cozucem adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Litresi 300 tl altına zeytinyağı olmaz!
56
●3.098
- 07-12-2023, 19:13:11yakıt gübre ilaç bilmemne tavan yapmış, siz burda gelip sende çalış yap diyosunuz komiksiniz gerçekten, asıl sorun bunlar değil olaydan çok uzaksınız malesef ki. Asıl sorun zeytin ağaçlarının kesilmesi, zeytinciliğe teşviğin olmaması. Bugün bunlar olmasaydı zaten bu konuyu konuşmuyor olurduk
- 07-12-2023, 19:30:43Antalya'da emekli bir polisten yeni sezon 5 litreyi 1000 TL(bize 800) ye geçen seneki ürünü 600(bize 400) e aldık .
- 07-12-2023, 19:30:52Enişte sağolsun. Teyzemin eşinin köyde zeytinlikleri var. Kendisi esnaf. Şimdilik yağı ondan alıyoruz hem hesaplı hem hilesiz.
Ama bu aralar dağ başında bile olsa 2-3 dönüm yer alıp zeytin fidanı dikme fikrim var.
Yarın bir gün bizim de yiywceğimiz ve hediye edeceğimiz bir kaynağımız olur hem de toprakla uğraşmak insanı mutlu eder. - 07-12-2023, 19:40:21çok büyük arazin yoksa ben marmarabirliğe yada kooperatiflerede karşıyım, nitekim zeytin ağacı kesmekte yasak insanlar saldım çayıra havasında, haliyle ağzı güzel laf yapan kişi gidiyor yere düşenleri ölüden topluyor gerekirse gece kaçak topluyor özellikle mudanyada bu devletin arazisindeki zeytinliklere çok fazla kişi çöpleniyor, kimisi toplayıp kendi salamurasını kuruyor, kimi pazarda satıyor, kimi sıktırıp geçiyor tabiki daldan vermezler gidip isteyince ama fasonculuk gibi bi gerçekte var, bunun en büyük ayağıda o yol boyundaki işportacıların ayağı, ben hala iddaa ediyorum kendi makinası olan adam 200 liraya satsa yine kazanır, köylü kazanamaz. adamlar çekirdekleri bile 2-3 kere geçiriyor harbi sineğin yağı çıkıyor, 200 lira bence kabul edilebilir nitekim yukarıdada yazdım açıkladım belirli oranda katkılı diye aksi makina yağı yada 10 numara yağdır diye, onun altı zaten kabul edilemez buna bende hem fikirim, rekolte dersen asidite bak onun ucu açık 200-250'den başlar 400 lirayada riviera yağ bulunur. Sanıyorum üretici yada tüccarsınız Allah çarşınızı pazar etsin, malınıza güveniyorsanız 400 yazın ben alırım...aslantr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 07-12-2023, 20:05:19Hocam zaten üreticiyseniz yıllık maliyetleri çıkarımca illa ki çok daha azına maal olacaktır ki adam ticaretini yapıyor normal olarak kazancı olacak, benim demek istediğim bizim gibi ilk tüketiciye hangi fiyattan maal olduğu. Bugün aydına giderseniz örnek veriyorum odanın belirlediği taban fiyatlar olduğunu görüceksiniz zaten biliyorsunuzdur. Yani olay burada birliğe kooparatife karşı olmak değil. Serbest fiyata taban fiyat üreticiyide korumak zorunda bir nebze olsa bu açıdanda bakmak lazım. Kısaca benim burada anlatmak istediğim olay şuydu köylüden xx birim fiyata toptan fiyatına aldığım ve bütün operasyonunu kendim yürettiğim sıktırdığım şişiledeğim sürecin maliyeti buyken , x bir kişi marketten yada internetten kaça alacak ki gerçek olsun o yağ.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tüccarı değilim bu işin eşime dostuma kendime yetecek kadar alıyorum ve fazla tüketiyoruz ailecek.
200 tl ye varsa iyiysi sizde bursadaymışsınız benim gibi alalım hemen 2 ton litre civarı.