• 28-12-2023, 21:48:55
    #10
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türk Dili ve Edebiyatı
    Gerçekten çok üzücü.
  • 28-12-2023, 21:49:21
    #11
    m_kycn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 sene boyunca tek yaptığı barlarda kafelerde gezmek olan gençler tabii ki de işsiz kalacak, bana sorarsanız kalmalı da. Dört seneyi kendisini eğiterek ve sürekli projeler geliştirerek geçiren kişilerin ne suçu var ki dört sene boyunca yatan insanlarla aynı muameleyi görsünler. İşin sonunda 4 sene etkisiz eleman gibi kalanlarlar, üç kuruşa tamah ettiği için doğru düzgün mezun olanlar çok düşük rakamlar teklif eden şirketlerle karşı karşıya kalıyor. Yine de dört senesini sürekli gelişimle geçiren kişilerin işsiz kaldığına pek rastlamadım ben. Atanamama konusuna gelecek olursak, sizi tenzih ederek atanma problemi olduğunu bile bile o bölümü okuduktan sonra atanamamaktan yakınmak çok gerçekçi bir sitem değil. Sonucu belli yola girip sonunda ağlayan insandan pek fayda gelmez.
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 sene büyük bir zaman 4 seneyi gerçekten yaptığı işe adayıp işsiz kalan biri yok bunun garantisini verebilirim hatta 4 seneyi dolu dolu geçirip kendi işini yada farklı fırsatlara ulaşma şansın çok yüsek. Fakat çalıştığınız yeri yaşam şartlarınızı konforunuzu ülkenizi değiştirmek sizin ek çabanıza bağlı. Örnek : 4 sene boyunca yazılım okuyup ciddi anlamda çalışıp üstünede 3. dili eklerse (almanca - fransızca yada ispanyolca gibi ) yurt içi yurtdışı önü açık olur.

    Üniversitede okuyanların %80'i ortam peşinde ve gereken önemi vermiyorlar. Önemli olan emek vermek. Sınavı geçeyim yeter demekle olmuyor çoğu şey.
    İkinizde çok iyi noktalara değindiniz haklısınız.
  • 28-12-2023, 21:50:43
    #12
    Yazılım mühendisi olup iş bulamayan kendini sorgulasin
    • laaps
    • YusufArda
    laaps ve YusufArda bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 28-12-2023, 21:51:45
    #13
    şuan gelen stayjerler için İşe alım konusunda refrans olur musunuz Ahmet Bey dediklerinde kesinlikle fabrikadan içeri sokturmuyorum.
    Diplomalı çöplere ihtiyaç yok açıkçası. İyilerde bize gelmeden kapılıyor sanırım. Bende gençlik bi aklını başını toplasın ondan sonrası kolay zaten.
    Yazdıklarım ağır bir eleştiridir umarım bazı arkadaşlarımız gerçekten merak edip sektördeki birisi olarak bilgi alır
  • 28-12-2023, 21:54:11
    #14
    Coğrafya yazıldığını görünce gerisini okumadım tez zamanda okulu bırakın asla ve asla 4 yıllık bitirmeyin gidip 2 yıllık 3 4 üniversite okuyun bana dua edip atanacaksınız

    Ben 4 yıllık fizik öğretmeni mezunuyum 2011 gerisini siz düşünün yökü mahkemeye verdim 4 yıllık lisansının silinmesi için

    Ben 1. Sınıftayken 55 kişiden 43 kişi fizik bölümünü bıraktı ve 2 yıllık okudular onlar atandı hepsi de ben dahil 12 kişi zar zor fiziği bitirdik ve şuanda bakkallık yapıyorum
  • 28-12-2023, 21:54:35
    #15
    YusufArda adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İkinizde çok iyi noktalara değindiniz haklısınız.
    Şunu da eklemek isterim, burada tek suçlu gençlik demiyorum. Nitekim ben de o gruptan birisiyim. Farklı ülkelerde insanların 1 birim efor göstererek ulaşabileceği başarıya biz 10 birim efor göstererek ulaşıyoruz (ulaşamadığımız zamanlar da oluyor) bu coğrafyada. Bunun bir çok farklı sebebi var ama forum bu tartışmayı yapmak için doğru yer değil. İşin sonunda bugünden zevk almak kadar geleceği de düşünüp ona göre karar vermek ve çalışmak lazım. Çünkü elimizden gelen başka bir şey yok

    Edit: Coğrafya konusuna gelecek olursak, bölüme hakim değilim ama benim lise okuduğum dönemde öğrencilerin pek dikkate aldığı bir ders değildi. Akademisyenlik düşünmüyorsanız, akademi haricindeki kazanç olanaklarını iyi araştırın. Aksi halde sevdiğiniz işi yaparken kazanç elde edemeyebilirsiniz. Bu da zamanla psikolojik olarak yorulmanıza sebep olacaktır.

