• 31-01-2024, 21:59:52
    #10
    Kategori Moderatörü
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Onlara kalsa iş yapamayız"
    Kurallara uymamayı ne çok seviyoruz…
    Her kategorinin maalesef hem alıcısı hem satıcısı olarak benzer sorunlara sebep olan insanlar var.

    Piyasa serbest olduğu için belirli bir rakama domine edilemiyor. Elimizdeki en iyi çözüm kendi vicdan muhasebemiz. Zaten sadece bu yeterli olmalı ama yetmiyor.

    Müşteriler bir noktaya kadar sorumluluğa ortak ama iş satıcı da bitiyor. Fiyatı kimse kırmasa, -en azından- olabilecek en düşük fiyat belli olurdu, yani taban fiyat. Taban fiyat olmasına rağmen fiyat kıran satıcı olmasa kimse gidip daha düşük rakamlara iş aramaz da yaptıramaz da.

    Ama bırakın gitsin. Her alıcının bir satıcısı var. (Son zamanlarda bunu çok dile getiriyorum) Bırakın, 750 dip rakam yerine 300-400 liraya iş yaptırdığı için uyanık olduğunu, kâr ettiğini falan sansınlar. Hazır/çalıntı işe 400 lira ödeyip mutlu olan O müşteri, size gelmediği için aslında bir yerde mutlu bile olabilirsiniz. (Herkesin bütçesi dahilinde iş yaptırdığını biliyorum, hak hukuk vicdan sahibi insanlar zaten konunun muhatabı değil.)

    Sonra şikayet konularında bana çalıntı iş vermişler diye “hak aramaya” geldiklerinde kendileri de taban fiyat altına iş yaptırdıkları için ban cezası alıyorlar. Bununla ilgili birçok emsal konu ve karar mevcut. Konusu açılmışken bunu da belirtmiş olalım. Olur da taban fiyat kıran birine denk gelirseniz üye adını ve kanıtını iletmeniz yeterli olacaktır.

    Son olarak, bir tasarımcı olarak işini düzgün ve kaliteli yapan kim varsa bence taban fiyatın en az 2-3 katı fiyat politikasına sahip olmalıdır. Çünkü başlangıç noktası bu olduğu için hiç bilmeyenin de rakamları aynı, profesyonelim diyenin de. Alıcı şunu fark etmeli, “taban fiyata ancak yeni başlayan kişilerden iş alırım”. Kategorinin %80’i taban fiyata iş yapıyor ama herkes profesyonel, herkes “r10’un Bir Şeysi”. Yine de iş almaya gelince fiyat kırıyor. Taban fiyat olmasına rağmen. Böyle bir dengesizlik içinde müşteri de haklı. Hepsi aynıysa en ucuzunu alırım diye düşünüyor.

    Tüm bunlara rağmen bir sorun olduğunda rapor etmeniz yeterli, en az sizin çabanız kadar biz de geri planda çalışıyoruz. Şu an otomatik bir sistem alt yapı olmadığı için kendi manuel çabalarımızla çözüm üretmeye çalışıyoruz. Konular düzenli olarak taranıyor. Eksik içerik, üyelik yeterliliği, taban fiyat vb. birçok filtreden geçirip düzenli aralıklarla elekten geçiriyoruz.
  • 31-01-2024, 22:10:19
    #11
    grafiking adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kurallara uymamayı ne çok seviyoruz…
    Her kategorinin maalesef hem alıcısı hem satıcısı olarak benzer sorunlara sebep olan insanlar var.

    Piyasa serbest olduğu için belirli bir rakama domine edilemiyor. Elimizdeki en iyi çözüm kendi vicdan muhasebemiz. Zaten sadece bu yeterli olmalı ama yetmiyor.

    Müşteriler bir noktaya kadar sorumluluğa ortak ama iş satıcı da bitiyor. Fiyatı kimse kırmasa, -en azından- olabilecek en düşük fiyat belli olurdu, yani taban fiyat. Taban fiyat olmasına rağmen fiyat kıran satıcı olmasa kimse gidip daha düşük rakamlara iş aramaz da yaptıramaz da.

