• 29-12-2023, 14:57:02
    #1
    TBMM Genel Kurulunda kabul edilen Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunu’na göre, Katma Değer Vergisi Kanunu’nda, sorumlu sıfatıyla beyan edilen verginin ödenmesi şartıyla ödenen katma değer vergisinin indirim konusu yapılmasına imkan tanınıyor. Uygulama, kanunun Resmi Gazete’de yayımını izleyen ayın başından itibaren yürürlüğe girecek.
    KDV iadelerinde iade hakkının kısmen veya tamamen kaldırılması veya yeniden koyulması hususunda Cumhurbaşkanına yetki veriliyor.

    https://www.pwc.com.tr/tr/Hizmetleri...un-teklifi.pdf

    27. sayfada da ayrıntılı şekilde açıklıyor.

    Devlet artık şirketi olanları vergi memuru yapıyor hem de bedavaya.

    Özetle bu yasayla beraber KDV indiriminden yararlanmak istiyorsanız, size fatura kesen firmanın vergi borcunu ödemesini bekleyeceksiniz. Eğer zamanında borcunu ödemezse siz de o vergi indiriminden yararlanamayacaksınız.
    Bu sektör de ciddi mali krizlere ve enflasyonun nispeten çok daha fazla artmasına neden olacak. Aldığı hizmete yada ürüne istinaden kesilen faturanın kendisine mali bir yük getirebileceğini düşünen işletmeler her ihtimale karşın minimum %20 oranında ürün ve hizmetlerine zam yapacaklardır.
    Alacağı faturaların ödenip ödenmediği de nasıl kontrol edilecek? Muhasebeciler her ay düzenli olarak binlerce faturayı kontrol mu edecek? Acaba kesilen faturanın vergisi ödendi mi diye? Ayrıca bu muhasebeci ücretlerine de yansır.
    Milyonlarca liralık fatura kestiren büyük şirketlerin (özellikle inşaat ve turizm) birbiriyle olan kavgalarını ana haberlerde izlemeye başlarız.

    Eğer Anayasa Mahkemesi tekrar bu kararı iptal etmezse 2024 de siz seyreyleyin cümbüşü.
  • 29-12-2023, 15:03:44
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bahsedilen kdv, tevkifatlı faturalar için geçerli hocam.

    Siz bir telefon aldınız, onu şirketinizde gider olarak yazabileceksiniz. (indirim söz konusu yapabileceksiniz.)

    Ama tevkifatlı olması gereken bir mal/hizmet aldıysanız, evet bahsettiğiniz gibi size fatura kesen firmanın kdvsini ödemesini bekleyeceksiniz.

    Bir ara buna benzer bir kanun kdv iade alan firmalar için yapılmıştı ve sonra ertelendi. Şimdi buna benzerini tüm tevkifatlı faturalara yaydılar.

    Umarım karışık yazmamışımdır
  • 29-12-2023, 15:09:22
    #3
    SmmmErhaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsedilen kdv, tevkifatlı faturalar için geçerli hocam.

    Siz bir telefon aldınız, onu şirketinizde gider olarak yazabileceksiniz. (indirim söz konusu yapabileceksiniz.)

    Ama tevkifatlı olması gereken bir mal/hizmet aldıysanız, evet bahsettiğiniz gibi size fatura kesen firmanın kdvsini ödemesini bekleyeceksiniz.

    Bir ara buna benzer bir kanun kdv iade alan firmalar için yapılmıştı ve sonra ertelendi. Şimdi buna benzerini tüm tevkifatlı faturalara yaydılar.

    Umarım karışık yazmamışımdır
    Onu neden tevkifat olarak belirtmemişler?

    Faturanın içerisinde bulunan verginin satıcı ve alıcı içerisinde paylaşılması demektir. Tevkifat uygulanabilen hizmetlerden bazıları genel anlamda,
    1. Bazı yapım işleri ve bunlara ait mühendislik-mimarlık hizmetleri,
    2. Temizlik, bahçe ve çevre bakım hizmetleri,
    3. Yemek servisi hizmetleri,
    4. Özel güvenlik hizmetleri,
    5. Makine, teçhizat, demirbaş ve taşıtlara ait tamirat, bakım ve onarım hizmetleri,
    6. Yapı denetim hizmetleri,
    7. Danışmanlık ve denetim hizmetleri.

    Ayrıca madde de şu yazıyor.

