• 20-01-2024, 15:01:11
    #1
    Merhaba, biraz kendimi açıp buraya konuşmak istiyorum. Tek sayfalık günlük gibi düşünebilirsiniz.
    Kendimin bir karakteristik özelliğinden bahsedecek olursam (ki asıl konu bu) Yalnız kalmayı aşırı sevmem. Yaşadığım şehirden farklı bir yerde üniversite okuyorum ve yurtta kalıyorum. Son yılım ve gözlemlediğim çok şey var belki bunlar sizin için çok ama çok basit şeyler olabilir, ben oturup izlediğimde "sen dünya da olmasan da olur" diyorum. Belki çok acımasızca bir yargılama. Örnek verecek olursam ;
    Senaryo 1
    Bloktan sosyal tesise yemek yemek için gidiyorum. Gördüğüm ilk şey asansörün camına küfür yazılması. Şimdi düşünelim bu insan ne kadar insan. Her neyse asansörden indim bloktan çıktım karşıdan bir insan geliyor. Elinde sigara paketi. Yeni aldığı sigaranın paketini 5 adım önünde çöp varken yere atıyor. İlerleyelim... Yanımdan 5 li arkadaş grubu geçiyor birbirlerinin anasına küfür ede ede konuşuyorlar... Sosyal tesisin önüne geliyğrum adamlar kantinden çay almış yediği içtiği şeyleri sosyal tesisin önündeki duvara bırakmış... İçeri giriyorum yemekhaneye çıkıyorum herkesin toplu olarak yemek yediği alanda adam açmış müzik dinliyor. Yemeğimi yiyip elimi yıkamaya lavaboya gidiyorum o sırada gördüğüm şey adam tuvaletten çıkıyor elini yıkamadan gidiyor. Kısacası bir yemek yemeye bile giderken zibilyon tane insani olmayan şey görüyorum ve bu insanların süzme aptal olduğunu düşünüyorum. Ha bana soracak olursanız bunlardan birini bile sen hiç yapmadın mı diye. Yapmadım arkadaşlar. Benim ortalama lise 2 den itibaren en dikskt ettiğim şeylerden birisidir çevre ve insanları rahatsız etmeme konusu. Eşimden gelen en ince ayrıntıyı bile önemser dikkat ederim fakat dediğim gibi topluma bş bakıyorum 20 küsür yaşına gelmiş eşşek kadar insanlar yediği çöpü kaldırmaktan aciz. Tüm bu sebeplerden dolayı ortalama 2.5 yıldır belli başlı insanlar hariç diğerleri ile ilişkimi kestim. Yalnış anlaşılmasın asosyal biri olmadım sınıfımdaki insanlar olsun çocukluk arkadaşlarım olsun elbette buluşuyoruz fakat demek istediğim farklı. Örnek verecek olursam kulağımda her zaman kulaklık olur. Kulağımda kulaklık varken tanımadığım herhangi biri gelip soru mu sordu. Kulaklığımı bile çıkarmaya tenezzül etmem. Ortamda herhangi birisi benim bildiğim ama kendisinin bilmediği bir şey mi sordu. Yardımcı olmam. Artık o kadar tiksindim ki insanların her davranışı gözüme batıyor. Diyebilirsiniz ki toplumda yaşamayı öğrenememişsin. Belki de öyledir fakat bu anlattığım olaylar benim değerlerime çok ters geliyor.
    Not : bunları dert edinerek hayat mı geçer de demeyim, aman aman için sorunlar değil konu bana gelmediği sürece ama insan "insan" olarak düşünmeden edemiyor işte. Sorguluyorum yani neden önümde çöp varken çöpe atmazsın. Ya da neden başka insanların rahatsız olacağını bile bile yemekhanede müzik açarsın. Ya da neden asansörün camına küfür yazarsın. Bu insanların geröekten ciddi problemleri olduğunu ve toplumdan tamamen soyulanmaları gerektiğini düşünüyorum.
    Not 2: bu anlattıklarım sadece bazı örnekler. Bir günümde gördüğüm şeyleri not alsam 1 günd kitap yazarım. Sanırım dğnya gerçekten hassas kalpler için cehennem.... Sizin eklemek istedikleriniz var mı?
  • 20-01-2024, 15:05:17
    #2
    neyapayi yapay zeka aracının size önerisi:
    Öncelikle, düşüncelerinizi ve duygularınızı paylaştığınız için teşekkür ederim. Anlamaya çalıştığım kadarıyla, insanların sizin değerlerinize uygun davranmadığını ve bu durumdan dolayı rahatsız olduğunuzu söylüyorsunuz. Siz değerlerinize uygun davranan insanların dışında diğer insanlara fazla tolerans göstermediğiniz belirtilmiş. Bu durum birçok insanın yaşadığı bir sorun olabilir. İnsanlarla etkileşime geçerken, beklentilerimizin karşılanmaması hayal kırıklığına neden olabilir. Ancak, insanların her biri farklı deneyimlere ve geçmişe sahiptir, bu yüzden herkesin aynı değerlere sahip olmasını beklemek gerçekçi olmayabilir.
    İnsanların farklı davranışlar sergileyebileceğini ve herkesin farklı değerlere sahip olduğunu anlamak önemlidir. Emirlerinizi yerine getirmeyen veya sizin beklentilerinizi karşılamayan insanların hepsini aynı şekilde yargılamak yerine, onların neden böyle davrandığını anlamak için daha empatisel bir yaklaşım benimsemeniz faydalı olabilir. Kendinizi başkalarının yerine koymak, onların bakış açısını anlamak ve davranışlarını daha iyi değerlendirmek için size yardımcı olabilir.
    Bunun yanı sıra, kendi stres düzeyinizi yönetmeye odaklanmanız da önemlidir. Başkalarının sizi rahatsız eden davranışlarına takılı kalmak sizi enerji kaybedebilir ve ruh halinizi etkileyebilir. Bu nedenle, karşılaştığınız durumlara karşı daha esnek bir yaklaşım benimsemek ve kendi refahınıza odaklanmak önemlidir. Daha iyi hissetmenize yardımcı olabilecek aktivitelere, hobilerinize veya rahatlama tekniklerine yönelmek faydalı olabilir.
    Ancak, uzman bir terapist size daha spesifik ve kişiye özel çözümler sunabilir. Bu nedenle, gerektiğinde uzman bir psikologdan veya terapistten destek almanızı da öneririm.