    Ama bırakın gitsin. Her alıcının bir satıcısı var. (Son zamanlarda bunu çok dile getiriyorum) Bırakın, 750 dip rakam yerine 300-400 liraya iş yaptırdığı için uyanık olduğunu, kâr ettiğini falan sansınlar. Hazır/çalıntı işe 400 lira ödeyip mutlu olan O müşteri, size gelmediği için aslında bir yerde mutlu bile olabilirsiniz. (Herkesin bütçesi dahilinde iş yaptırdığını biliyorum, hak hukuk vicdan sahibi insanlar zaten konunun muhatabı değil.)

    Sonra şikayet konularında bana çalıntı iş vermişler diye “hak aramaya” geldiklerinde kendileri de taban fiyat altına iş yaptırdıkları için ban cezası alıyorlar. Bununla ilgili birçok emsal konu ve karar mevcut. Konusu açılmışken bunu da belirtmiş olalım.

    Son olarak, bir tasarımcı olarak işini düzgün ve kaliteli yapan kim varsa bence taban fiyatın en az 2-3 katı fiyat politikasına sahip olmalıdır. Çünkü başlangıç noktası bu olduğu için hiç bilmeyenin de rakamları aynı, profesyonelim diyenin de. Alıcı şunu fark etmeli, “taban fiyata ancak yeni başlayan kişilerden iş alırım”. Kategorinin %80’i taban fiyata iş yapıyor ama herkes profesyonel, herkes “r10’un Bir Şeysi”. Yine de iş almaya gelince fiyat kırıyor. Taban fiyat olmasına rağmen. Böyle bir dengesizlik içinde müşteri de haklı. Hepsi aynıysa en ucuzunu alırım diye düşünüyor.

    "Onlara kalsa kimse iş yapamaz" deyip tabanın altına iş yaptırdığı zaman da bir taban fiyatı olmasının anlamı kalmıyor ki. Elbette 400 TL ile 2000 TL ye yapilan logonun arasında kalite farkı var ama müşteri bunun farkında değil. Sonuç itibariyle sadece ucuz fiyat veren kazanıyor.
  • 31-01-2024, 22:32:40
    #12
    Kategori Moderatörü
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Onlara kalsa kimse iş yapamaz" deyip tabanın altına iş yaptırdığı zaman da bir taban fiyatı olmasının anlamı kalmıyor ki. Elbette 400 TL ile 2000 TL ye yapilan logonun arasında kalite farkı var ama müşteri bunun farkında değil. Sonuç itibariyle sadece ucuz fiyat veren kazanıyor.
    750₺ taban fiyat varken 400₺’ye iş yapanlar kazanıyor olamaz Bir kere kafadan %50 zarardalar. Forumda günlük 3-5 logo işi için ilan açılıyor diyelim. Her gün, ucuza yaptığı için -imkansız olsa da- tüm işleri aynı kişi alıyor diyelim.

    Günde 5 logo üreten kişi profesyonel tasarımcı değildir. En fazla operatördür.
    Günde 10 saat aralıksız çalıştığını varsayarsak, 2 saatte çıkarılan şey de logo değildir. Olsa olsa legodur.
    5*400: 2000₺ bizim sektör için, logo tasarımı konusunda, kazanç değildir.
    Bu kişilerin aldıkları iş sayısı sizinkinden en çok 1 fazladır. Zaten piyasa belli, iş sayısı belli, tasarımcı sayısı belli.

    Ayda 10 iş yapsa 4K, 20 iş yapsa 8K. Her gün 1 iş yapsa dahi 12K kazanç olur. 30 farklı insanın, 30 farklı işin karşılığında bu rakam komik bile sayılabilir.

    Bu noktada kendimize şunları sormamız gerekiyor.

    Ben, ayda 30 mu yoksa 1 işle mi 12K kazanmak istiyorum?
    Rakiplerim 750 liraya iş yapamayıp 400’e çeken kişiler mi olmalı yoksa 10K’ya iş yapmayan kişiler mi?
    Portfolyom, 400-750 liralık işlerle mi yoksa XX.XXX liralık işlerle mi dolu olmalı?
    Müşteri kitlem kural çiğnemeyi normalleştirmiş ve bunu kendine hak edinmiş kişiler mi olmalı yoksa işin hakkını verip işi yapana saygı duyan mı?

    Bunlar sorulduğunda birçok sorunun kendiliğinden ortadan kalkacağını ve fayda sağlayacak başka sorular sorduracağını düşünüyorum.
  • 31-01-2024, 23:53:10
    #13
    banada özelden geliyorlar.hocam makale yazarmısın.ben burada ticaret yapmıyorum ve makale felanda parayla yazmıyorum diyorum.