    Vergi indirimi
    Madde 29
    1. Mükellefler, yaptıkları vergiye tabi işlemler üzerinden hesaplanan katma değer vergisinden, bu Kanunda aksine hüküm olmadıkça, faaliyetlerine ilişkin olarak aşağıdaki vergileri indirebilirler: …
    ç) Vergi kesintisi yapmakla sorumlu tutulanlar tarafından sorumlu sıfatıyla beyan edilerek ödenen katma değer vergisi,
  • 29-12-2023, 15:10:01
    #4
    KDV - 2 için geçerli ama yine de bir ton iş yükü çıkacak. Nakliye veya sosyal medya hizmetlerimizi bu şekilde faturalandırıyor firmalar. Yüzlerce fatura giriyor firmamıza bunlar için her ay borcu yoktur mu isteyeceğiz?
  • 29-12-2023, 15:14:44
    #5
    duskorc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    KDV - 2 için geçerli ama yine de bir ton iş yükü çıkacak. Nakliye veya sosyal medya hizmetlerimizi bu şekilde faturalandırıyor firmalar. Yüzlerce fatura giriyor firmamıza bunlar için her ay borcu yoktur mu isteyeceğiz?
    SORUMLU SIFATIYLA VERİLEN KDV BEYANNAMELERİNİN VERİLME, ÖDEME VE İNDİRİM SÜRELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILDI
    Sorumlu sıfatıyla verilen KDV beyannamelerinin verilme tarihi vergilendirme dönemini takip eden ayın 21’inci gününe, ödeme tarihi ise 23’üncü günü olarak yeniden belirlenmiştir.
    KDV Uygulama Genel tebliği ile getirilen Vergi kesintisi yapmakla sorumlu tutulanlar tarafından sorumlu sıfatıyla 2 No.lu KDV beyannamesi ile beyan edilen katma değer vergisinin 1 Nolu KDV beyannamesinde indirim konusu yapılabilmesi için ödenmiş olması şartına KDV kanununda yer verilmiştir.

    1 ve 2 nolu KDV diye geçiyor. Ben mi yanlış okuyorum acaba?
  • 29-12-2023, 15:21:48
    #6
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SORUMLU SIFATIYLA VERİLEN KDV BEYANNAMELERİNİN VERİLME, ÖDEME VE İNDİRİM SÜRELERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILDI
    Sorumlu sıfatıyla verilen KDV beyannamelerinin verilme tarihi vergilendirme dönemini takip eden ayın 21’inci gününe, ödeme tarihi ise 23’üncü günü olarak yeniden belirlenmiştir.
    KDV Uygulama Genel tebliği ile getirilen Vergi kesintisi yapmakla sorumlu tutulanlar tarafından sorumlu sıfatıyla 2 No.lu KDV beyannamesi ile beyan edilen katma değer vergisinin 1 Nolu KDV beyannamesinde indirim konusu yapılabilmesi için ödenmiş olması şartına KDV kanununda yer verilmiştir.

    1 ve 2 nolu KDV diye geçiyor. Ben mi yanlış okuyorum acaba?
    Ustalar cevaplasın benim muhasebe bilgim buraya kadar Ben, tevkifatlılardan kazanılacak indirimi tüm KDV ödemlerinden düşerken diye algıladım bu şartı.
  • 29-12-2023, 15:22:58
    #7
    @constantine38 tevkifatlı faturada bir taraf sorumlu sıfatıyla tevkifattan dolayı çıkan kdvyi üstlenir ve kdv 2 denen bir farklı beyannamede bunu beyan eder.
    @duskorc işte yeni bir şey çıktı ve birsürü belirsizlik var her yeni çıkan uygulamada olduğu gibi. Borcu yoktur istemeseniz de ödendiğinden emin olacaksınız. Muhtemelen vergi dairesinin bu sorunu çözebilmek için farklı bir uygulaması çıkar. Diğer türlü muhasebesel yük çok fazla artacaktır.
  • 29-12-2023, 15:26:15
    #8
    SmmmErhaN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @constantine38 tevkifatlı faturada bir taraf sorumlu sıfatıyla tevkifattan dolayı çıkan kdvyi üstlenir ve kdv 2 denen bir farklı beyannamede bunu beyan eder.
    @duskorc işte yeni bir şey çıktı ve birsürü belirsizlik var her yeni çıkan uygulamada olduğu gibi. Borcu yoktur istemeseniz de ödendiğinden emin olacaksınız. Muhtemelen vergi dairesinin bu sorunu çözebilmek için farklı bir uygulaması çıkar. Diğer türlü muhasebesel yük çok fazla artacaktır.
    Açıklama için teşekkürler. Ben de aynı iş yükünü kastetmiştim aslında. Firmalar arası büyük gerilim konusu olacak çünkü bu konu. Sanki firmalara birbirlerini denetlettiriyorlarmış gibi bir hava oluşmuş.
  • 29-12-2023, 15:32:59
    #9
    Artık muhtemel kavgalar şu şekilde olacak

    https://www.youtube.com/watch?v=f2xp91b057A