilenenler neden en alt gruptakiler olmalı... Ev sahibisiniz ama sadece kendinizi düşünerek bir yere varamayacağınızı anlamanız lazım. Kiracı ve ev sahibinin karşı karşıya kaldığı bu zorlukta herkes haklı gibi sorunu bulmaya odaklanmak ve çabalamak gerek. Enflasyonun yükü sadece alta değil herkese eşit olmalı zenginde payına düşeni bir zahmet çeksin...
    Ekonomi biliminde gerçekçi olmayan birşeyi mantıklı bulmanız muazzam
    Söylüyoruz işte tam da bu mantıksız akla yatkın olmayan irrasyonel kararlar bu konuları açtırıyor.
    Cevdet Akçay söylüyor herşeyin koptuğunu saçma sapan hal aldığını. Siz hala mantıklı diye durun. Ekonomi böyle mantıklı kararlar sayesinde bu halde ama anlayacak ekonomi bilgisi lazım.
  • 18-02-2024, 13:26:38
    #60
    Gerçekçi ve uygulanabilir olmayan politikalar yüzünden bu noktalar gelindi bu doğru... Arz talep ve rekabetin bozulduğu zamanlarda bazı önlemler alınmalı yoksa freni katlayan kamyon gibi olur. Konut artışında Almana gibi ülkelerde sınırlayıcı bazı uygulamalar yaptı. Cevdet Akçay bir çok etkeni ve uygulamayı dikkate alarak saçma sapan hal aldığını söylüyor olabilir ama fiyat artışlarına sınırlama getirilmesine karşı mı onu bilemiyorum.
  • 18-02-2024, 22:40:35
    #61
    Sanırım herkes aynı durumda.
  • 19-02-2024, 10:03:14
    #62
    bu %25 muhabbetinden dolayı ev sahipleri çok mağdur oldu. Belki sizden önceki kiracı 3000 tl ye eve çöktü 3-4 yıldır çıkmadı öyle düşünün. Bu tip kiracılar yüzünden ev sahipleri evini kiralamaya korkar oldu. Ben de şu an kiralasam kesinlikle taahhütname, kefil, senet ve hatta önceki ev sahibi referansı bile isterdim. Kanunlar kiracıyı müthiş koruyor çünkü.
  • 19-02-2024, 11:01:56
    #63
    Alemlerin Rab'binin alemlerinden birinde koca uzayda gözlemlenebilir evrenin çapı tahminen 93 milyar ışık yılıdır. (ışık saniyede 299,792 km 299,792,458 metre ilerler ve ışık dünyanın çevresini bir saniyede yaklaşık 7.5 kez dolaşabilir.)

    Küçücük bir gezegen.

    Küçücük bir ülke

    Küçücük bir şehir

    Küçücük bir mahalle

    Küçücük bir bina

    Küçücük bir ev

    Kocaman bir sorun.