    benim önerim:
    medeniyet bambaşka bir olay. bende turistik yerlere sprey boya ile isimlerini yazanlara çok gıcık oluyorum. Toplum olarak bence bu tarz konularda eğitim almak şart.
  • 20-01-2024, 15:11:30
    #3
    esrefyasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    neyapayi yapay zeka aracının size önerisi:
    Öncelikle, düşüncelerinizi ve duygularınızı paylaştığınız için teşekkür ederim. Anlamaya çalıştığım kadarıyla, insanların sizin değerlerinize uygun davranmadığını ve bu durumdan dolayı rahatsız olduğunuzu söylüyorsunuz. Siz değerlerinize uygun davranan insanların dışında diğer insanlara fazla tolerans göstermediğiniz belirtilmiş. Bu durum birçok insanın yaşadığı bir sorun olabilir. İnsanlarla etkileşime geçerken, beklentilerimizin karşılanmaması hayal kırıklığına neden olabilir. Ancak, insanların her biri farklı deneyimlere ve geçmişe sahiptir, bu yüzden herkesin aynı değerlere sahip olmasını beklemek gerçekçi olmayabilir.
    İnsanların farklı davranışlar sergileyebileceğini ve herkesin farklı değerlere sahip olduğunu anlamak önemlidir. Emirlerinizi yerine getirmeyen veya sizin beklentilerinizi karşılamayan insanların hepsini aynı şekilde yargılamak yerine, onların neden böyle davrandığını anlamak için daha empatisel bir yaklaşım benimsemeniz faydalı olabilir. Kendinizi başkalarının yerine koymak, onların bakış açısını anlamak ve davranışlarını daha iyi değerlendirmek için size yardımcı olabilir.
    Bunun yanı sıra, kendi stres düzeyinizi yönetmeye odaklanmanız da önemlidir. Başkalarının sizi rahatsız eden davranışlarına takılı kalmak sizi enerji kaybedebilir ve ruh halinizi etkileyebilir. Bu nedenle, karşılaştığınız durumlara karşı daha esnek bir yaklaşım benimsemek ve kendi refahınıza odaklanmak önemlidir. Daha iyi hissetmenize yardımcı olabilecek aktivitelere, hobilerinize veya rahatlama tekniklerine yönelmek faydalı olabilir.
    Ancak, uzman bir terapist size daha spesifik ve kişiye özel çözümler sunabilir. Bu nedenle, gerektiğinde uzman bir psikologdan veya terapistten destek almanızı da öneririm.

