Enflasyonun yüksek olmasındaki en büyük kriterlerden biride konut olması lazım. Bu enflasyon ortamında herkes zarar görüyor. Mantığı var ama gerçekçi olmadığını da belirtim. Ev sahibi imkanı olduğu kadar enflasyondan etkilenmek istemiyor bu yüzden oda bu etkiyi gücü yettiği kadar kiracıya yüklemeye kalkıyor. Bir toplumda yaşıyoruz ve bu etkilerden en çok etkilenenler neden en alt gruptakiler olmalı... Ev sahibisiniz ama sadece kendinizi düşünerek bir yere varamayacağınızı anlamanız lazım. Kiracı ve ev sahibinin karşı karşıya kaldığı bu zorlukta herkes haklı gibi sorunu bulmaya odaklanmak ve çabalamak gerek. Enflasyonun yükü sadece alta değil herkese eşit olmalı zenginde payına düşeni bir zahmet çeksin...
Ekonomi biliminde gerçekçi olmayan birşeyi mantıklı bulmanız muazzam


Söylüyoruz işte tam da bu mantıksız akla yatkın olmayan irrasyonel kararlar bu konuları açtırıyor.
Cevdet Akçay söylüyor herşeyin koptuğunu saçma sapan hal aldığını. Siz hala mantıklı diye durun. Ekonomi böyle mantıklı kararlar sayesinde bu halde ama anlayacak ekonomi bilgisi lazım.