Enflasyonun yüksek olmasındaki en büyük kriterlerden biride konut olması lazım. Bu enflasyon ortamında herkes zarar görüyor. Mantığı var ama gerçekçi olmadığını da belirtim. Ev sahibi imkanı olduğu kadar enflasyondan etkilenmek istemiyor bu yüzden oda bu etkiyi gücü yettiği kadar kiracıya yüklemeye kalkıyor. Bir toplumda yaşıyoruz ve bu etkilerden en çok etkilenenler neden en alt gruptakiler olmalı... Ev sahibisiniz ama sadece kendinizi düşünerek bir yere varamayacağınızı anlamanız lazım. Kiracı ve ev sahibinin karşı karşıya kaldığı bu zorlukta herkes haklı gibi sorunu bulmaya odaklanmak ve çabalamak gerek. Enflasyonun yükü sadece alta değil herkese eşit olmalı zenginde payına düşeni bir zahmet çeksin...
Kural manupule ediliyor. O kural hiç bir işe yaramıyor. Zaten zam yapmak isteyen her türlü yapıyor.
Bu kurala uyan kesim zaten genel olarak saf masum kirayı ucuza veren kesim 20k olan daireyi 4-5kya vermiş üstüne birde %25 zam mı yapacak. Kural milleti enayi yerine koymaktan farksız. .
Burada görüyoruz 2k kirayı 6k yapıyor diye ev sahibine etmediği küfür hakaret kalmıyor. Emsal kirayı soruyorsun 20k diyor. Bakarsan %300 zam oranı fazla gözüküyor %500 yapsa yine emsallerin altında kalıyor.
O kural için istisna durum diye ekleme yapmaları lazımdı. Emsal 20k iken kirası 12k olan %25 zam yapsında kirası 3k olan %25 yapamaz. Bunun yerine yiyen birbirinizi köpekler gibi bir duruma döndü iş.
Bizim bir sürü daire piyasanın 3-4 kat altında. Çevredede böyle çok var. Eski kiracıların çoğu piyasanın rahat %50 altındadır.