    benim önerim:
    medeniyet bambaşka bir olay. bende turistik yerlere sprey boya ile isimlerini yazanlara çok gıcık oluyorum. Toplum olarak bence bu tarz konularda eğitim almak şart.
    Hocam yapay zeka empati falan demişte yere çöp atan adamın, tuvaletten çıkarken elini yıkamayan adamın, durduk yere asansöre küfür yazan adamın nesine empati kurayım
  • 20-01-2024, 15:13:00
    #4
    adampation adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yapay zeka empati falan demişte yere çöp atan adamın, tuvaletten çıkarken elini yıkamayan adamın, durduk yere asansöre küfür yazan adamın nesine empati kurayım
    kişi neden bu hareketleri yapıyor diye. yapay zeka iyimser yaklaşmış. duygular olmayınca çözmeye çalışıyor garibim
  • 20-01-2024, 15:14:35
    #5
    esrefyasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kişi neden bu hareketleri yapıyor diye. yapay zeka iyimser yaklaşmış. duygular olmayınca çözmeye çalışıyor garibim
    Ben biliyorum ki neden yaptığını, eğitimsiz bir mal olduğu için. Başka açıklaması var mı hocam. Sorsam adama kanka neden önünde çöp varken yere atıyorsun diye "sanane la" diyecek. Deneyip tecrübe edebilirsiniz. Başlıkta da dediğim gibi. Aptallıktan başka bir şey değil bu hareketler
  • 20-01-2024, 15:49:07
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Zombi istilasını beklemye gerek yok. İnsanlar duygusal ve düşünsel olarak zaten zombileştirildi. Bunun birçok örneği internetin olmadığı 25 - 35 yıl öncesinde de ortadaydı. Ancak insanların çoğu haz ve kişisel çıkar peşinde koştuğu için umurunda bile değil.

    İşte bu yüzden zombileşen milyonlarca insanın böyle detaylar umurunda bile değil. Kendi çıkarına ters düşmediği sürece böyle saçmalıkları özgürlük adı altında hoşgörmeye devam edecekler.

    Bu insancıklara aptal veya salak demektense çakal ve uyanık demeyi tercih diyorum. Çünkü bunlar her zaman kazanıyor, bunlar her zaman kar ediyor, bunlar her zaman mutlu iken diğer insanları mutsuz ediyor.


    Yaşadığımız gördüğümüz her gün eelştirdiğimiz hemen her sorunun ardında bu insan görünümlü zombi sürüleri çıkıyor. Akıl gibi insani melekeleri olsa da ahlak saygı ve merhamet bakımından hayvandan daha aşağı birer yaratıktır bunlar.

    Zombi kelimesini öyle rastgele laf olsun diye kullanmıyorum. Ve hayvandan aşağı derken laf olsun diye söylemiyorum. Öyle çok yaşanmış örnek var ki, hayatı çepeçevre kuşatan birçok olayda bu tür insanlar hep ön planda.

    **
    Düzgün insanlar yıllarca eğitim alıp mimar mühendis doktor vs olsa da bir de bakıyorsun çalıştığı işletmenin sahibi aslında bir zombi. Bir dava olacak bakıyorsun hakim veya savcı olmuş bir zombi. Adli olay yaşıyorsun polis durup müdahale etmek yerine kaçıyor, zombi... Örnekleri saymakla bitmez.