    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Coğrafya yazıldığını görünce gerisini okumadım tez zamanda okulu bırakın asla ve asla 4 yıllık bitirmeyin gidip 2 yıllık 3 4 üniversite okuyun bana dua edip atanacaksınız

    Ben 4 yıllık fizik öğretmeni mezunuyum 2011 gerisini siz düşünün yökü mahkemeye verdim 4 yıllık lisansının silinmesi için

    Ben 1. Sınıftayken 55 kişiden 43 kişi fizik bölümünü bıraktı ve 2 yıllık okudular onlar atandı hepsi de ben dahil 12 kişi zar zor fiziği bitirdik ve şuanda bakkallık yapıyorum
    Hocam bu lisans sildirmenin olayı nedir? Üniversite diplomasından dolayı mı atanamıyorsunuz? Size ne gibi bir problem çıkartıyor? Yanlış anlamayın meraktan soruyorum.
  • 28-12-2023, 22:04:02
    #16
    m_kycn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 sene boyunca tek yaptığı barlarda kafelerde gezmek olan gençler tabii ki de işsiz kalacak, bana sorarsanız kalmalı da. Dört seneyi kendisini eğiterek ve sürekli projeler geliştirerek geçiren kişilerin ne suçu var ki dört sene boyunca yatan insanlarla aynı muameleyi görsünler. İşin sonunda 4 sene etkisiz eleman gibi kalanlarlar, üç kuruşa tamah ettiği için doğru düzgün mezun olanlar çok düşük rakamlar teklif eden şirketlerle karşı karşıya kalıyor. Yine de dört senesini sürekli gelişimle geçiren kişilerin işsiz kaldığına pek rastlamadım ben. Atanamama konusuna gelecek olursak, sizi tenzih ederek atanma problemi olduğunu bile bile o bölümü okuduktan sonra atanamamaktan yakınmak çok gerçekçi bir sitem değil. Sonucu belli yola girip sonunda ağlayan insandan pek fayda gelmez.
    emilysupplier adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 sene büyük bir zaman 4 seneyi gerçekten yaptığı işe adayıp işsiz kalan biri yok bunun garantisini verebilirim hatta 4 seneyi dolu dolu geçirip kendi işini yada farklı fırsatlara ulaşma şansın çok yüsek. Fakat çalıştığınız yeri yaşam şartlarınızı konforunuzu ülkenizi değiştirmek sizin ek çabanıza bağlı. Örnek : 4 sene boyunca yazılım okuyup ciddi anlamda çalışıp üstünede 3. dili eklerse (almanca - fransızca yada ispanyolca gibi ) yurt içi yurtdışı önü açık olur.

    Üniversitede okuyanların %80'i ortam peşinde ve gereken önemi vermiyorlar. Önemli olan emek vermek. Sınavı geçeyim yeter demekle olmuyor çoğu şey.


    Üniversite Akedemiysenliği düşünüyorum.
  • 28-12-2023, 22:05:06
    #17
    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Coğrafya yazıldığını görünce gerisini okumadım tez zamanda okulu bırakın asla ve asla 4 yıllık bitirmeyin gidip 2 yıllık 3 4 üniversite okuyun bana dua edip atanacaksınız

    Ben 4 yıllık fizik öğretmeni mezunuyum 2011 gerisini siz düşünün yökü mahkemeye verdim 4 yıllık lisansının silinmesi için

    Ben 1. Sınıftayken 55 kişiden 43 kişi fizik bölümünü bıraktı ve 2 yıllık okudular onlar atandı hepsi de ben dahil 12 kişi zar zor fiziği bitirdik ve şuanda bakkallık yapıyorum
    2 yıllık coğrafya bölümü mü okuyayım ?
  • 28-12-2023, 22:06:22
    #18
    Her yere üniversite açarak bir neslin 4 yılını çaldılar.