Bahsedilen kdv, tevkifatlı faturalar için geçerli hocam.

Siz bir telefon aldınız, onu şirketinizde gider olarak yazabileceksiniz. (indirim söz konusu yapabileceksiniz.)

Ama tevkifatlı olması gereken bir mal/hizmet aldıysanız, evet bahsettiğiniz gibi size fatura kesen firmanın kdvsini ödemesini bekleyeceksiniz.

Bir ara buna benzer bir kanun kdv iade alan firmalar için yapılmıştı ve sonra ertelendi. Şimdi buna benzerini tüm tevkifatlı faturalara yaydılar.

Umarım karışık yazmamışımdır