    ***
    Lafa gelince ülkeyi özgürlük ve efah medeniyetleri iel karşılaştırıyoruz. Ancak ülkemizdek iher kötülüğün ardında ayrı bir zombi yatıyor. İktidar yanlısı - muhalif atışması yaparken aslında her iki kesimde de zombi olanlar kazanıyor ve kötülük saçmaya devam ediyor.
  • 20-01-2024, 15:51:53
    #7
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zombi istilasını beklemye gerek yok. İnsanlar duygusal ve düşünsel olarak zaten zombileştirildi. Bunun birçok örneği internetin olmadığı 25 - 35 yıl öncesinde de ortadaydı. Ancak insanların çoğu haz ve kişisel çıkar peşinde koştuğu için umurunda bile değil.

    İşte bu yüzden zombileşen milyonlarca insanın böyle detaylar umurunda bile değil. Kendi çıkarına ters düşmediği sürece böyle saçmalıkları özgürlük adı altında hoşgörmeye devam edecekler.

    Bu insancıklara aptal veya salak demektense çakal ve uyanık demeyi tercih diyorum. Çünkü bunlar her zaman kazanıyor, bunlar her zaman kar ediyor, bunlar her zaman mutlu iken diğer insanları mutsuz ediyor.


    Yaşadığımız gördüğümüz her gün eelştirdiğimiz hemen her sorunun ardında bu insan görünümlü zombi sürüleri çıkıyor. Akıl gibi insani melekeleri olsa da ahlak saygı ve merhamet bakımından hayvandan daha aşağı birer yaratıktır bunlar.

    Zombi kelimesini öyle rastgele laf olsun diye kullanmıyorum. Ve hayvandan aşağı derken laf olsun diye söylemiyorum. Öyle çok yaşanmış örnek var ki, hayatı çepeçevre kuşatan birçok olayda bu tür insanlar hep ön planda.

    **
    Düzgün insanlar yıllarca eğitim alıp mimar mühendis doktor vs olsa da bir de bakıyorsun çalıştığı işletmenin sahibi aslında bir zombi. Bir dava olacak bakıyorsun hakim veya savcı olmuş bir zombi. Adli olay yaşıyorsun polis durup müdahale etmek yerine kaçıyor, zombi... Örnekleri saymakla bitmez.

    ***
    Lafa gelince ülkeyi özgürlük ve efah medeniyetleri iel karşılaştırıyoruz. Ancak ülkemizdek iher kötülüğün ardında ayrı bir zombi yatıyor. İktidar yanlısı - muhalif atışması yaparken aslında her iki kesimde de zombi olanlar kazanıyor ve kötülük saçmaya devam ediyor.
    Çok güsel özetlemişsiniz, teşekkür ederim değerli yorumunuz için 🙏
  • 20-01-2024, 15:52:41
    #8
    Üyeliği durduruldu
    adampation adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yapay zeka empati falan demişte yere çöp atan adamın, tuvaletten çıkarken elini yıkamayan adamın, durduk yere asansöre küfür yazan adamın nesine empati kurayım
    Bunu yapanlar lafa gelince siyaset iş dünyası vs konularda konferasn verecek insanlar. Eğitimi üst seviyede bitirmiş kariyer olarak önemli yerlere gelmiş insanlar da var.
    Evet eğitim şart deniliyor ama, mevcut eğitimlerin hiçbiri bu zombi salgınına çözüm değil. MYO okuyan 12 yıl, fakülte okuyan 14 yıl eğitim almış oluyor. Ama hiçbir kurum ahlak saygı adalet merhameteğitimi vermediği için okudukça daha fazla zombi heline geliyor insan.
  • 20-01-2024, 15:53:17
    #9
    Üyeliği durduruldu
    adampation adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok güsel özetlemişsiniz, teşekkür ederim değerli yorumunuz için 🙏
    Estağfirullah hocam. Yaşadıkça öyle şeyler öğreniyoruz ki...